Kopiering af MySQL database
Fra : Christian Helbo

Dato : 28-02-06 08:34

Hej

Min situation er den at jeg kan sagtens lave en database og fylde den
med info., men jeg kan ikke kopiere databasen så at jeg kan bruge den
efter en geninstallation af Windows XP Pro.

Jeg har prøvet at kopiere nogle filer med samme navn som mine
databaser og lagt dem i de samme mapper efter geninstallation.
Herefter kan jeg se navnene i MySQL, men der er ingen data i
databaserne.

Hvordan løser jeg problemet, så at jeg har en kopi som jeg kan
installere igen og så virker det bare?

På forhånd tak

MVH
Christian

Fra : Harald

Dato : 28-02-06 09:44

"Christian Helbo" <christian_helbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> databaserne.
>
> Hvordan løser jeg problemet, så at jeg har en kopi som jeg kan

Jeg plejer at kopiere hele min database mappe som ligger i C:\mysql\data som
standard, jeg har flere gange flyttet denne mappe over på en anden computer
hvorefter databasen virker fint der.

/H

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 18:36

Harald wrote:
> Jeg plejer at kopiere hele min database mappe som ligger i C:\mysql\data som
> standard, jeg har flere gange flyttet denne mappe over på en anden computer
> hvorefter databasen virker fint der.

Sålænge man holder sig til MyISAM databaser er denne løsning ganske
udenmærket, men så snart man hopper over til InnoDB (en anden MySQL
datatype), så SKAL man stoppe MySQL serveren før man kan kopiere, ellers
kan det aldrig genskabes igen. Så jeg vil altid anbefale at bruge
mysqldump, eller phpmyadmin's eksport funktion.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 28-02-06 10:54

> Hvordan løser jeg problemet, så at jeg har en kopi som jeg kan
> installere igen og så virker det bare?

Lav en mysqldump til en tekstfil istedet, den kan du så importere med mysql
< dump.txt. Det er en mere sikker måde at lave backup på, den virker også
på tværs af versioner og platforme...

Martin Kaltoft