Andet multimedie
bentjuul 3670
Auto Level
Fra : J. Jørgensen

Dato : 01-03-06 20:18

Adobe Photoshop 7.0

Dette er jo et meget omfattende og spændende program med rigtig mange
muligheder.
Når man bruger "auto level" ved et billede, der viser en anelse udbrændthed,
bliver dette en del forværret.
Er der nogen mulighed for at justere "auto level" - altså aflæse/påvirke
selve funktionen?

I sådanne tilfælde plejer jeg at justere manuelt - men jeg kunne godt tænke
mig at "afdække" funktionen "auto level", hvis det altså er muligt?

Hilsen
Jørgen

Fra : RoJo

Dato : 01-03-06 20:49

On 01/03/06 20:18, in article 561c5$4405f372$55daab59$24666@news.galnet.dk,
"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> wrote:

> [...]
>
> I sådanne tilfælde plejer jeg at justere manuelt - men jeg kunne godt tænke
> mig at "afdække" funktionen "auto level", hvis det altså er muligt?

Hej Jørgen

Prøver da lige at svare for 2. Gang

Inde i levels klikker du på options - her har du mulighed for at lave nogle
indstillinger og krydse af i "save as default" - herved gemmer du til auto

Mvh Ronni

Fra : J. Jørgensen

Dato : 01-03-06 21:32

> [...]
> nogle
> indstillinger og krydse af i "save as default" - herved gemmer du til auto

Hej Ronni
Mange tak for dit (dine) svar.
Som DU sikkert kan se har jeg sendt denne mail ialt 3 gange, nemlig:
28/2 10:25 - 28/2 19:46 disse kom ikke til syne og er stadig ikke at læse
hos mig under dk.edb.grafik. De fremstår fejlfrie som afsendte hos mig.
Da jeg så forsøgte igen idag 1/3 20:18 var forløbet helt normalt.

Jeg havde heller ikke problemer 28/2 19:43 til "adobe.photoshop.windows" -
men har ikke fået noget brugeligt svar derfra.

Supplerende til mit spørgsmål og dit svar:
Når man bruger "auto level" synes det som der også sker en vis
skarphedsregulering. Denne kunne jeg godt tænke mig at få indflydelse på.
Ligeledes den lysregulering der nok er årsag til forværringen i tendensen
til udbrændthed. Jeg har netop lige haft et tilfælde ved fotografering af
Blishøns. Det er jo et typisk problem med den sorte høne og så den hvide
blis i hovedet. Det bliver netop helt tosset, hvis man anvender "auto
level". Det var herved jeg fik tanken om eventuelt at "justere auto level".

Hilsen
Jørgen

Fra : RoJo

Dato : 02-03-06 09:38

On 01/03/06 21:31, in article d20d3$44060499$55daab59$19203@news.galnet.dk,

> [...]
> blis i hovedet. Det bliver netop helt tosset, hvis man anvender "auto
> level". Det var herved jeg fik tanken om eventuelt at "justere auto level".

Hej igen

Skarpheden sker der intet med - men du ændrer det stadig ved at klikke
options - her kan du få indflydelse på det hele vedr. Sort, hvid og midttone
punkter.

Fra : steen

Dato : 02-03-06 09:44

> [...]
tænke
> mig at "afdække" funktionen "auto level", hvis det altså er muligt?

I stedet for level prøv at bruge curves. Den justerer flere nuancer.

her er et godt link:
http://www.digitalsecrets.net/secrets/curves.html

held og lykke
Steen

--
links for photoshop entutiaster
http://www.gral.dk

Fra : steen

Dato : 02-03-06 10:01

> I stedet for level prøv at bruge curves. Den justerer flere nuancer.
>
> her er et godt link:
> http://www.digitalsecrets.net/secrets/curves.html

Fandt lige dette for yderligere informationer om kurver/curves.

Held og lykke
Steen

Fra : steen

Dato : 02-03-06 10:17

her var så linket :)
http://www.curvemeister.com/

held og lykke
Steen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 03-03-06 14:46

"steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt lige dette for yderligere informationer om kurver/curves.

> [...]
Tak til alle med diverse indlæg.
Jeg vil da prøve at benytte "curves". Jeg har aldrig rigtigt følt mig
fortrolig med det - har altid fumlet lidt i blinde med dette værktøj.
Jeg savner lidt logikken - men jeg prøver igen.

Hilsen
Jørgen