Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign som grafikprogram
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 02-03-06 18:31

Er Indesign så stærkt et grafisk program, at det kan erstatte
Illustrator/Freehand, eller vil der være opgaver, som skal løses af
storebror - i givet fald, hvilken type?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Mike

Dato : 02-03-06 21:02

Hej,
InDesign er et super program til opsætning af plakater, brochurer, bøger
m.m., men brug hellere Photoshop og Illustrator til at lave grafikken.
De arbejder også sammen, da de alle fra Adobe.
Mvh. Mike

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 02-03-06 23:05

Mike wrote:
> [...]
> bøger m.m., men brug hellere Photoshop og Illustrator til at lave
> grafikken. De arbejder også sammen, da de alle fra Adobe.

Hvorfor ikke bruge Indesign?

Hvad kan de andre, som Indesign ikke kan?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : per christoffersen

Dato : 03-03-06 13:28

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bruge Indesign?
>
> Hvad kan de andre, som Indesign ikke kan?

Photoshop kan først og fremmest behandle bitmap-grafik, altså primært
billeder, hvad ingen af de andre kan på tilfredsstillende måde.

/Per

Fra : RoJo

Dato : 02-03-06 22:50

On 02/03/06 18:31, in article
44072bf6$0$24224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "3140 Bjørgheim"
<pialykke@SLETget2net.dk> wrote:

> Er Indesign så stærkt et grafisk program, at det kan erstatte
> Illustrator/Freehand, eller vil der være opgaver, som skal løses af
> storebror - i givet fald, hvilken type?

Du kan efterhånden lave rigtigt mange ting i InDesign - det har mange af
illustrators funktioner. Dog har illustrator en del filtre/effekter som ikke
er i indesign - de effekter indesign har er ret farlige hvis det skal
trykkes - det kan give en masse problemer.
Illustrator indeholder også en masse andre gode ting, som endnu ikke er i
InDesign.

Indtil videre synes jeg du skal satse på hele CS-pakken, så du kan lave
nogle optimale løsninger.

Photoshop til pixelgrafik - billeder
Illustrator til illustrationer
Indesign til opsætning og typografi