Andet multimedie
bentjuul 3670
PitStop..?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-02-06 11:35

Hvad kan en PitStop Professional som Acrobat ikke kan - og er der grund til
at foretage investeringen i sådan en (ca. kr. 3.800,00)?

Vi sender filer til tryk i dag som er lavet i Acrobat og kommer til at sende
en del flere fremover, og mange snakker om PitStop - hvad er jeres
erfaringer med det?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-02-06 19:41

".?o.O Thomas O.o?." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
>
> Vi sender filer til tryk i dag som er lavet i Acrobat og kommer til at sende
> en del flere fremover, og mange snakker om PitStop - hvad er jeres

Hvis mans skal foretage ændringer i en PDF-fil, så er Pitstop nærmest
uundværlig. Man får mulighed for at gøre stort set alt ved tekster og
paths, både at ændre på de eksisterende og oprette nye. Mulighederne
er nærmest ubegrænsede, og derfor kan man ikke undvære Pitstop, hvis
man er et trykkeri eller prepress-bureau.

Hvis man derimod er den der laver PDF-filerne, så er Pitstop ikke
nødvendig. PDF-filen er det forkerte sted at lave ændringer, hvis man
har adgang til originaldokumentet. Preflight-funktionen i Pitstop er
efterhånden markedsstandarden, men Acrobat's indbyggede preflight er
eferhånden også blevet OK til husbehov, så man skal have specielle
krav for at kræve Pitstop, bare for preflight-funktionen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Helbo

Dato : 26-02-06 21:11

""René" Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eferhånden også blevet OK til husbehov, så man skal have specielle
> krav for at kræve Pitstop, bare for preflight-funktionen.

Hvis det er for et checke filerne er Markzware Flightcheck et mere
prisoverkommeligt bud. Jeg kan ikke huske prisen, men den er noget lavere
end pitstop.

/Martin