MS SQL forbindelse
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 22:45

Hvad gør man typisk hvis man skal have adgang til en SQL Server fra en
klient over et usikkert net som internettet? Som jeg ser det kan man:

a) Bruge direkte adgang og sætte SQL serveren direkte på en ip eller dns
adresse.
Dette er vel for usikkert og kan som minimum udsætte SQL serveren for
denial-of-service attacks, samt forskellige orme.

b) Bruge en webservice der router SQL kald videre til SQL serveren og
tilbage.
Den kan vel også stadig udsættes for DOS angreb, men giver trods alt en
beskyttelse af data.

c) Bruge et decideret server program.

Andet? Hvad gør man typisk? Nogle erfaringer med sikkerhed og performance?

Fra : ///M

Dato : 17-02-06 01:10

Jesper wrote:
> Hvad gør man typisk hvis man skal have adgang til en SQL Server

Definér adgang.
Skal du administrere den eller skal du hente/aflevere data?

> a) Bruge direkte adgang og sætte SQL serveren direkte på en ip eller...
> b) Bruge en webservice der router SQL kald videre til SQL serveren og...
> c) Bruge et decideret server program....

I tilfælde af administration:
d) VPN til serveren og Remote Desktop/VNC/lign.

///M

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 22:06

> Definér adgang.
> Skal du administrere den eller skal du hente/aflevere data?

Hente/aflevere data. Altså en situation hvor egetudviklet klientprogram(er)
skal kunne læse/skrive til en database over internettet eller andet
ikke-sikret net.

Jeg ville helst væk fra VPN/Remote Desktop/Terminalserver/Citrix da det
besværliggører både server og klient installeringer en hel del, og i nogle
tilfælde øger omkostningerne betragteligt.

Er der noget der har haft success med at holde en SQL server der er direkte
på internettet oppe uden problemer?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-06 12:03

> Jesper wrote:
>
> I tilfælde af administration:
> d) VPN til serveren

Du mener vel VPN til det lokale netværk :)

>og Remote Desktop/VNC/lign.

Eller kør Enterprise Manager på den lokale maskine
Der virker overraskende godt selv på en sløv dialup forbindelse

- Peter

Fra : ///M

Dato : 17-02-06 14:53

Peter Lykkegaard wrote:

> Du mener vel VPN til det lokale netværk :)

.....Nej, serveren står på et fjernt netværk. Men ja, vpn til netværket :)

> Eller kør Enterprise Manager på den lokale maskine
> Der virker overraskende godt selv på en sløv dialup forbindelse

Prøv så lige at åbne anseelig størrelse tabel med "Return all
rows"........gaab :)
Til queries går det måske an, men det afhænger helt af hvor meget data dit
statement returnerer.

///M

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-06 19:04

"///M" wrote

> ....Nej, serveren står på et fjernt netværk. Men ja, vpn til netværket :)

Ja jeg mente det lokale netværk hvor databaseserveren er placecret

> Prøv så lige at åbne anseelig størrelse tabel med "Return all
> rows"........gaab :)
> Til queries går det måske an, men det afhænger helt af hvor meget data dit
> statement returnerer.

Til administration af databaser har jeg meget sjældent brug for returnere
alle data i en tabel

Backup/Restore/Konfiguration/User maintanence/Development fungerer
bedre/nemmere når Ent Man er installeret lokalt
Hvis forbindelsen er lidt langsom/dårlig

- Peter