CPU problem
Fra : Langå

Dato : 01-02-06 19:33

Jeg har følgende spørgsmål

Jeg har i dag forsøgt at skifte en Duron 1800 ud med en Sempron 2800+

Følgende sker.

Når maskinen starter op, så går der max 10 sek. så slukker den igen.
Hvis jeg prøver at gå ind i bios, og overvåge om det er pga.. at den bliver
varm. så kan jeg aflæse en temp. på omkring 45 grader, og efter igen ca. 30
sek. så slukker maskinen. Jeg har prøvet at sætte bios til "sikker opstart"
men resultatet er det samme. Bios genkender den som en Sempron 2800+ og så
ikke mere.
Hvad pokker er der galt?.

Carsten & Marianne

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-02-06 19:41

"Langå" <Langaa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
opstart"
> men resultatet er det samme. Bios genkender den som en Sempron 2800+ og så

Tjek lige at køleren sidder helt korrekt monteret..
Den kan godt sidde og hvile på den ene kant, og det er altså ikke altid lige
til at se det.

Mvh
Benjamin

Fra : Langå

Dato : 01-02-06 19:52

Køre med min Duron lige nu på maskinen og køleren kan kun monteres 100 %
rigtigt, har nogle sjove klemmer som gør at den sidder rigtig

Carsten & Marianne

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-02-06 09:42

Langå wrote:
> [...]
> men resultatet er det samme. Bios genkender den som en Sempron 2800+ og så

Prøv at resette din BIOS - Men batteri ud, og hele dynen.

Mvh
Søren