MS SQL Server 2005 - Tutorials
Fra : Niels Lund

Dato : 01-02-06 23:46

Har tidligere arbejdet med asp og access database. Skal nu igang med MS SQL
Server 2005. Har begrænset kendskab til systemet, så hvordan kommer man
igang? Findes der evt. en tutorial på dansk og hvad koster programmet?

Med venlig hilsen

Niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-06 10:41

Niels Lund skrev:

> Har tidligere arbejdet med asp og access database. Skal nu
> igang med MS SQL Server 2005. Har begrænset kendskab til
> systemet, så hvordan kommer man igang? Findes der evt. en
> tutorial på dansk og hvad koster programmet?

Det sidste først - man kan kvit og frit hente og bruge Express-
udgaven af MSSQL 2005:

<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sql/2005/downloads/default.mspx>

På samme side kan man også hente introduktioner og dokumentation
(BOL) til SQL Server 2005 - men dog kun på engelsk.

Jeg ved ikke om der findes materiale på dansk endnu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-06 12:49

> På samme side kan man også hente introduktioner og dokumentation
> (BOL) til SQL Server 2005 - men dog kun på engelsk.

Som er den bedste hjælpe-fil jeg har set

Per