Firefox og profiler IGEN IGEN !!
Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-06 16:32

Ja nu er den gal igen, den har byttet om på de profiler igen
Problemet er bare at nu er der kun een af vælge imellem og alt det "gamle"
er VÆK
Jeg har prøvet "kør" og firefox -P funktionen
Hva går jeg så nu ???
Skidtet ryger snart ud hvis det fortsætter, kan jeg få min gamle profil
retur og BEHOLDE den UDEN den laver de kedelige numre

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-06 21:56

Den 05-03-06 16.32 skrev Eg Egemarke følgende:
> Ja nu er den gal igen, den har byttet om på de profiler igen
> Problemet er bare at nu er der kun een af vælge imellem og alt det
> "gamle" er VÆK

Hvor mange profiler har du liggende i profilmappen? Du kan tjekke ved at
klikke på startknappen => Kør => skriv
%appdata%/mozilla/firefox/profiles => klik på OK.
Ligger der flere end én mappe i profilmappen?
Mappenavnene består af en masse tegn, efter punktummet står det
profilnavn, som du bør kunne se, når du starter profilmanageren.

Hvilken version af Firefox bruger du? Hvis du ikke bruger version 1.5
eller 1.5.0.1, bør du nok opdatere.

Det er ret ofte, du har dette problem, og det er reelt et sjældent
problem. Jeg ved ikke, hvad der udløser det hos dig, men du kan sikre
dig ved at lave en backup, fx med MozBackup:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-03-06 08:37

Der er 2 stk een der hedder Standard bruger og een der hedder default, men
vælger jeg at køre firefox -p kan jeg kun vælge den ene.

Jo det er sandt at problemet har været her ganske ofte, hvorfor ved jeg
ikke. Men jeg mistænker at problemet kommer når jeg klikker på en url fra fx
newsgroups.
Hvorefter den kommer op med en lille menu hvor man skal vælge profil.
Hvordan kan man låse selve programmet til at køre een FAST profil og hvordan
får jeg hentet min "gamle" profil ind igen
heldigvis set det ikke ud til at den har slettet den, dog kan jeg ikke finde
den i "firefox -p" menuen ??

Taknemmelig for al hjælp

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-06 11:05

Den 06-03-06 08.37 skrev Eg Egemarke følgende:
> Der er 2 stk een der hedder Standard bruger og een der hedder default,
> men vælger jeg at køre firefox -p kan jeg kun vælge den ene.

Hmm, underligt. Har du prøvet at genstarte Windows?

> Men jeg mistænker at problemet kommer når jeg klikker på en url
> fra fx newsgroups.
> Hvorefter den kommer op med en lille menu hvor man skal vælge profil.

Det burde ikke være tilfældet. Har du lagt mærke til, om du har et åbnet
Firefox-vindue (evt. minimeret), når det sker?

> Hvordan kan man låse selve programmet til at køre een FAST profil og
> hvordan får jeg hentet min "gamle" profil ind igen

Det kan du ikke, men Firefox 1.5 og nyere er bedre beskyttet mod
profilproblemer, det var derfor, jeg tidligere spurgte dig om din
version. Prøv at åbne Firefox, klik på Hjælp, og klik på Om Mozilla
Firefox. Du får åbnet et lille vindue, hvor der står et versionsnummer
lige under navnet Firefox. Hvilken version har du?

> heldigvis set det ikke ud til at den har slettet den, dog kan jeg ikke
> finde den i "firefox -p" menuen ??

Jeg har desværre ingen råd til, hvad du kan gøre for at kunne vælge
profilen. Men jeg går ud fra, at det i første omgang er dine bogmærker,
du gerne vil redde?

Prøv at åbne mappen med profilerne som tidligere beskrevet. Åbn mappen
med den profil, du ikke kan se i profilmanageren. Her finder du en fil,
der hedder bookmarks.html, lav en kopi af den, og gem kopien på
skrivebordet. Åbn filen i Firefox (dobbeltklik på den eller træk den ind
i Firefox), og tjek, om den indeholder dine bogmærker. Hvis det er
tilfældet, så luk Firefox.

Åbn den anden profilmappe, omdøb bookmarks.html i denne profil til
bookmarks.backup, og flyt bookmarks.html fra skrivebordet og ind i mappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-03-06 22:01

Det virker sq takker, meen hvad så med kodeords administratoren ?? har du et
fif til den ??
Tror egentlig at mine problemer er startet da jeg oprindeligt har hentet en
Engelsk version og senere opdateret til dansk
Da den ene profil hedder DEFAULT og den anden STANDARD bruger.
Anyway mine genveje er på plads Jubii

Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-03-06 22:07

Kopieres simpelthen hele baduljen fra den gamle profil og tog en sikkerheds
kopi af den "nye" og lagde alt det "gamle" over i den "nye og vips det ser
ud til at det hele fungere som det plejede.
Hvor længe dette vil vare, indtil jeg har lavet ged i det igen opdager i så
snart jeg hyler om hjælp igen