S478 m/PCI-e til GF7800GT Hvilken en af de~
Fra : TopDuck

Dato : 05-03-06 14:07

Hej og undskyld fordi jeg kan se der er mange som skriver omkring S478
m/PCI-e.

Men jeg har nogle tillægsspørgsmål.

Jeg står overfor at skulle udskifte mit gamle Radeon 9500 pro. AGP.

Mit nuværende MB. er et ASUS P4C800 Deluxe.

Når jeg nu gerne vil have Feks. et GF7800GT til PCI-e til en 2.500 kr. og
har
følgende opsætning

P4 3.000@3.2950 ,Socket 478
4xDDR3200(3x256 & 1x512)
2XSATA og 2xATA IDE
On board sound

Og jeg kan max køre 1280x1024 på min skærm

vil det være et smart træk at kaste et billigt MB med PCI-E til 500 kr.

Så jeg lige kan klare 1 års tid til med min P4 3.000@3.295.

Jeg har kigget på

-Asus P4GD1 (Udgået)

-ASUS P4V800D-X m/socket 478 (åbenbart ikke med PCI-E x 16 men derimod x4 er
der nogle der påstår.)

-ASUS P4GPL-X som virker lovende,, dog er der kun 2 DDR-pc3200 ram banker,
så jeg havner på 750 istedet for 1250(mon der er så stor en performance
forskel?)

Der er nogle der har anbefalet mig et 7800GS-AGP, men jeg skal jo skifte
system til december og der bliver det jo uden tvivl med PCI-E x16.

Jeg har også hørt at min CPU bliver flaskehals med en Nv7800-PCI-E kan det
have sin rigtighed?

Er der nogen som kan sparke mig i den rigtige retning!!

Mvh.

Topduck

Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-03-06 12:29

"TopDuck" <topduck71@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej og undskyld fordi jeg kan se der er mange som skriver omkring S478
> m/PCI-e.

Jeg tror ikke det lader sig gøre med S-478 og PCI-e x16 på samme kort.
Måske så kun i dette tilfælde:

Jeg mener at kunne huske at PCI-e x 16 er forbeholdt s-775 og AMD soklerne.

mvh
Bri@n

Fra : JK

Dato : 07-03-06 12:51

On Sun, 5 Mar 2006 14:07:28 +0100, "TopDuck" <topduck71@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>system til december og der bliver det jo uden tvivl med PCI-E x16.
>
>Jeg har også hørt at min CPU bliver flaskehals med en Nv7800-PCI-E kan det

Begrænsningen ligger i chipsets til S478. De understøtter ikke pci
express og DDR2.

mvh

John

Fra : Topduck

Dato : 07-03-06 13:18

Hej

Jeg har nu allerede bestilt

eVGA GeForce 7800 GT / 256MB / Copper Til PCI-Ex16
Asus VIA PT880 Ultra Chipset P4V800D-X M/PCI-Ex16 m/4xDDR1

Så det burde bestemt virke.

/topduck

Fra : JK

Dato : 07-03-06 15:18

On Tue, 7 Mar 2006 13:18:24 +0100, "Topduck" <topduck71@yahoo.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har nu allerede bestilt
>
>eVGA GeForce 7800 GT / 256MB / Copper Til PCI-Ex16
>Asus VIA PT880 Ultra Chipset P4V800D-X M/PCI-Ex16 m/4xDDR1
>
>Så det burde bestemt virke.

Det er meget godt, men det bundkort er til socket775. Jeg havde
forstået, at du har en socket478 P4.

Men det ved du jo bedst selv.

Fra : JK

Dato : 07-03-06 15:24

Nej, du har ret. Det er s478 og med pci express, beklager !

Fra : TopDuck

Dato : 07-03-06 19:05

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, du har ret. Det er s478 og med pci express, beklager !

Arrgh jeg blev sgu da helt bange for jeg havde bestilt noget forkert.... din
din din...
well alle kan tage fejl i farten.

Grunden til jeg valgte dette bundkort var også at jeg kunne genbruge alle
mine 4 rambanker, hvorimod på det andet var der kun til 2.

/TopDuck