Statsbiblioteket
Fra : Michael Lund

Dato : 05-03-06 22:39

Jeg står og skal til at kigge en masse gamle historiske aviser igennem på
Statsbiblioteket i Århus, men kender ikke så meget til forholdende dér.

Er der god plads eller er der kamp om pladserne i læsesalen?

Mvh.
Michael

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 06-03-06 09:07

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Statsbiblioteket i Århus, men kender ikke så meget til forholdende dér.
>
> Er der god plads eller er der kamp om pladserne i læsesalen?

---------
Har været der een gang.
Først går der lidt tid med at få udleveret et lånerkort, men herefter var
hjælpen til at finde sagen frem fremragende.

Den flinke mand tog kopi af sagen og jeg fik den tilsendt nogle dage efter

Hvis jeg boede på egnen, ville jeg nok bruge biblioteket meget mere.
Flemming Svendsen, Korsør

Fra : fabrixus@post.tele.d~

Dato : 09-03-06 00:46

Flemming Svendsen wrote:
> [...]
>
> Den flinke mand tog kopi af sagen og jeg fik den tilsendt nogle dage efter
>
> Hvis jeg boede på egnen, ville jeg nok bruge biblioteket meget mere.
-------
Kommer der tit, det er hvist ikke sket, at det har været fuld hus. Det
er hvist meningen at der skal anskaffes nye læseapparater hvor man
selv kan kopierer det man vil have, men det kniber hvist med af få
eller finde det rigtige! Så det udstyr de har nu er ikke helt i top,
og de bedste apparater finder man snart frem til, så de ringeste står
tilbage til de sidst ankomne. Det hele er fornylig bygget om, således
har de gode arkitekter eller gud hved hvem der har sørget for at
loftsbelysningen eller dagslysets indfald, gør det
besværligt/ireterende at læse. Ikke alle film er af samme kvalitet.
Nogle af apparaterne har ved særlig dårlige film svært ved at
fokucerer d.v.s. når det øverste på siden står skarpt er det
nederst på siden sløret, og det er træls hvis man gerne vil meget
igennem.
Men hjælp og service er i top. Jeg tror ikke man har brug for
lånekort der. men det er dit sygesikringsbevis, Skal du låne bøger
eller andet hjem, eller have ting frem på den store læsesal skal du
registeres/have en kode. Dit lånernummer er dit cpr.nummer.
Mogens Fabritius, Århus.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-03-06 08:41

Lånerkort afskaffet? Ja, der er givet sket noget siden.
Det er også afskaffet på de fleste folkebiblioteker

http://www.statsbiblioteket.dk/soeg/aviser/ mange aviser er nu til at læse
online, og jeg huske også at det overvældende lys kunne skabe problemer ved
skærmene. Her må jeg osse trække for om dagen ;-(

Hilsen Flemming
>Kommer der tit, det er hvist ikke sket, at det har været fuld hus.
Mogens Fabritius, Århus.<

Fra : Michael Lund

Dato : 09-03-06 19:02

Tak for jeres svar begge to.

Det lyder som et spændende sted, som man forhåbentlig hurtigt lærer at begå
sig i.

Mvh.
Mic.