Lad lærere bruge vold, afmålt og civililse~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 20:16

Palle Nielsen, tidliere håndbold-idol og nu folkeskolelærer var nødt
til bære en elev ud af klasselokalet.
Eleven anmeldte at være blevet slået, men heldigvis troede man ikke
eleven.
Lærerforenignens formand trådte til, og indrømmede selv at have været
lige ved at slå på en elev(EB idag)

Giv dog lærere lov at slå - de vil aldrig gøre det temperamentsfuldg,
men afmålt og rationelt, og nogle børn forstår kun det sprog.

At ydmyge eleven og beskytte andre ved at lægge eleven i håndjern bør
overvejes, i visse situationer.

Både muslimske og danske elever er ofte bevidst grænsesøgende, og mere
end blot irriterende - farlige for andre elever og for læreren.

"Tidobbelt-moral"(EB udtryk idag, i lederen) der gør folk splittede er
skabt af godhedsindustrien er er skitzofren-psykotisk, langt mere end
nogen SctHans patient er

" Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos
grupper, partier, folk og epoker. " Nietzsche

Knivmord og selvhængning på Ålborg gymnasium idag kunne måske være
undgået hvis det var rutine at
lærere har magten og der er styr på tingene - een kaptajn på skuden.

For egosvage elever er kaos fremmedgørende, frustrerende -
forfærdeligt.

Fra : @

Dato : 05-03-06 20:50

On Sun, 5 Mar 2006 20:16:29 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Palle Nielsen, tidliere håndbold-idol og nu folkeskolelærer var nødt
>til bære en elev ud af klasselokalet.

og det var en fejl, han skulle have sat barnet fast på en stol med
tape

> [...]
>
>Giv dog lærere lov at slå - de vil aldrig gøre det temperamentsfuldg,
>men afmålt og rationelt, og nogle børn forstår kun det sprog.

naturlovene slår hårdt, dem lærer børn hurtigt at overholde,

børn er nemlig ikke født ubegavede, det er i de fleste tilfælde
tillært

prøv at se på hvordan en ulveflok opdrager unger, det kunne mennesker
virkelig lære af

>At ydmyge eleven og beskytte andre ved at lægge eleven i håndjern bør
>overvejes, i visse situationer.

hvad med at sende eleven hjem med besked til forældre om at barnet
ikke er ønsket på skolen før det er bare nogenlunde opdraget

>Både muslimske og danske elever er ofte bevidst grænsesøgende,

det er nu engang et led i at blive et selvstændigt individ

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-06 21:22

@ wrote:

> [...]
> ikke er ønsket på skolen før det er bare nogenlunde opdraget

> det er nu engang et led i at blive et selvstændigt individ

Lyt til en, der er vokset op i en skole, hvor tæv vart dagens orden:

I ER FULDSTÆNDIGT GALKT PÅ DEN!

FAT DET!!!

Per V.
--
"Hva' æ' livet, Peddersen? - En solo for trækbasun på en øde ø."
Storm P.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 05-03-06 21:41

> Lyt til en, der er vokset op i en skole, hvor tæv vart dagens orden:
>
> I ER FULDSTÆNDIGT GALKT PÅ DEN!
>
> FAT DET!!!

Ja det var så godt i gamle dage. Hvor mange countrysangere der skal til for
at skifte en el-pære. Svaret en nemlig fem: En til at skifte selve pæren, og
fire til at synge om, hvor god den gamle var.

Kurt

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-03-06 22:09

Per Vadmand fortalte:

> Lyt til en, der er vokset op i en skole, hvor tæv vart dagens orden:
>
> I ER FULDSTÆNDIGT GALKT PÅ DEN!
>
> FAT DET!!!

Hvilke ødelæggelser har det forvoldt i din sjæl?

Mvh
Martin

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-06 22:34

> Per Vadmand fortalte:

> Hvilke ødelæggelser har det forvoldt i din sjæl?

Vold mod børn er simpelthen uacceptabelt, og burde være unødvendigt.

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 05-03-06 22:42

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Vold mod børn er simpelthen uacceptabelt, og burde være unødvendigt.

Du godeste...vi er enige!

Fra : @

Dato : 05-03-06 22:44

On Sun, 5 Mar 2006 22:33:58 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Vold mod børn er simpelthen uacceptabelt

korrekt, men at lære børn at aktion medfører reaktion er vel ikke
forkert, hvis et barn på 12 år slår mig slår jeg igen øjeblikkeligt

hvad med naturlovene, vil du beskytte træklatrende knægte mod
tyngdekraften?

at kravle op i et træ og prøve at falde ned og slå sig er virkelig
læring

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-06 23:13

@ wrote:

> korrekt, men at lære børn at aktion medfører reaktion er vel ikke
> forkert, hvis et barn på 12 år slår mig slår jeg igen øjeblikkeligt

Det er heller ikke det, der er tale om her. For øvrigt er det ikke
sandsynligt, at et 12-års barn, der ikke selv har været udsat for vold eller
andre overgreb, skulle slå dig på en måde, så du ikke kan afværge det uden
selv at slå.

Per V.

Fra : Mus

Dato : 07-03-06 12:15

> korrekt, men at lære børn at aktion medfører reaktion er vel ikke
> forkert, hvis et barn på 12 år slår mig slår jeg igen øjeblikkeligt

Jo synes absolut det er forkert. Du er vel klogere end en 12 årig. Og aktion
kan være lig reaktion - men forhåbentlig en bedre reaktion. Nogen gange gør
børn nogle ting de ikke må for at få en reaktion - her kan ignorering være
den bedste reaktion og så reagere med positiv opmærksomhed når handlingen
fra barnet er positiv.

Vil du lærer dine børn tand for tand og øje for øje?

> hvad med naturlovene, vil du beskytte træklatrende knægte mod
> tyngdekraften?

Det er noget andet - at slå sine børn er ingen naturlov. Kunne du også finde
på at slå en voksen eller er det kun dem der er forsvarsløse i forhold til
dig du slår?

LN

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:22

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Vold mod børn er simpelthen uacceptabelt, og burde være unødvendigt.

Uacceptabelt er ikke et veldefineret ord
Unødvendigt ved vi af virkeligheden at vold IKKE er
Kriminalisering(fyring pga ) af læreres lussinger er årsag til
bandevold, mord, narkomani, selvmord - børn skal have grænser og når
forældre er ansvarsløse eller helligkrigindokrinerende, så må læreren
kunne levere fasthed og indlæring, og med nuværende kaos er lidt vold
og en hel del voldstrusler nødvendige

Efter nogle årtier kan vi nå til japanparadis hvor der ikke falder
mange snese lussinger fra lærerside om året og ca een dødsstraf om
året og antal mord er 1% af USAs

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-06 23:11

Martin Larsen wrote:
> Per Vadmand fortalte:

> Hvilke ødelæggelser har det forvoldt i din sjæl?
>
> Mvh
> Martin

Det føler jeg ikke trang til at fortælle om her, men det har kostet mig
mange år at komme videre.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-03-06 23:30

Per Vadmand fortalte:

> Det føler jeg ikke trang til at fortælle om her, men det har kostet
> mig mange år at komme videre.

Folk har en mani med at finde finurlige forklaringer på deres problemer.

Hvis jeg var barn og skulle vælge mellem en lussing eller et par timer
hos skolepsykolog, ville jeg ganske klart vælge lussing. Også fra
voksenperspektiv.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-03-06 23:41

Martin Larsen wrote:
> [...]
> Hvis jeg var barn og skulle vælge mellem en lussing eller et par timer
> hos skolepsykolog, ville jeg ganske klart vælge lussing. Også fra

God bedring.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:52

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> God bedring.

Jeg betvivler at nogen usenetter jeg har læst ,har brug for
terapi&bedring

Lad os ønske bedring for skolepsykologvanvidder der bør bortsparres,
og for læreres selvforsvar bør indføres håndjern og en vis lussingret,
men øjeblikkelig rapportering af brug af magtmidlerne bør nok følge
med, som når politiet skyder

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 00:30

Per Vadmand fortalte:

> God bedring.

Alle de børn jeg kendte havde samme præference.
Du taler som en uvidende nar.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 09:54

Martin Larsen wrote:
> Per Vadmand fortalte:

> Alle de børn jeg kendte havde samme præference.
> Du taler som en uvidende nar.

Din sprogbrug taler for sig selv.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 12:44

Per Vadmand fortalte:

> Din sprogbrug taler for sig selv.

Pladderhoved - hvem starter dumt og uartikuleret?
Du savner din lærers omsorgsfulde afretning.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 13:13

Martin Larsen wrote:
> Per Vadmand fortalte:

> Pladderhoved - hvem starter dumt og uartikuleret?
> Du savner din lærers omsorgsfulde afretning.

QED

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 13:15

Martin Larsen wrote:
> Per Vadmand fortalte:

> Pladderhoved - hvem starter dumt og uartikuleret?
> Du savner din lærers omsorgsfulde afretning.

Det er en kendt sag, at mange, der er "opdraget" med vold, reagerer
aggrssivt, når volden kritiseres, fordi de identificerer sig med deres
bødler. Det er det, man kalder "Stockholm-syndromet".

Et typisk udsagt: "Jeg har aldrig taget skade af de tæsk, jeg har fået."

Hele din måde at diskutere på viser, at du har.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 13:29

Per Vadmand fortalte:

> [...]
> fået."
> Hele din måde at diskutere på viser, at du har.

Jamen, du fabulerer jo Per.

Prøv nu at være lidt stringent.
Min påstand var at psykologsamtale var meget mere skadeligt.
Nu glæder jeg mig til at se dit "bevis" for at det har været velgørende
for mig

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 15:01

Martin Larsen wrote:
> Min påstand var at psykologsamtale var meget mere skadeligt.
> Nu glæder jeg mig til at se dit "bevis" for at det har været
> velgørende for mig

Det vil jeg på forhånd betragte som håbløst.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 15:32

Per Vadmand fortalte:

> Det vil jeg på forhånd betragte som håbløst.

Øøøøv

Fra : Wilstrup

Dato : 06-03-06 23:17

> Per Vadmand fortalte:
>
> Prøv nu at være lidt stringent.
> Min påstand var at psykologsamtale var meget mere skadeligt.

Kan du bevise det?

> Nu glæder jeg mig til at se dit "bevis" for at det har været velgørende
> for mig

Vold avler vold - man kan på kort sigt sagtens opnå noget med
magtanvendelse/vold, men på sigt er det meget forskeligt hvordan det virker
på folk - nogle bliver "hårde" af det, andre får store ar på sjælen, atter
andre reagerer anderledes.
Man kan ikke sige at der en helt bestemt skadevirkning ved vold mod børn i
afstraffelsesøjemed, men man kan præcist sige at det er skadeligt i en eller
anden grad -blot det at man vænnes til at løsningen på ens problemer er
ligefrem proportionalt med hvor proper næve man kan slå, viser
skadevirkningen.

Det er muligt at man kan føle at man har lyst til at slå folk ihjel fordi de
er møj -irriterende, men man er dog mere sikker på sig selv, hvis man kan
beherske sig.

Når først vold bliver en del af ens hverdag, så er det ofte den løsning man
vælger fremfor andre løsninger. Og det skal nok vise sig at der vil være en,
der er endnu stærkere end en selv og som man ikke kan "tale sig til rette
med", hvor meget úmage man end gør sig.

"Hej! Gi' mig en cigaret!"
-"Jeg ryger ikke cigaretter - men måske en lille cerut?
-"hvem kalder du en starut? Er du dum eller fræk?
-"øh, jeg er vistnok dum!"
-Nå, så du er fræk? (tju-bang - 3 måneder på hospitalet)..

--
Wilstrup
-udtalelser på baggrund af godt 10 år på institutioner (drengekostskoler)

Og nogle af de lærere vi havde var direkte "sadister" -

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 01:00

Wilstrup fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du bevise det?

Nej, det er vist kun Vadmand der ejer den stringens

Du må have hørt om psykologisk terror. Det var en overgang en populær
forklaring på psykiske lidelser at folk fx havde en dominerende mor. Jeg
mindes ikke at have hørt om psykiske problemer i forbindelse en behersket
fysisk afstraffelse i skole.
Iøvrigt bliver især drenge ofte udsat for grov vold og trusler fra
kammerater. Det ligger i deres natur. Det ses også hos abeunger,
hundehvalpe og kattekillinger.
Folk kommer også ud for betydelig vold i forbindelse med sport.

> Vold avler vold - man kan på kort sigt sagtens opnå noget med
> magtanvendelse/vold,

Din poppede og oversimplificerede udgave af Newton's 3. lov.

Stok/gulerods-princippet er urgammelt.
Stok som middel for opdrager/lærer bør ikke overdrives, men bør doseres i
forhold til elevens natur. Det samme gælder gulerod.

Mesteren i buddhistiske skoler bruger også stok (og guleroden består vist
blot i elevens glæde ved at lære).

Eleven bliver ikke voldelig pga af disse metoder, for han finder ved
nærmere eftertanke at det hjælper hans selvdisciplin og ved at det er
gavnligt.

Du kan ikke overraske mig med at recitere gængs "seminaristviden". Kloge
folk er vist så småt ved at indse det der for nogle år siden blev anset
for at være "progessivt" ikke er andet end nul & nix og Keiserens nye
klæder.

[mega-snip af irrelevant tangent]

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-03-06 09:29

Martin Larsen wrote:

> Jeg mindes ikke at have hørt om psykiske problemer i forbindelse en
> behersket fysisk afstraffelse i skole.

Du må have en selektiv hukomelse. Har du læst "Det forsømte Forår"? Det er
fiktion, men jeg kan forsikre dig om, at det kunne være en autentisk
beskrivelse af min skolegang i 50'erne.

> Iøvrigt bliver især drenge ofte udsat for grov vold og trusler fra
> kammerater. Det ligger i deres natur.

Det tager de måske heller ikke skade af?

Det ses også hos abeunger,
> hundehvalpe og kattekillinger.

Eksempler fra naturen kan bruges til at bevise eller modbevise alt. Du kan
finde eksempler på en hvilken som helst menneskelig adfærd et eller andet
sted i dyreriget. Sågar koncentrationslejre (bladlusehold i myretuer).

> Folk kommer også ud for betydelig vold i forbindelse med sport.

Kun hvis de selv vælger at udsæte sig for det. Og uden for decideret
kampsport bliver vold i sport vel straffet, ikke? Har du hørt om røde kort?

For resten burde der indføres en ny usenetregel ligesom "Godwins lov": "Den,
der bruger Kejserens nye klæder-argumentet, har tabt.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 09:56

> Du må have en selektiv hukomelse. Har du læst "Det forsømte Forår"?
> Det er fiktion, men jeg kan forsikre dig om, at det kunne være en
> autentisk beskrivelse af min skolegang i 50'erne.

Scherfig har jeg mødt. Han havde nosser og erkendte at han var dybt
uretfærdig imod Metropolitanskolens klassiske uddannelse, da han i sin
ungdom skrev sin fine satire om forspildt ungdom i en snerpet tid,
hvor der var orden i sagerne og en lærer var en autoritet.

Han evnede at svare for sig - nød dialog og debat, som der ganske vist
ikke havde været meget af på "Land og Folk"

Men når man modsiger VAdmands klynk om lærerlussinger som var roden
til alt ondt i hans liv, så flygter han ned i et musehul og har ikke
logik og facts at sætte imod min analyse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 12:02

Per Vadmand fortalte:

> Du må have en selektiv hukomelse. Har du læst "Det forsømte Forår"?

Du bemærkede ikke ordet "behersket".

> Det tager de måske heller ikke skade af?

Nej, det udvikler deres motorik.

> Eksempler fra naturen kan bruges til at bevise eller modbevise alt.

Eksempler bør udvælges med omhu og kun præsenteres for folk der er
interesserede

> Kun hvis de selv vælger at udsæte sig for det. Og uden for decideret
> kampsport bliver vold i sport vel straffet, ikke? Har du hørt om røde
> kort?

Her sludrer du for meget.

> For resten burde der indføres en ny usenetregel ligesom "Godwins
> lov": "Den, der bruger Kejserens nye klæder-argumentet, har tabt.

Tilføj så også, at det også gælder enhver der underskriver sig Per V.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 13:48

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Per Vadmand fortalte:

> Du bemærkede ikke ordet "behersket".

Jeg har gået på på Metropolitanskolen , noget senere end Scherfig, og
har talt med denne geniale forfatter, der beklagede at hans angreb på
skolens gode uddannelse var misforståeligt hårde.
Schrøders filmatisering er ikke just dokumentar eller dokumentation.
Selv hvis lektor Blomme-beskrivelsen var andet end overdrivende
skønlitteratur, ville ingen psykiater kalde den tids lussing-vaner for
psykose-prægede.

> Nej, det udvikler deres motorik.

Der er fordele og ulemper ved alting. Hvem ved noget eksakt.

> Her sludrer du for meget.

Folk der skades af fodbold eller voksning er stort set selvforskyldte,
og i Danmark er læreres afstraffelser af elever mig bekendt ikke
varigt skadelige i noget dokumenteret tilfælde. Oftest er lærerne for
frygtsomme og dette gør skade af stort omfang.

Vadmand har flere gange talt om skadelig skolevold fra lærerside. JEg
er nysgerrig om hvor slemt det kan være. Kan han eller andre fortælle
noget konkret?

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-03-06 16:16

Martin Larsen wrote:

> Du bemærkede ikke ordet "behersket".

Jo. Og det betragter jeg som en eufemisme. Lærere og andre, der overvinder
deres modvilje mod at slå, er sjældent i stand til at "beherske" det i
spidsbelastninger.

> Nej, det udvikler deres motorik.

Pragtfuldt. Muskelsvulmende angstneurotikere.

> Her sludrer du for meget.

Oversat: "Det kan jeg ikke argumentere imod"

> Tilføj så også, at det også gælder enhver der underskriver sig Per V.

Endnu engang mangel på argumenter? Måske skulle du hellere holde her?

Per V.
--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 17:30

Per Vadmand fortalte:

> Jo. Og det betragter jeg som en eufemisme. Lærere og andre, der
> overvinder deres modvilje mod at slå, er sjældent i stand til at
> "beherske" det i spidsbelastninger.

Dygtige pædagoger vil næsten med statistisk naturnødvendighed nok være en
mangelvare. Forsåvidt kan du gerne få en smule ret.

> Pragtfuldt. Muskelsvulmende angstneurotikere.

Se bort fra det med muskler og se dig i spejlet Per - hvad gik galt.
Måske skulle du finde en bedre forklaring end din småsadistiske lærer.

> Oversat: "Det kan jeg ikke argumentere imod"

Nej, herregud kære - jeg gider ikke.

> Endnu engang mangel på argumenter? Måske skulle du hellere holde her?

Beklag dig ikke over at få svar der passer til det niveau du selv har
lagt.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-03-06 18:51

Martin Larsen wrote:
> Se bort fra det med muskler og se dig i spejlet Per - hvad gik galt.

Der er bestemt ikke noget galt med mit liv. Jeg er gift på 40. år med to
børn og fem børnebørn, et arbejde, jeg kan lide og er dygtig til, samt
rimelig succes som forfatter og musiker.

En stor del af denne medgang skylder jeg, at jeg på det rette tidspunkt fik
professionel hjælp til at komme over de depressioner og angstneuroser, som
en yderst voldspræget opvækst var skyld i.

> Måske skulle du finde en bedre forklaring end din småsadistiske lærer.

Hvorfor skulle jeg dog det?
hørt om røde kort?

> Beklag dig ikke over at få svar der passer til det niveau du selv har
> lagt.

Jeg har da mig bekendt hverken kaldt dig dum, fascist eller narrøv - endnu.
Prøv lige at genlæse dine egne svar igennem denne tråd, så tror jeg, at du
må erkende, at du har været langt mere grov i mælet end dine modstandere.

Per V.

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 19:37

> Der er bestemt ikke noget galt med mit liv. Jeg er gift på 40. år med to
> børn og fem børnebørn,

ER du muslim siden du både er gift med to børn og fem børnebørn - og er det
i øvrigt tilladt - sorry -jeg kunne ikke dy mig!

men drop dog den nar!
--
Wilstrup

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 20:06

Per Vadmand fortalte:

> [...]
> tidspunkt fik professionel hjælp til at komme over de depressioner og
> angstneuroser, som en yderst voldspræget opvækst var skyld i.

Fordi den er for banal. Måske har du været ude for "offer søger
gerningsmand" syndromet. Eller prøv at læse Kierkegaards Begrebet Angst,
der får du lidt mere for pengene.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 02:43

> Per Vadmand fortalte:
> Fordi den er for banal. Måske har du været ude for "offer søger
> gerningsmand" syndromet. Eller prøv at læse Kierkegaards Begrebet
> Angst, der får du lidt mere for pengene.

BådeWilstrup, lektorBlomme og PErVadmands lærerplageånd har nok været
fremragende inspirerende, dedikerede lærere med integritet og sans for
det væsentlige og uden sindsyg fobi mod vold og de har ligesom jeg
ikke gidet smigre eleverne med at lære elevernes navne på dag 1.
Det gjorde min lektor Fox Maule på Metropolitanskolen, men jeg skriver
præstationer ned i bog og inden skoleåret er omme har jeg nok fået
lært navnene og det er overfladisk ros at gøre som min mor og søster
og skrive folks fødselsdage i kalender for at lyve "jeg tænker så
meget på dig at jeg ringer og ønsker tillykke netop på dagen"
Nej til gustent overlæg, ja til spontanitet siger Martin Luther,
Glistrup og jeg.Han har dog klæbehjerne så det falder naturligt at
huske. Han har sikkert aldrig slået nogen af sine fire børn - han
nedlod sig ikke til børneopdragelse, det har man mødre til. Kun i
ferier udsatte han dem for vilde HitlerJugend strabadser med at bære
cyklen tværs over vandløb for at skrå genvej over terrænnet.

Vær tro mod dig selv, også når du er STOR-sadistisk -det er de andres
vilje til magt der skal sætte grænser for dig, incl fællesskabets
straffelov

"I ethvert land er mændende det, som kvinderne gør dem til --- før
kvinderne tilbage til kvindeligheden, og vi vil igen være mænd."
Rousseau

" Give a woman a job, and she grows balls Jack
Gelber

" Kvinden vil, jo mere hun er kvinde, værge sig med hænder of
fødder mod "rettigheder" overhovedet - naturtilstanden, den evige krig
mellem kønnene, giver hende jo langt den første rang.

" Kvindens emancipation, det er den mislykkede dvs ufrugtbae
kvindes instinktive had mod den vellykkede kvinde - manden er altid
bare et middel, påskud, taktik, Ved at hæve sig selv op til "kvinden i
sig selv", "højere kvinde", "kvinde-idealist" stræber de efter at
sænke kvindens almindelige rang-niveau.., intet middel er sikrere til
det end gymnasieuddannelse, bukser og politisk stemmekvæg- ret.
Nietzsche

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 19:35

> Nej, herregud kære - jeg gider ikke.

oversat: "Det kan jeg ikke".

> Beklag dig ikke over at få svar der passer til det niveau du selv har
> lagt.

Ja, det er da beklageligt at selv Per V bevæger sig ned på dit niveau - jeg
har dog sat ham højere!
--
Wilstrup

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 20:17

Wilstrup fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> oversat: "Det kan jeg ikke".

Kunne du ikke nøjes med at berette om de vittigheder der får en grådlabil
overlærer til at grine. - Det synes jeg nemlig er lidt sjovt.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 07-03-06 20:33

> Wilstrup fortalte:

> Kunne du ikke nøjes med at berette om de vittigheder der får en grådlabil
> overlærer til at grine. - Det synes jeg nemlig er lidt sjovt.

Gerne, hvis du viser at du er i stand til en saglig, sober diskussion i
dette forum - men da jeg ved at du ikke er det, så skal jeg gerne fortsætte
"vittighederne" , selvom jeg har en stærk formodning om at du heller ikke
her vil kunne finde ud af forskellen.
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 06-03-06 17:35

> [...]
> aggrssivt, når volden kritiseres, fordi de identificerer sig med deres
> bødler. Det er det, man kalder "Stockholm-syndromet".

Det er også en kendt sag, at man i deg ikke kender forskel på vold og
uskadelig "håndspålæggelse."

Som på så mange andre områder, går de politisk korrekte for langt i deres
bestræbelser på at være "gode".

Og forårsager derved skade.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 00:54

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

Vi ved alle, at kvinder der vil have 50000 kr erstatning, påstår
voldtægt, og at pædofili-ofre er sikret medieadgang, hvis de klynker
at udåd smadrede deres sexliv
- men disse utilnærmelige løgnersker udsættes aldrig for at blive
grillet af en kritisk mikrofonholder - helt ligesom Auschwitz-"ofre"
aldrig er blevet det

Men her i hyggelig mand-til-mand ng har Vadmand frivillig sat sig i
skriftestolen og klynker at lærerlussing er en skæbne værre end døden.
Ingen af os tvivler på hans ord. Han har vor fulde tillid. Sig frem.
Uddyb.

Alfred Hitchkock har skrevet beundrende og respektfuldt om
jesuiterskolen som han skylder alt, hvordan overtrædelse af
reglementet betød at en pater lovede spansktør en gang i månedens løb,
men man vidste _hvilken dag_ det ville ske.
Således blev Hitchkock GYSETS MESTER og lærte fiktion om terror i en
tid før muslimer gjorde terror til hverdag
Vold skabte den største filmkunstner nogensinde.

Lad os nu høre fra Per Vadmand, der har ordet i sin magt på
professionelt plan, hvordan et par lussinger virker ind på psyken

Jeg tror, det er påtaget, at man går til Freud-psykolog , der
forklarer alt ved den skitzofrenogene mor eller den strenge far.
Woody Allen har gjort tykt grin af shrink-misbruget jvf det første
citat nedenfor.
Jeg har aldrig fået en lussing af en lærer og kun et par af min far -
jeg fatter ikke dette mysterie
Og at enkeltepisoder fra blottere osv skulle smadre al harmoni på
livstid - dette mysterie skylder klynkeren Vadmand at lette låget for.

Hvordan rystede du så sidenhen traumet af dig, Per ? -
min mor fik mig til at stamme og jeg elsker hende for den udfordring,
da jeg efter universitetsgrad HAVDE NOGET AT SIGE SOM KUNNE GAVNE
elever der skulle til studentereksamen og var motiverede, så forsvandt
stammen som dug for solen, og talepsykologers bavl i årene før havde
kun skadet.
Men Vadmand må vide om andre veje til at springe ud, efter den
grimme, grimme voksenvold.

" Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at
erkende vores egne forældres. Lawrence J. Peter

"Hvad ej nedbryder, styrker" NIetzsche

"Unresolved dissonances in the relation of the character and
disposition of the parents, continue to reverberate in the nature of
the child, and constitute his inner suffering. Nietzsche

Opdragelse har til formaal at faa den fornøjelse af sine børns liv,som
man ikke fik af sit eget.Fordi ens forældre prøvede selv at faa det.
Soya

Enhver generation finder forældrenes smag rædselsfuld.
Frithiof Brandt

Fra : Søren

Dato : 06-03-06 09:55

> [...]
> - men disse utilnærmelige løgnersker udsættes aldrig for at blive
> grillet af en kritisk mikrofonholder - helt ligesom Auschwitz-"ofre"

Bo Warming .. du strækker begrebet ytringsfrihed til det yderste - og du
er, som kun få andre på denne jord, i stand til at kunne vække had i
selv almindlige og normale mennesker (kender du mon sådan nogle?) vendt
imod din egen person.

Dine upassende / syge bemærkninger og fordomsfulde holdninger er
fuldstænding ude at trit med den hverdag vi almindlige mennesker
befinder os i. Derfor synnes jeg ar du skulle holde bøtte - eller i det
mindste holde dig til din egen nyhedsgruppe, hvor du kan skrive dit
bras, og måske diskutere med andre med lignende symptomer, i fred.

FUT: din.egen.planet

NRN

/Søren

PS: Jeg ved godt at du nu skriver et usammenhængede svar på en halv
kilometer, krydret med ligegyldige citater - men tro nu ikke at jeg
gider at læse det.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-03-06 20:57

"Bo Warming" skrev i en meddelelse

Hvorfor i alverden er en del af tråden fra dk.politik og
dk.familie.barn endt her i film gruppen, det er altså ikke
til at find hoved eller hale i

lig midt i en tråd i en af de nævnte gruppe bliver der Xpostet til dk.kultur.film det er da sygeligt
en ting er at dine indlæg Bo mere og mere minder mig om et dårligt syre trip , men behøves du gøre
forvirringen total
med dine xpost

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 21:41

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in
message news:440c940d$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Bo Warming" skrev i en meddelelse
>

> Hvorfor i alverden er en del af tråden fra dk.politik og
> dk.familie.barn endt her i film gruppen, det er altså ikke
> til at find hoved eller hale i

To af motiverne til at jeg i overensstemmelse med fundatsen udvider
X-post er

1. at film-enthusiaster måske kan uddybe pointen om Hitchkock,
gyser-mesteren der var multi-Oscar-vinder for få årtier siden

2. at Per Vadmand er meget aktiv på dk.kultur.film og ofte i filmtråde
har skrevet om sadistiske lærere i hans liv a la lektor Blomme i
Schrøderfilmatiseringen af DetForsømteForår
og da jeg havde god pingpong med Per dengang, og nu frontalangriber
hans myte om at lussinger gør stor skade, så ville det være skadeligt
ikke at lade denne ng være med.
Det kan aldrig skade at udvide xpost når det er ontopic - ingen er jo
tvungen til at læse.

> [...]
> dk.kultur.film det er da sygeligt
> en ting er at dine indlæg Bo mere og mere minder mig om et dårligt

Ingen vil vist være uenig i at du med mudderkaster gør dig skyldig i
dårlig netikette. Hvis noget er syret, så sæt dog ord på HVAD - hvor
svært kan det være. Gå efter bolden, ikke efter manden. Det er kun
børnehavebørn der spilder folks tid med så total-offtopic som du.-
siden du vil trække tråden ned på adhominem-planet, hvilket da kan
have sin charme, hvis du kan begrunde.

Jeg har idag startet en ny tråd der overlapper emnet. Jeg har gået på
Metropolitian-skolen hvor nogle af mine lærere kendte til de berømte
lærere Scherfig havde, og selvfølgelig var lussinger et bagatelproblem
og lærernes kærlighed til fag og elever var argumentation for de
pointer jeg fremlægger.
Godhedsindustriens mediepaver svælger i "de onde gamle dage" og ikke
med det talent som Det Forsømte Forår viste. Enhver sag har to sider,
sagde de gamle grækere.

Fra : Workingmom

Dato : 06-03-06 21:00

Michael Meidahl Jensen skrev:
> [...]
> en ting er at dine indlæg Bo mere og mere minder mig om et dårligt syre trip , men behøves du gøre

Og du kunne måske også huske ikke at svare til alle tre grupper

Tine

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-03-06 21:11

"Workingmom" skrev i en meddelelse

> Og du kunne måske også huske ikke at svare til alle tre >grupper

Point taken , men det var nu med vilje, så kan Bo vel
ikke ungå at læse mit svar

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 02:08

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

Hvis gennemtævede Vadmand oplevede at han ikke havde skyld i de mange
lussinger som læreren gav ham, så prellede de af som vand af en gås..
Hvis han var blevet skadet med tro på en FRI VILJE og et tyngende
ansvar for udåden, så ville hans underbevidsthed tænke DET ER MIN EGEN
FEJL, JEG ER TABER, JEG BØR BLIVE SYG ELLER ULYKKESFUGL

Life is terrible. It rules us, we don't rule it Oscar Wilde

fv Outside, among your fellows, among strangers, you must
preserve appearances, a hundred things you cannot do; but inside, the
terrible freedom! Emerson anFrihed er blot et andet ord
for ikke at have noget at miste Janet Joplin/KrisKristoffersen

Fv Det er muligt den fri vilje ikke eksisterer, men vi er nødt til at
bruge den alligevel.Hjalmar Søderkvist, Sverige 1920

FV " This destiny does not tire, nor can it be broken, and its
mantle of
strength descends upon those in its service." - Francis Parker Yockey,
IMPERIUM

fv "The doctrine of free will has as its parents man's pride and
sense of power. Nietzsche The doctrine of free will is an invention of
the ruling classes. Nietzsche
Destiny grants us our wishes, but in its own way, in order to give us
something beyond our wishes. Goethe
Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg ikke
havde haft det selv? Goethe
Kloge mænd forstår at betragte alt, hvad de gør, som fornuftigt, også
selv om de er tvunget af omstændighederne til at handle, som de har
gjort. Niccoló Niccolo Machiavelli(1469-1527)
.. Pinsler ved forsigtighed overgår de farer, der skal
undgås - ofte er det bedre at overlade sit selv til skæbnen. Napoleon
Our destiny rules over us, even when we are not yet aware of it; it is
the future that makes laws for our to-day. Nietzsche
Man supposes, that he directs his life and governs his
actions, when his existence is irretrievably under the control of
destiny. Johann W. von Goethe (1749-1832)
Life is terrible. It rules us, we don't rule it Oscar Wilde

fv "Det er faktisk ikke noget lille fortrin ved en teori, at den
kan gendrives - netop dermed tiltrækker den sig skarpere hoveder!

Fv "Gør vel og vær glad - under nødvendighedens synsvinkel, på
trods af at fri vilje næppe eksisterer""

Fv "Tilfældet" er det synonym, Gud anvender, når der er noget,
han ikke vil lægge navn til. Anatole France

fv De herskende klasser opfandt ideen om en fri vilje. Nietzsche

fv Den der føler viljens ufrihed er sindsyg, den, som benægter
den, er dum. Nietzsche

Fv Det onde ligger i undertiden i hånden som et stykke værktøj,
erkendt eller uerkendt, lader det sig, hvis man har viljen til det,
uden modsigelse lægge til side.Kafka

fv Everything happens just as it ought to happen. Nietzsche

FV Fri vilje er en illusion. Anatole France

fv Frihed er fornuftens karakter. Georg Wilhelm Friedrich
Hegel

fv Heldet gør ingenting, som ikke allerede er forberedt. Alexis
De Tocqueville Heldet tilsmiler den, som har forberedt sig Louis
Pasteur 1822-1895

fv Ideals are like stars: you will not succeed in touching them
with your hands, but like the seafaring man on the desert of waters,
you choose them as your guides, and following them you reach your
destiny. Carl Schurz

fv Intellect annuls fate. So far as a man thinks, he is free.
Ralph Waldo Emerson

FV Man supposes that he directs his life and governs his actions,
when his existence is irretrievably under the control of destiny.
Johann W. von Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and
Scientist

fv Min fængselscelle, min fæstning. Franz Kafka, "Sene
aforismer" 1922

FV Nature to be commanded, must be obeyed. Francis
Bacon

FV Naturen vil intet, men når altid noget. Vi vil noget men når
altid noget andet. Vore "hensigter" er rene "tilfældigheder"
Nietzsche

FV Om menneskets frie vilje kan der ikke være tvivl: vi har vor
frie vilje - til at gøre, hvad vi er nødt til at gøre!
Frejlif Olsen

fv Politik er at kunne høre Vorherres fodtrin gennem
verdenshistorien og så springe til for at få fat i en snip af hans
kappe. Bismarck

Fv På håndtaget af Balzacs spadserestok: Jeg nedbryder alle
hindringer. På mit: Alle hindringer nedbryder mig. Fællesordet er "alle".Kafka

FV Teoretisk er vi ikke ansvarlige for vor karakter. Men i
praksis - uophørligt. Soya

fv That we are effective beings, forces, is our fundamental
belief. Free means: 'not pushed and shoved, without a feeling of
compulsion'. Nietzsche

FV The doctrine of free will is an invention of the ruling
classes. Nietzsche

FV Vi får den skæbne, vi har fortjent. Albert
Einsten

FV. Livet er et spørgsmål om at blive forelsket i sin skæbne.
Karen Blixen

fv1af Man supposes, that he directs his life and governs his actions,
when his existence is irretrievably under the control of destiny.
Johann W. von Goethe

fvAF FREE WILL Ingen erobrer tror på tilfældet. Nietzsche

FVAF Vi gør hvad vi er nødt til og kalder det ved de fineste
navne Emerson

FVANGERRepentance is for little children. Adolph Eichmann

fVf Det som skal skee skikker sig selv. Danske
Ordsprog

fvINSTINKT Det er vanen, der fører os så storartet gennem
livet. David Hume

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 02:12

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

Hvis Vadmands mor var et varmhjertet overskudsmenneske og gav ham
optimisme så han ELSKEDE SIN SKÆBNE (ikke resignation men en dybfølt
optimisme) så skadedes han ikke af at mor satte ham i skole med
sadistiske lærere, for hans eget bedste

Destiny grants us our wishes, but in its own way, in order to give us
something beyond our wishes. Goethe

Af Destiny is what you are supposed to do in life. Fate is what
kicks you in the ass to make you do it. Henry Miller

Af Et genialt menneske begår ikke fejl. Dets fejltagelser er
porten til nye opdagelser. James Joyce

af Hvis alle vore ulykker blev lagt i en bunke, hvorfra alle
skulle tage en lige stor del, ville de fleste være tilfradse med at
tage deres egne og gå bort. Solon

Af Jeg er altid tilfreds med det, der sker, for jeg tror på, at
Guds valg er bedre end mit.Epiktet

af Jeg selv vil nærmest sige, at man er fri, når man er i stand
til at elske love, som ens tilværelse er underkastet. Karen
Blixen

af Kvinder går ikke med hvad de kan lide. De kan lide, hvad de
går med. Christian Dior

af Livet er et spørgsmål om at blive forelsket i sin skæbne.
Karen Blixen.

af Lykke er lige så meget at kunne lide, hvad du gør, som at
gøre, hvad du kan lide. Charles Schultz

af Lyksalig er den mand, der glemmer med forstand, hvad han ej
ændre kan. Thomas Kingo

af Man bør beherske sin skæbne som sit helbred: nyde det gode,
være tålmodig med et dårlige

af Menneskenes lykke og ulykke afhænger ikke mindre af deres
sinds stemninger end af skæbnen. La Rochefoucauld

af Mennesket bliver det, som det har planlagt at være.
Jean-Paul Sartre

af Mennesket bliver kun til syneladende draget forfra - i
virkeligheden bliver det skubbet bagfra. Schopenhauer "Verden som
vilje" 1851

af Når lasterne forlader os, smigrer vi os med, at det er os,
der forlader dem .Duc de La Rochefoucauld

af Sejren var Guds, men jeg var med. Nis Petersen

af Skæbnen retter adskillige fejl hos os, som fornuften ikke
ville være i stand til at rette. La Rochefoucauld

af Stol på Gud og hold krudtet tørt. Oliver Cromwell(bed
men bliv ved at svømme)

af The best is the enemy of the good. Voltaire

af The formula for greatness is man is amor fati.(kærlighed til
sin skæbne) Nietzsche

af Tilfredshed er de vises sten. Tilfredshed forvandler alt, den
berører, til guld. Benjamin Franklin

af Vi tror, vi bestemmer vores egen skæbne, men det er den der
styrer os. Denis Diderot

Af Whatever limits us we call Fate. Ralph Waldo Emerson 1803-1882

af Who is wise? He that learns from everyone. Who is powerful?
He that governs his passions. Who is rich? He that is content. Who is
that? Nobody. Benjamin Franklin

Af1 If all our misfortunes were laid in one common heap, whence
everyone must take an equal portion, most people would be
contented to take their own and depart. Socrates

Af3mi Intet rammer noget menneske, som vedkommende ikke fra naturens
side er rustet til at bære. Marcus Aurelius

Af3te Kloge mænd forstår at betragte alt, hvad de gør, som fornuftigt,
også selv om de er tvunget af omstændighederne til at handle, som de
har gjort. Niccoló Niccolo Machiavelli(1469-1527)

affhy Vi ville ofte føle skam over vore smukkeste handlinger, dersom
folk havde kendskab til de bevæggrunde, der fremkalder dem.
La Rochefoucauld

AFiiklel Har man ikke det, man elsker, må man elske det, man har.
Corneille Hvor jeg er, er paradis på jord. Francois de
Voltaire
"Den som angrer er dobbelt ulykkelig"
"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver
støtte af medlidenheden"Spinoza+Spinoza
"Gør vel og vær glad - under nødvendighedens synsvinkel, på trods af
at fri vilje næppe eksisterer"
afmih Frihed er at vide hvad ens skæbne vil - og gøre det.
Johannes Hohlenberg

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 02:20

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

Hvis Vadmands mor, der er mere central end lussinglæreren, lærte sin
lille Per en tillært hjælpeløshed så han vakte medlidenhed, så former
det hvordan han tager et minuts kindrødme og kindsmerte når læreren
gir et ukærligt dask.

Så kommer det til at indgå i hans lifescript og han kan gøre karriere
på at blive klynker og bryste sig af at gik så gruelig meget ondt
igennem før han blev berømt svane.

Dyreforskere forklarer kræft med om man har lært at GIVE OP. Men er
man indbildsk og irriterende og uen passende stueren tillært
hjælpeløshed, så dur det ikke. Så vil lussing fra læreren måske blive
traume der fører ind i ond cirkel og smadrer hans liv. Pga moderen
mere end pga læreren.

CITATER OM TILLÆRT HJÆLPELØSHED

"How much easier is self-sacrifice than self-realization."
Eric Hoffer

Th "Du vil gerne vinde ham for dig? Så gør dig forlegen over for
ham-" Nietzsche

Th After every ''victory'' you have more enemies. J.Winterson

Th De stille er ikke altid de kloge. Der findes låste kister som
er tomme. Jean Giono

Th Det er ikke klogt at være klogere end nødvendigt. Philippe
Quenalt

Th Det er somme tider visdom at se ud som et fjols. Thomas
Fuller den ældre

Th Dumhed er også en bestemt måde at bruge forstanden. Karol
Irzykowsky

Th En undskyldning er grundstenen til en fremtidig fornærmelse.
Ambrose Brrece

Th Fordelen ved klogskab består i, at man kan spille dum. Det
modsatte er betydeligt vanskeligere. Kurt Tucholsky

Th Hvem er ubetvingelig som undekastelsen? Hvem er sejrssikker som
tålmodigheden? Selma Lagerlöf

Th HYBRIS OG NEMESIS Gode manerer hører almindelige mennesker
til. De rige og de smukke kan slippe af sted med hvad som helst.
Evelyn Waugh

Th Ingen er så dum, at han ikke lader dum fra tid til anden.
Stanislaw Jerzy Lec

Th Man elsker ikke et menneske p.g.a. det styrke, men p.g.a. dets
svagheder. Tilla Durieux

Th Man må spille en smule idiot, hvis man vil undgå, at blive
kaldt fuldkommen idiot. Michel de Montaigne

TH Mange mennesker er ikke lykkelige, hvis de ikke hver dag føler
sig bundulykkelige Frejlif Olsen

th Min opfattelse af Bush er, at han er endog særdeles
velbegavet, om end han ikke altid fremstår sådan. Timonthy
Garton Ash

th Næst efter at blive gift synes en pige bedst om at blive
svigtet i kærlighed lidt i ny og næ. Jane Austen

th Når du sværger, sværg da alvorligt og højtideligt, men
samtidig med et smil, for et smil er alvorens tvillingsøster.
Platon

Th Skån mig for deres ydmyghed, den har de slet ikke format til at
bære. Golda Meir.

th Smil til menneskene - den eneste gave, der aldrig koster
noget, og som aldrig skader modtageren. K.K. Steincke

Th Succes beror på evnen til at gå fra fejltagelse til
fejltagelse, uden at miste gnisten. Winston Churchill

Th Suffering is the sole origin of consciousness. Dostoevsky
1821-81

th The foolishness is a shrine of protection against the outside
world Peter Bamm

th tWomen are never stronger than when they arm themselves with
their weaknesses. La Rochefouceauld

Th We women adore failures. They lean on us. Oscar Wilde, A
Woman of No Importance, 1893

th+ De viseste mænd er også altid de mildeste og venligste.
Fransk Harris

th+ Der ligger Magt i Mildhed. D.G. Monrad

thag Jeg løber altid ind i stærke kvinder, der leder efter svage
mænd, som kan dominere dem. Andy Warhol

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-06 23:42

> [...]
>
> Hvis jeg var barn og skulle vælge mellem en lussing eller et par timer hos
> skolepsykolog, ville jeg ganske klart vælge lussing. Også fra

Ja det siger jo en hel del om dig

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:54

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det siger jo en hel del om dig

Har du så god tid
at du hellere vil frihedsberøves to timer end have et minuts rødme og
smerte i din kind?

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-06 18:41

> Har du så god tid
> at du hellere vil frihedsberøves to timer end have et minuts rødme og
> smerte i din kind?

Er der ikke dig, der altid taler om at vold ikke er OK?

Hvorfor dette hykleri? Gør du det for at få opmærksomhed?

Negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

Hellere blive gennemskuet end overset.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 00:38

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Er der ikke dig, der altid taler om at vold ikke er OK?

Jo, jer er af min farfars lærde professorhjem som min mor forgudede
indpodet en Goethesk aversion mod voldelig lavkultur a la

[...]

Men EB har bragt mig i kontakt med at ikke alle er så volds-fobiske
eller blir det af munkemarxistisk antivold-præk, så jeg søger at
forstå hvad kan gøres og jeg tror moral kommer bedt INDEFRA, ikke pr
aflad, præk, farisæisme, straf

Så jeg ville gerne have VAdmand til at uddybe hvor slemt det var med
de lærerlussinger han som ung ulykkesfugl fremprovokerede masochistisk
eller hvad?

Egen voldsudøvelse begrænser sig til fire dask med flad hånd på to
kærester og fire på søn, og når min fars trykkoger boblede over i form
af lussing ca 4+4 gange på min bror og dennes øretæveindbydende sønner
men aldrig ´på dydsmønstrede mig, så så jeg en ærlighed i dette. Mine
otte tortur-udfald var gennemtænkte og varslede, hvad min far prækede
at vold mod børn aldrig burde være. Spontanitet er ægthed.

Det er OK at selvmodsige, der er ny sammenhænge, der kan være kommet
ny lærdom ind i din hjerne

- som følgende opfinder af BRAINSTORM-sessions havde følgende fyndord
om:

" Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig
imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

Jeg vil ikke være dømmesyg som Vadmand, der afviser Foghs terrorpakke
udfra total mistillid til "vogterne"(politiet) i Information igår. Jeg
vil forstå - og fremprovokere verbale kanonkugler der kan gøre os alle
klogere.

Nogen er til krig og vold, bl.a. hyldede indianerholocaustere som
Washington, FRanklin, Jefferson, Lincoln, T Roosewelt der havde bedre
held i sprøjten med unødig aggression der skabte USA og lagde op til
deres supperaggressionstriumf, WW1+2, så de nu ejer verden (og de trak
i trådene og startede det hele, læs den jødiske kulturhistoriker Egon
Friedell)

Vold bør undgås, sir flinkeskolet overjeg i mig - men da det er
umuligt så lad os synde tappert(sir Luther) og studere synden for at
bekæmpe den (som bispen sagde da han gik på bordel)

Godhed er mangel på styrke til at være ond, lærte min norske
fysioterapeutkone i Zambia mig, hun havde haft gymnasie-fanatiker-lære
med Nietzsche-indsigt og dette paradoks-citat har forlystet min hjerne
siden - ligesom Oscar Wildes festlige og kloge paradokser a la "Hvis
livet har en mening er det at finde en ny fristelse" og heldigvis
frister pædofili ikke mig, men hvis andre kæler fordi børn er dem
uimodståelige, og barnet er forsømt og for lidt kælet med, så
tvangsfjern ej pr refleks og jalousi.

Jeg ser kløft mellem lemlestelse og fornærmelse, vold og ord, men ikke
alle er som mig, og før jeg keder med mit ordonani vil jeg stoppe - og
fortsætte at cirkle om samme emne vedr mad i dk.kultur.mad+drikke som
jeg netop vågnede op med inspiration om - men far havde skriveblok ved
sin seng og opfandt og udtog patenter og vågnede og skrev indfald
ned - hans sku ha haft en bærbar.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 00:42

Peter K. Nielsen fortalte:

> Ja det siger jo en hel del om dig

Fredigt menneske med høj intelligens - *ikke* en naragtig rødfascistisk
autonom volds- og revolutionsromantiker.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 09:54

Martin Larsen wrote:

> Fredigt menneske med høj intelligens - *ikke* en naragtig
> rødfascistisk autonom volds- og revolutionsromantiker.

De to halvdele af dit udsagn modsiger hinanden. En person med "høj
intelligens" bruger ikke den slags fladtrådte klicheer om folk, han er uenig
med.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 12:50

Per Vadmand fortalte:

> De to halvdele af dit udsagn modsiger hinanden. En person med "høj
> intelligens" bruger ikke den slags fladtrådte klicheer om folk, han
> er uenig med.

Venstrefløjsere *er* kliché i kliché. Et godt tegn på at de er uddøende.
Men man er jo forbandet human og prøver at hjælpe.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 06-03-06 23:18

> Per Vadmand fortalte:

> Venstrefløjsere *er* kliché i kliché. Et godt tegn på at de er uddøende.
> Men man er jo forbandet human og prøver at hjælpe.

Så vidt jeg forstår er du ikke tilhænger af venstrefløjen og Christiania -
men du mener jo at vold er O.K. så når Christianitterne slås med politiet og
begår vold, så bør du jo bifalde det?
--
Wilstrup

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-06 01:08

Wilstrup fortalte:

> Så vidt jeg forstår er du ikke tilhænger af venstrefløjen og
> Christiania - men du mener jo at vold er O.K. så når Christianitterne
> slås med politiet og begår vold, så bør du jo bifalde det?

Jeg har vist aldrig udtalt mig om Christianitter.
Men hvis en meteor faldt ned i Mekka under hajj ville jeg synes at det
var godt.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-03-06 17:48

> Peter K. Nielsen fortalte:

> Fredigt menneske med høj intelligens - *ikke* en naragtig rødfascistisk
> autonom volds- og revolutionsromantiker.

lige præcis hvad jeg tænkte. Vold er i dine øjne OK når bare det er mod børn
der er mindre end dig selv

Fik du slev mange tæsk som barn??

Peter

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 18:02

Peter K. Nielsen fortalte:

> lige præcis hvad jeg tænkte. Vold er i dine øjne OK når bare det er
> mod børn der er mindre end dig selv
>
> Fik du slev mange tæsk som barn??

Dine formodninger og antagelser her er helt gakkelak - præget af dine
fjollede "røde" stereotypier.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 18:54

Martin Larsen wrote:

> Dine formodninger og antagelser her er helt gakkelak - præget af dine
> fjollede "røde" stereotypier.

Hvorfor argumentere, når man kan bruge skældsord? Alle, der er uenige med
dig, er åbenbart "røde" og/eller tossede. Hvad synes du egentlig selv, det
siger om dig?

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 19:52

Per Vadmand fortalte:

> Hvorfor argumentere, når man kan bruge skældsord? Alle, der er uenige
> med dig, er åbenbart "røde" og/eller tossede. Hvad synes du egentlig
> selv, det siger om dig?

*Alle* ?

Det ville klæde dig at søge samtale om noget substantielt.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-03-06 18:20

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det siger jo en hel del om dig

Da jeg for mange år siden gik i skole, fik jeg engang - hos en iøvrigt
sadistisk lærer - valget mellem en eftersidning eller en lussing. Jeg havde
fået masser af lussinger tidligere, men lige den dag brød jeg mig ikke om
tanken om, at manden skulle smaske mig i hovedet, så jeg valgte en
eftersidning. Hele klassen gik straks igang med højlydt at håne mig for
fejhed, - især pigerne - og jeg fik af den flinke lærer lov til at ændre mit
valg, - hvilket jeg så gjorde, man KAN ikke leve med at have pigerne imod
sig

Vi havde også en *flink* lærer, som var gårdvagt, og som havde os til sløjd
en gang om ugen på en anden skole. Når man havde lavet noget galt, fik man
besked på at melde sig næste "onsdag" i timen, så man kunne få sin
lussing, - og manden bankede virkelig løs, langt hårdere end andre lærere.
Formodentlig også en sadist eller alternativt måske en from religiøs.

Vi havde dog også en from religiøs lærer som en dag kom til at bande højt og
tydeligt: "Nu skal I kraftedeme holde jeres kæft" - og han blev så
forskrækket over sine ord at han forlod lokalet. Næste gang vi havde ham,
havde han en sammenfoldet avis med og sagde at hvis han igen gik over gevind
og bandede, så skulle den forreste pige slå ham i hovedet med avisen.

Sidstnævnte blev kun viceskoleinspektør, den førstnævnte blev skoleleder og
var tæt på at blive borgmester, - eller blev han det faktisk?

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 01:41

> [...]

Dødsstød til Vadmand-fup

Hvis hunde, rotter , duer, aber eller andre forsøgsdyr udsættes for
smertefulde strømstød eller anden vold så vænner de sig til det.

Hvis de overfodres som en Strasburg-gås eller en japansk Sumo-bryder,
så vænner de sig også til denne kærlighed i overmål og lever harmonisk
og lykkeligt (kun få af dem får lever- eller kredsløbsproblemer, der
nedsætter levealder(udover selvfølgelig at gæssene slagtes såsnart
lever-vægt er stor nok)

MEN hvis smerter kommer uforudsigeligt stressende, eller
god-bid-belønninger falder terroristisk-overraskende,
forvirrende-splittende-fremmedgørende-ulogisk,

- så kan immunforsvaret gå ned

med tidlig alvorlig sygdom fx dødeligt mavesår til følge.

Forskerne taler om "SKAL" og "ER"(læs fx stressforskeren Knud Erik
Heller) der skal være i harmoni. Udfordringer må gerne være stigende
og blive vildt hårde, fx bøllebank daglig mens du hænges op i
kødkroge, som ved apacheindianer-konfirmationsfesten/manddomsprøven.

Blot man ikke løber panden ind i en mur så ofte, at man mister
selvtilliden og optimismen, og ikke længere tror, at man er gavnlig
for sin dyreart.

ALTSÅ er Per Vadmand lodret løgner, når han postulerer at han skadedes
af lærerlussinger.

Han skadedes _måske_ af lærerens skitzosplittede og dermed ukærlige
sind, som gjorde ham til prygelknabe, når sadist-humør ramte læreren.
Hvilket man også kan vænne sig til.

Et af mine børn forkæledes konstant af mor og mormor og er sky overfor
piger, som en Harlow abe, der fik al sin modermælk fra sutteflaske på
ståltrådsmor.(Bowlby er en anden abeforsker med sådanne højtberømmede
resultater)

Et andet af mine børn daskedes til af en periodevis sadistisk mor og
han hviler nu sexappealet i sig selv, for han voksede med
udfordringerne, som måske kærligt var _tilpasset ham_ og
FORUDSIGELIGE, som en trappestige med jævnt stigende trinhøjde, så han
aldrig rendte panden ind i en mur, men indså at mors afløb for hendes
frustrationer var til hans eget bedste, og en rød hale bliver man
stærkere af.

Ting er mere komplicerede end hvad doceres af overfladiske terapeuter,
der har halvfordøjet Freud og Alice Miller og mener dermed at vide
alt om pædofilis og tævs skadelighed

Trafalgar blev vundet af søfolk, der tålte den nihalede kat, og Hans
Scherfig udsattes for lektor Blommes raseri, så han blev en god
forfatter, og stakkels Per Vadmand, som overfladisk hader voldsglade
lærere, bør måske takke disse for, at han er en af de formelt mest
succesrige usenettere med oversætterberømmelse, god indtægt og villa,
vovse, volvo, børn og kone, der ikke er gået fra ham.

En ren fætter Højben

Minimalstat - jatak.

Lad os få fler Vadmand'er via tolerance overfor den moderne lærers
minimale lussingvold.

Nej - der er ingen en-årsag-en-virkning sammenhæng. Men måske
tendenser, som dem videnskaben laver forsøg og myter om.

Som det klogt er skrevet på dk.videnskab om Einstein (og ikke af mig)
så var denne popstar modeskaber og inspirerende, selvom han intet
teknisk gavnede direkte, og tilsvarende er dyreforsøg om stress og
immunforsfvar og indre splittelse/fremmedgørelse kun producenter af
lignelser og myter - ikke af beviser.

¨

CITATER OM UBALANCERET STRESS(fremmedgørelse, indre splittelse)

" Hele begrebet synd er afledt af frygt for noget i en selv og er
udtryk for konflikten mellem ønsker og fornuft Betrand
Russell

" All sins have their origin in a sense of inferiority, otherwise
called ambition. Cesare Pavese

" The great proof of madness is the disproportion of one's
designs to one's means. Napoleon I

" The greatest evil which fortune can inflict on men is to endow
them with small talents and great ambition.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

" The worst pain a man can have is to know much and be impotent
to act. Herodotus

Og DESUDEN

" At have udøvet magt er et privilegium, der ødelægger sin
mand ved at dræbe hans evne til at rette sig efter andre.
T.E. Lawrence

Ii Den sande overlegenhed består som bekendt i at kunne blive
den lille uden at blive mindre. Ellen Margrethe Nielsen

Ii Det er selvmord at være i udlandet. Samuel Beckett

ii Hvad du er, vil altid mishage dig, hvis du vil være det, du
ikke er. St. Augustin

ii Hvorpå kender man i enhver stand og stilling den ædle? Det
er ham, der, hvilken fordel han end har, altid tenderer mod ligevægt.
Goethe

ii Lidenskab for dans i et ubegavet legeme - det må være
helvede. Rudolf Nurejev

ii Lykke: at gøre det, man vil, og ville det, man gør.
Francoise Giroud

ii Lykken er at kende sine grænser og elske dem. Romain
Rolland

ii Not he who has little, but he who wishes more, is poor.
Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

iI Når er træ er blæst omkuld, viser det sig, at grenene er
større end rødderne. Kinesisk Ordsprog

ii The deepest personal defeat suffered by human beings is
constituted by the difference between what one was capable of
becoming, and what one has in fact become. Ashley
Montagu

ii Unreal is action without discipline, charity without
sympathy, ritual without devotion. Bhagavadgita
BÆREDYGTIG

Ii Vi sidder for det meste mellem to stole med vores følelser.
Kurt Tucholsky

" Happy the man, who early learns the wide chasm that
lies between his wishes and his powers!Goethe

iia A great obstacle to happiness is to anticipate too great a
happiness. Fontenelle

iia Det farligste ved berømmelsen ligger i den del, der er for
meget. Frithiof Brandt 1892-1964BABYSTEPS

iia Når Allah vil bringe myren i fordærvelse, giver han den
vinger. Arabisk Ordsprog

iia Success has always been a great liar. Nietzsche

iia The worst misfortune that can happen to an ordinary man is to
have an extraordinary father. Austin O'Malley

iia Whom the gods wish to destroy, they first call promising
Cyril Connolly.

iiafbabystepmks Nothing is particularly hard if you divide it into
small jobs.ud Henry Ford

Fra : Egon Stich

Dato : 06-03-06 17:32

> Det føler jeg ikke trang til at fortælle om her, men det har kostet mig
> mange år at komme videre.
>
> Per V.
> --

Kunne du ikke bare have opført dig ordentligt?

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 22:31

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> og det var en fejl, han skulle have sat barnet fast på en stol med
> tape

Håndjern kan genbruges. Politiet har dem dinglende i bæltet ,
demonstrativt på deres riot gear, bruger kun plastic strips når
antallet af autonome er meget stort.

> [...]
> tillært
>
> prøv at se på hvordan en ulveflok opdrager unger, det kunne

Enig

> hvad med at sende eleven hjem med besked til forældre om at barnet
> ikke er ønsket på skolen før det er bare nogenlunde opdraget

Jeg har slået ca gange, velovervejet og en endefuld bl.a. hvor der var
advaret og advaret og der var gæster og det skulle skabe arbejdsro
Mange har kun truslen i baghånden og det er nok
Håndjern er ydmygende og truslen vil være nok
men som folkeskolen og muslimelever der p.t. er sådan akut
hasteløsning måske mirakuløs

Snak med forældre er godt, men måske de ikke er hjemme
eller har telefonsvarer på
At sende elever til fjernere skole b ør kunne ske oftere.
TAlehæmmede hr særlig skole i Hellerup - muslimbørn der ikke kan dansk
må godt få 15 km rejsevej i HT-området til fx Ballerup skole hvor de
ikke generer danskere, hvis de har gjort det een gang.

> det er nu engang et led i at blive et selvstændigt individ

Skolen skal lade lærere være kaptajn på skibet og lærdom går fra ældre
til yngre

og leg om grænser hører ikke hjemme hvor der skal uddannes, så
mesterlærling agtigt som muligt
Rationelt og billigt
I familien kan grænser leges med og autoritetsoprør kan ske

Fra : Ralph

Dato : 05-03-06 23:33

Hvis du hermed mener ALLE børn, hvorfor så fremhæve muslimske og danske,
hvad med jøderne og hinduernes børn, er de ikke grænsesøgende?

Men for nu at vende tilbage til tråden, jeg kan ALDRIG se vold som en del af
opdragelse, måske indenfor minkbranchen hvor en hårdhændet håndtering af en
liderlig hanmink kan (engang imellem) få ham til at forstå det er dumt at
bide ham der kommer med tæverne, men på alle andre der har mere end 15 gram
hjerne kunne jeg ALDRIG drømme om at udøve vold.

Det HAR jeg så gjort, faktisk to gange, ham bonderøven der i 1982 fik en
albue på kæben på gågaden i Aarhus, der er jeg lidt i tvivl om han havde
mere end 15 gram hjerne, men dengang min femårige datter prøvede at hive sin
3½ årige lillebror ned fra et træ, der fik hun sit livs første, eneste og
sidste lussing af sin far, selvfølgelig i affekt, men ingen af os glemmer
det nogensinde.

Hvorfor er det liiiige det er så fedt at slå små børn?

--
venligst
Ralph

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:48

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du hermed mener ALLE børn, hvorfor så fremhæve muslimske og
> danske, hvad med jøderne og hinduernes børn, er de ikke
> grænsesøgende?

De er statistisk set næsten så artige som japanske børn

> [...]
> forstå det er dumt at bide ham der kommer med tæverne, men på alle
> andre der har mere end 15 gram hjerne kunne jeg ALDRIG drømme om at

En overlæge blev spyttet i ansigtet af en gammel dame han skulle
undersøge på Hjørring Hospital

Han daskede lussing og fik 8000 kr bøde og blev fyret

Er det smart?

> [...]
> selvfølgelig i affekt, men ingen af os glemmer det nogensinde.
>
> Hvorfor er det liiiige det er så fedt at slå små børn?

Lyv ej at nogen elsker det
Det kan være det mindste af to onder

Se muslmbandernes knivstik , røverier og mord. Er det bedre. Vælg hvad
er bedst.

Fra : John

Dato : 06-03-06 03:06

> [...]
> venligst
> Ralph

> Lad os sludre om det igen, når der er gået 10-12 år
Det er ikke sikkert du har løftet hånden igen, men jeg er næsten sikker på,
at lysten har været der, gentagne gange ;-/

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-06 09:56

John wrote:
> Det er ikke sikkert du har løftet hånden igen, men jeg er næsten
> sikker på, at lysten har været der, gentagne gange ;-/

En del af at blive voksen består i at lære, at man ikke altid skal følge
alle sine lyster, så det har du sikkert ret i.

Per V.

Fra : Ralph

Dato : 06-03-06 16:15

"John" <johnkp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os sludre om det igen, når der er gået 10-12 år

ja det er så nu, datteren er 17 idag, sønnen lige fyldt 16, lillebror 14, så
nu TØR jeg ikke engang slå en af dem

> Det er ikke sikkert du har løftet hånden igen, men jeg er næsten sikker
> på, at lysten har været der, gentagne gange ;-/

Næh egentlig ikke, dog fik datteren en mundtlig lussing for et par år siden
da hun kaldte sin mor et-eller-andet jeg har glemt, der råbte jeg højt, og
hun lyttede, og forstod. Jo færre gange man er nødt til at hæve hånd eller
stemme, jo bedre virker det når det endeligt sker.

--
venligst
Ralph

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-03-06 19:18

On Mon, 6 Mar 2006 16:14:41 +0100, Ralph wrote:

> Jo færre gange man er nødt til at hæve hånd eller
> stemme, jo bedre virker det når det endeligt sker.

Enig.

/|\
/\
Bruno

Fra : Workingmom

Dato : 06-03-06 19:29

Bruno Christensen skrev:

> Enig.

Specielt med teenagere er det vigtigt at vælge sine kampe med omhu.

Tine

Fra : Egon Stich

Dato : 06-03-06 17:43

> [...]
> det nogensinde.
>
> Hvorfor er det liiiige det er så fedt at slå små børn?

Det er ikke "fedt", at slå små børn.
Men mon ikke din datter blev ganske klar over, at det var "ufedt" at forsøge
at hive brormand ned fra træet?

Og mon ikke det kan være temmelig umuligt, at "tale fornuft" med børn i den
alder?
De har jo næppe forstand endnu, til at forstå far og mors: "du kan jo nok
forstå"...

Der er jo en grund til, at naturen har udstyret mennesker med en følesans.

Og så længe man ikke kan høre - forstå - må man føle...

>Det HAR jeg så gjort, faktisk to gange, ham bonderøven der i 1982 fik en
>albue på kæben på gågaden i Aarhus, der er jeg lidt i tvivl om han havde
>mere end 15 gram hjerne

Det havde han sikkert ikke.
Ligesom det er tvivlsomt, om han på noget tidspunkt for alvor selv havde
"følt".

MVH
Egon.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-03-06 17:51

> [...]
> sin 3½ årige lillebror ned fra et træ, der fik hun sit livs første, eneste
> og sidste lussing af sin far, selvfølgelig i affekt, men ingen af os

Hej Ralph,

Jeg tror ikke ret mange forældre kan sige sig fri for at have slået deres
barn i affekt. Men som du selv siger så gør det det ikke mere rigtigt at
gøre det. og som du siger i en anden tråd jo mindre man hæver hånd ELLER
stemme jo bedre virker det når man så endelig gør det

Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 06-03-06 23:23

> [...]
> sin 3½ årige lillebror ned fra et træ, der fik hun sit livs første, eneste
> og sidste lussing af sin far, selvfølgelig i affekt, men ingen af os

Forståeligt - men kan man beherske sig er man mere sikker på sig selv - min
ældste datter har ligeledes i affekt fået én lussing - min yngste datter har
jeg aldrig lagt hånd på - hvad første del angår, så er det ikke noget jeg er
stolt af eller set i bagklogskabens giftgrønne lys synes var i orden. Det
var IKKE i orden.

> Hvorfor er det liiiige det er så fedt at slå små børn?

Fordi Martin godt kan lide at have magt over folk, der ikke kan forsvare
sig.
Folk, der begår voldtægt, gør det som regel heller ikke for at få sex, men
for at vise at de har magt.
--
Wilstrup

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 23:58

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Folk, der begår voldtægt, gør det som regel heller ikke for at få
> sex, men for at vise at de har magt.

Jeg kan LEVENDE FORESTILLE MIG at
_Wilstrup har ret_
til en vis grad , i sin modsigelse af vanetænkningen.

Men der er ingensomhelst sandsynliggørelse for, at der er gnist af
sandhed i hans teori.

Han ved , inderst inde, at han er uvederhæftig. Derfor er jeg i hans
killfilter. Han stikker hovedet i en busk som en struds, for illusion
om at ønsketænkning er sandhed, er hans livsløgn.

Kan research adskille sædblærespændingens libido fra den vilje til
magt, der ligger i at ydmyge en kvinde, der vil ydmyges, og få hende
ned på knæ og pumpe hende fuld af sæd.?
Nej - det hele hænger sammen

Men hr overlærer docerer skråsikkert at rape-crime er ikke om sexlyst.
Når Wilstrups elever gider lytte til hans præk, så vokser hans ego, og
han tror, at nu taler han hellig sandhed. Sandhed er for
godhedsindustrien DET DER VIRKER, DET FOLK VIL LYTTE TIL, for det er
der bevilginger i, og er man materialist, så er dette målet på, at man
er på rette vej.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-03-06 17:06

> børn er nemlig ikke født ubegavede, det er i de fleste tilfælde
> tillært

Hvilket af de to muligheder gælder dig ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Wilstrup

Dato : 06-03-06 23:26

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Hvilket af de to muligheder gælder dig ?

ROTHLMAO ))))))) DEN var virkelig god! Og prøv at nærlæse hans udsagn:
børn er ikke født ubegavede - det er tillært. Altså hvad er tillært? At man
er ubegavet!

Tårerne triller endnu ned af mine kinder af grin!
--
Wilstrup

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-03-06 02:35

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man er ubegavet!
>
> Tårerne triller endnu ned af mine kinder af grin!

He he - ja han er et pragteksemplar )))

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 05-03-06 23:07

Giv dog netbrugere lov at slå Bo Warming.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-06 01:18

Bo Warming wrote:

> [...]
> - men disse utilnærmelige løgnersker udsættes aldrig for at blive
> grillet af en kritisk mikrofonholder - helt ligesom Auschwitz-"ofre"

Du er jo en syg mand - søg hjælp!

Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 01:44

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
Bo Warming wrote:

> [...]
> - men disse utilnærmelige løgnersker udsættes aldrig for at blive
> grillet af en kritisk mikrofonholder - helt ligesom Auschwitz-"ofre"

Du er jo en syg mand - søg hjælp!

Hvis jeg fik en krone hver gang magtesløse usenettere svarer sådan til
mig, var jeg en rig mand
(frit efter David Letterman)
Måske jeg ikke fik dask så meget som VAdmand og derfor ikke er h elt
så sund som han

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-06 11:04

Bo Warming wrote:

> Hvis jeg fik en krone hver gang magtesløse usenettere svarer sådan til
> mig, var jeg en rig mand

Ja det undrer mig sgu ikke! Har du nogensinde standset op et øjeblik
og tænkt over det?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 10:33

Bo Warming wrote:
> [...]
> til
> mig, var jeg en rig mand
Ja det undrer mig sgu ikke! Har du nogensinde standset op et øjeblik

Ingen sundt tænkende mennesker er i tvivl om at når debatører kalder
en meddebatør sindsyg, så er det fordi han har ramt plet og rokket ved
deres livsløgne. Er du?
------------------
Da den franske revolution med dr Pinel som bannerfører afskaffede
lænker på landets sindsyge-anstalter sagde Pinel klogt, at det var
ikke sygdom der havde gjort de indlagte voldelige

"Fordi man behandlede dem som dyr, opførte de sig som dyr" sagde Pinel
og de andre overlæger på Salpitiere-hospitalet

Det er en misforståelse af den tortur-medicin, psykofarmaka som man
påstår er helbredende, er mere human end lænker og spændetrøjer.
Den er symptombehandling og gør det muligt at få en snak med nogle af
de indlagte og dermed drive samtale-terapi. Som heller ikke hjælper.
Det gør kun job.

Tvangsindlæggelse er godt når voldsrisiko, altså på røde papirer. Men
bør aldrig sket på gule papirer altså behandlingsindikation, således
som netop foreslået i Information-læserbrev. Læger bør som handelsfolk
gøre fordelene ved medicinen overbevisende så det vælges frivilligt.
Det skal være lysten der driver værket. Fængsel er mere værdigt end
tvangsmedicinering.

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-06 18:39

> [...]
>
> Ingen sundt tænkende mennesker er i tvivl om at når debatører kalder en
> meddebatør sindsyg, så er det fordi han har ramt plet og rokket ved deres

Jeg krummer tæer.

At være "glistrupsk" er en livsløgn, en ideologi på linie med nazisme,
kommunisme og islamisme.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-03-06 18:53

ThomasB wrote:

> At være "glistrupsk" er en livsløgn, en ideologi på linie med nazisme,
> kommunisme og islamisme.

Værre. De nævnte ideologier har dog en vis sammenhæng og konsekvens.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-06 19:20

> Værre. De nævnte ideologier har dog en vis sammenhæng og konsekvens.

Ad hoc livsløgn

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-06 19:22

> Værre. De nævnte ideologier har dog en vis sammenhæng og konsekvens.

I øvrigt er det meget sjovt (hyklerisk), for BW har nietzsche og glistrup
som idoler, og nietzsche skriver mange steder at idoldyrkelse er no go - men
det tror jeg BW overså.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 03:01

> [...]
> glistrup som idoler, og nietzsche skriver mange steder at
> idoldyrkelse er no go - men det tror jeg BW overså.

Jeg overså ej. Du misforstår og forenkler. JEg har ikke idoler jeg
forguder. Men vismænd jeg lader mig inspirere om, når deres
grundholdninger matcher mine, når vi har fælles referenceramme og de
har overlegenhed mht aforismeformulering og nytænkning og selvfølgelig
er Glistrup og Nietzsche ikke kloner af hinanden og Georg Brandes,
Holberg, Voltaire men de har enormt meget tilfælles og værd at massere
ind i een krystal af visdom om muligt.

Der er noget ikkefremmedgørende ved islamistisk enkelhed, men den er
dyrisk og som JP sloganer "hvis du vil VIDERE"

Kraft durch Freude prægede min fine hitlerjugendspejdertid - hvorfor
fordømme alt nazi. Som Glistrup siger "Hitler spiste med kniv og
gaffel, fremskridtsfolk spiser med kniv og gaffel, det er
ErasmusMontanus logik at påstå, at vi så er ens vedr alt."

" A mind all logic is like a knife all blade. It makes the
hand bleed that uses it. Rabindranath Tagore,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941

"Hjertet har grunde som forstanden ikke fatter" Pascal

"Det er kun i den logiske del af sjælen, at det ene så afgjort kan
udelukke det andet. Frithiof Brandt 1892-1964

"Tanker er følelsernes skygger - altid mere uklare, tomme og simple.
Nietzsche

Intet andet end lidenskaben er alvorligt. Intellektet er ikke noget
alv orligt og har aldrig været det. Det er et instrument, man spiller
på, det er alt. Oscar Wilde

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-06 23:51

> [...]
> Glistrup og Nietzsche ikke kloner af hinanden og Georg Brandes, Holberg,
> Voltaire men de har enormt meget tilfælles og værd at massere ind i een

Jeg hverken misforstår eller forenkler. Din besættelse af glistrup og
nietzsche er ren idoldyrkelse, men kald du det bare noget andet. Nietzsche
mente at man ikke kunne være "overmenneske" og samtidig have idoler. Du har
ofte kaldt glistrup dit idol.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-06 01:47

> Jeg hverken misforstår eller forenkler. Din besættelse af glistrup
> og

Ingen besættelse. Du mudderkaster grundløst.

> nietzsche er ren idoldyrkelse, men kald du det bare noget andet.
> Nietzsche mente at man ikke kunne være "overmenneske" og samtidig
> have idoler. Du har ofte kaldt glistrup dit idol.

Jeg dyrker ikke idoler. Ordet bruges evt som shorthand for respekt,
jeg husker ikke sammenhængen.
Man skal være tro mod sig selv, hvis man ikke er slavenatur.
"Idoler" der er redskaber a la håndbøger er OK og ikke i strid med den
lutherske Nietzsches ønske om selvrealisation.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-03-06 09:34

Bo Warming wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Ingen besættelse. Du mudderkaster grundløst.

Det er ikke mudderkast.

Vent til du ser et rigtigt mudderkast...

> Jeg dyrker ikke idoler. Ordet bruges evt som shorthand for respekt, jeg
> husker ikke sammenhængen.

Der er ellers mange prøv at lave en Google Gruppe-søgning hvor du leder
efter ordene idol Glistrup under avanceret søgning med dig som forfatter
i gruppen dk.politik.

Så kan du bruge tiden på at gense hvordan du har skrevet, bl.a. i 2003
m.v. Kan du huske da du tabte det der kunne være blevet et væddemål om
hvad der stod i en af Glistrups bøger? Bagefter efter-rationaliserede du
med tanker om, at det var ping-pong som du selv havde skrevet, og at det
ikke var Glistrup der egentlig havde skrevet teksten.

Det betyder dels at du ikke kan huske teksten var i en bog med hans navn
som forfatter, og at du derefter endda ikke kan huske en tekst du selv
har skrevet... Du læser ikke teksten mere, men har nu vævet dig ind i et
så avanceret spindelvæv, at du snart ikke kan finde ud af labyrinten!!

> Man skal være tro mod sig selv, hvis man ikke er slavenatur.
> "Idoler" der er redskaber a la håndbøger er OK og ikke i strid med den
> lutherske Nietzsches ønske om selvrealisation.

Ved ikke helt hvorfor du er så glad for ordet "luthersk". Du vandrer i
middelgrunden mellem at være luthersk og katolik. Få dog styr på hvad du
mener...

Du ser ikke os andre oprette hjemmesider med politiske rollemodeller.
Jeg er glad for at læse bøger af og om Sir Winston Churchill -- men han
havde *også* sine fejl. Herunder en vis sort humor, der engang imellem
kunne gå over stregen (en streg, der er individuel fra person til person).

Nok om det. Jeg synes blot du ville vinde meget ved at genfinde noget
neutral grund, og så evt. ny-læse Glistrups materiale. Noget af det er
godt, mens andet trænger til en grundig revision. Det er *ikke* brugbart
politisk materiale, men alene et vidnesbyrd om en svunden tid, imho.

Prøv at tænke nye tanker, så finder du måske noget unikt.

God læselyst.

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-06 10:13

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message

> Det er ikke mudderkast.
>
> Vent til du ser et rigtigt mudderkast...

En evighed må jeg vel vente, for man skal selv fornedre sig til
mand-ej-bold for at være udsat

> Der er ellers mange prøv at lave en Google Gruppe-søgning hvor du
> leder efter ordene idol Glistrup under avanceret søgning med dig som
> forfatter i gruppen dk.politik.

Og hvad beviser antal? Du er for doven til at nærlæse.

> [...]
> efter-rationaliserede du med tanker om, at det var ping-pong som du
> selv havde skrevet, og at det ikke var Glistrup der egentlig havde

Det gjorde jeg ikke - det viste sig at passagen var skrevet af mig og
ikke af Glistrup
Ring 45853605 og læs passagen op og lad os først vædde nogle
millioner eller hvad du kan stille som depositum , på at Glistrup
aldrig har skrevet de ord. Men han mener som jeg ,
vedr det jeg skriver i en bog der har mig som loyal redaktør og ham
som hovedforfatter.
Ærgerligt at væddemålet dengang ikke blev udført, så klar afgørelse om
at jeg havde ret havde været stadfæstet.

> [...]
> du selv har skrevet... Du læser ikke teksten mere, men har nu vævet
> dig ind i et så avanceret spindelvæv, at du snart ikke kan finde ud

Hvorfor anstrenge sig for at huske præcis
hvad blev skrevet af hvem
i 1991, når jeg fra telefonsnak med Glistrup dengang vidste, at det
jeg skrev var i samme grad hans og min mening
Stilen er klart ikke hans, og han har sit originalmanuskript liggende
, men deponer en pæn sum for han ulejliges.
Jeg deponerer samme sum. Bank kan være opmand.

> Ved ikke helt hvorfor du er så glad for ordet "luthersk". Du vandrer
> i middelgrunden mellem at være luthersk og katolik. Få dog styr på
> hvad du mener...

Katolsk kirke i NordEuropa er mere luthersk end dansk folkekirke vedr
den vigtigste pointe der engang skilte de to, nemlig
gerningsretfærdighed

Min gode ven , pater Guido Freienhuhl her i København indfletter i
mange af sine prækener følgende

"Man bliver ikke en god mand af at gøre gode gerninger, men en god
mand GØR gode gerninger" MArtin Luther 1539

> [...]
> Churchill -- men han havde *også* sine fejl. Herunder en vis sort
> humor, der engang imellem kunne gå over stregen (en streg, der er

Jeg snakkede med Glistrup om det var smart at bruge hans eller
Nietzsches navn som blikfang til min hjemmeside.
Han svarede "Nietzsche var sindsyg" hvilket er en af de mange småting
jeg ikke er enig med ham om.

Citer noget der er forældet.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 01:21

> Værre. De nævnte ideologier har dog en vis sammenhæng og konsekvens.

Påvis selvmodsigelse/inkonsekvens i glistrupisme, please

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 07:19

> Værre. De nævnte ideologier har dog en vis sammenhæng og konsekvens.
Vadmand har venner i systemet, så han kan få optaget sin ubegrundede
mistillid til Foghs terrorist-bekæmpelse i Information igår.
Men han viser sig på usenet, hvor alle er lige, at være ude af stand
til at forsvare sine meninger, fx at han ikke mener, man skal stå ved
sandheden og lade PET registrere den.
Glistrupisme har han næppe viden om, for ovenstående angreb kan hen
heller ikke underbygge.
Thomas B mener, at Nietzsche afviste dyrkelse idoler. Det gjorde han
netop ikke.Hans forslag til bedre skoleuddannelse (han var selv
gymnasielærer) er at læreren skal være idol for eleven. Men Vadmand
provokerede sin lærer vil vold, og vil heller ikke begrunde dette.
Eneste bemærkning Nietzsche har om idoler er ellers følgende meget
perifere berøring af idol-dyrkelse.

" Beundrere tilgiver ikke let, at IDOLET SKIFTER MENING. For
det viser troløshed og det afslører den beundrendes manglende
intelligens". Nietzsche

Kom igen, begge to, hvis I er til andet end mudderkast og flugt.

Det er bestemt ikke svært at angribe Nietzsche, som åbenlyst
indrømmer, at han siger et og så det modsatte, jvf hans læremester
Emerson, der opfandt brainstorming.

"Sig hvad du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler, og sig
imorgen, hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

Er man idol-dyrker mht. TDC, hvis man citerer nogle numre fra
telefonbogen? Selvfølgelig ikke.

Man er - pr defínition - gadedreng, hvis man kaster sten og løber -
hvis man angriber, men ikke kan forsvare angrebet.

Fra : ThomasB

Dato : 09-03-06 00:15

> [...]
> vil vold, og vil heller ikke begrunde dette. Eneste bemærkning Nietzsche
> har om idoler er ellers følgende meget perifere berøring af

Idoldyrkelse giver blinde pletter.

Er der noget af det nietzsche eller glistrup har sagt, du er uenig i?

> " Beundrere tilgiver ikke let, at IDOLET SKIFTER MENING. For det
> viser troløshed og det afslører den beundrendes manglende intelligens".
> Nietzsche

Hvordan læser du ovenstående?
Læser du det som at nietzsche bifalder idoldyrkelse?

Hvordan kan idoldyrkelse, som din nietzsche- eller glistrupdyrkelse, være
sund?

> [...]
> han siger et og så det modsatte, jvf hans læremester Emerson, der opfandt

Det betyder at der er mange vinkler på alting. Derfor er folk, som dig, der
mener at de besidder en sandhed, utroværdige. Nietzsche var klog og alsidig.

> Er man idol-dyrker mht. TDC, hvis man citerer nogle numre fra
> telefonbogen? Selvfølgelig ikke.

Men hvis man hele tiden taler om TDC, og så er det idoldyrkelse.

> Man er - pr defínition - gadedreng, hvis man kaster sten og løber - hvis
> man angriber, men ikke kan forsvare angrebet.

Gadedrenge spiser også med kniv og gaffel.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-03-06 00:22

ThomasB wrote:
Men Vadmand

Hold mig udenfor, tak.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-06 00:57

> Men Vadmand
>
> Hold mig udenfor, tak.

Flere gange med måneders mellemrum har Vadmand på forskellige ng
kommet ind på, at hans liv forkrøbledes af en lærer der gav lussinger.
Hvorfor vil han ikke fortælle hvad er så farligt ved kindrødme efter
dask med flad hånd?
- og hvilken asocial handling Vadmand havde begået, siden at læreren
var nødt til den milde vold som modtræk (som modterror?)?

Det er nemt at bagtale folk der ikke er tilstede.

Det er dårlig debat at smide en sten og flygte - verbalt - og ikke
ville stå inde for meninger og begrunde.-At flygte som en gadedreng
bør ikke være ærværdige familiefar Vadmands stil. Envejskommunikation
er for diktaturtilhængere. I usenetdebat er vi alle lige.

Vadmand har succes som forfatter og oversætter mm. Kan det tænkes at
den hårde skole var en gavnlig udfordring. Hvordan kom du over
traumet, lad os lære af dine gode erfaringer.?
Det gælder også de mange berømtheder der gør sig interessante ved at
være "pædofili-overlevende". (fx en gudesmuk glædespige der var i
morgenTV2 i forgårs) Har de ikke meget at være taknemlig for til
krænkeren - det der ikke nedbrød dem, styrkede dem - de er idag
berømte og ville være ligegyldige nuller, uden at de havde haft den
gode historie at fortælle og den vellykkede selvterapi, som de
udtænkte for at komme over bagatelproblemet.
Ting er aldrig så enkle, som sensatons-journalisterne gør dem til.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-06 01:26

> Idoldyrkelse giver blinde pletter.

Ja, og på usenet kan vi gavne hinanden ved at påvise blinde pletter,
så gør nu din sag færdig.

> Er der noget af det nietzsche eller glistrup har sagt, du er uenig
> i?

En masse Nietzsche er tiden ikke moden til, og Glistrup har pga jysk
domineret parti og pragmatisme sagt ting jeg har taget afstand fra,
samt ting han selv har skiftet mening omkring.

> Hvordan læser du ovenstående?

At Nietzsche hænger idoldyrkere ud for at være slavenaturer. Jeg har
intet tilfælles med sådanne idoldyrkere.

> Læser du det som at nietzsche bifalder idoldyrkelse?

Selvfølgelig ikke. Han har et nuanceret forhold til fænomenet. Han
anbefaler elever at have lærere som idol. I en overgangsperiode.

> Hvordan kan idoldyrkelse, som din nietzsche- eller glistrupdyrkelse,
> være sund?

Jeg har aldrig siden min barndom lidt af idoldyrkelse.

> Det betyder at der er mange vinkler på alting. Derfor er folk, som
> dig, der mener at de besidder en sandhed, utroværdige. Nietzsche var
> klog og alsidig.

Der er ikke tid til forbehold når man brainstormer med en extrem teori
for at se om nogen har modspil.
Jeg er bestemt ikke så klog eller alsidig som visse af mine
læremestre. So what. Idoler har jeg ikke - det er religions-agtigt og
jeg har været ateist siden min studietid (kulturkristen
grundtvigianer)

> Men hvis man hele tiden taler om TDC, og så er det idoldyrkelse.

Vås

> Gadedrenge spiser også med kniv og gaffel.

Og?
Jeg flygter aldrig fra dialog, hvis ikke den begynder at gentage sig.

Fra : Jan

Dato : 07-03-06 16:29

> [...]
> lærere har magten og der er styr på tingene - een kaptajn på skuden.
>
> For egosvage elever er kaos fremmedgørende, frustrerende -

Ja folkeskolen er jo alligevel så tilbagestående i forhold til europæiske
mål som 50ernes skole så hvorfor ikke indføre spanskrøret igen NEJ var
faktisk bedre nogle forældre tog ansvaret for de børn de sætter i verden
fremfor at overlade det hele til staten istedet for at have travlt med at
tjene penge.

Jan R.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 09:02

"Jan" <antispammail@antispammail.biz> wrote in message
> [...]
> verden
> fremfor at overlade det hele til staten istedet for at have travlt

Danskere får ofte børn, fordi moderen vil leve op til venindefnidder.
Men danske børn er medlemmer af VOR KORPSÅND
og deres nykker skal SPP nok tackle

Anderledes er det med muslimbander. Her gælder at een dråbe arsenik er
nok til at gøre et glas vand dødeligt. Udansk græs er føget over
hegnet og skal udluges.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-03-06 11:06

Bo Warming wrote:

> Ingen sundt tænkende mennesker er i tvivl om at når debatører kalder
> en meddebatør sindsyg, så er det fordi han har ramt plet og rokket ved
> deres livsløgne. Er du?

Desto mere ævl du lukker ud, desto større sandssynlighed er der for
at vi sætter alvorlig tvivl ved din mentale sundhed. Det gør ikke at
dit ævl er mere sandt eller rammer plet - blot at det virkelig er
ævl.

> Da den franske revolution med dr Pinel...

Hoppede kæden af igen Bo?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-03-06 10:00

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> on tirsdag 7. marts 2006 at 9:29 +0100
wrote:

> [...]
>beskrivelse af min skolegang i 50'erne.

>Det tager de måske heller ikke skade af?

Og ellers kan man give sig i kast med Jan Guillous Ondskaben - det er
rystende, virkeligt rystende.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311