Hvidløgsånde forbudt
Fra : Melanie

Dato : 04-03-06 23:12

Hej Ng

Hjælp jeg har spist meget hvidløg til middag, og skal pludselig til
jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?
På forhånd tak for hjælpen

Mvh Melanie
X-postet i forbrug og helbred

Fra : Henning Lund

Dato : 04-03-06 23:17

Melanie wrote:
> [...]
> pludselig til jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg
> gøre? Ved at det hjælper at spise persille, men jeg har ikke

Tænker dig om en anden gang

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Melanie

Dato : 05-03-06 08:17

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> --
> Mvh Henning Lund

Ihh tak for hjælpen! Det er svært når jeg blev kaldt til samtale _efter_ jeg
havde spist hvidløg i store mængder, da det jo er weekend og intet job før
mandag!

H Melanie

Fra : Henning Lund

Dato : 05-03-06 11:28

Melanie wrote:

> Ihh tak for hjælpen! Det er svært når jeg blev kaldt til
> samtale _efter_ jeg havde spist hvidløg i store mængder, da
> det jo er weekend og intet job før mandag!

Lille pus jeg mente jo du altid skulle have en dusk persille
liggende

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-03-06 23:23

> Hjælp jeg har spist meget hvidløg til middag, og skal pludselig til
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre?

Jeg vil foreslå at du går til jobsamtalen. Har du været i bad en time før,
så lugter du stort set ikke - og lad nu være med at tage bad i parfume. Det
skal nok gå fint.

Mvh Maria

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-03-06 23:57

On Sat, 04 Mar 2006 23:11:55 +0100, Melanie wrote:

> Hjælp jeg har spist meget hvidløg til middag, og skal pludselig til
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Salami med rå løg burde overdøve hvidløgsduften.

Fortæl da til jobsamtalen at den kom lidt pludseligt og du har fået lidt
rigeligt hvidløg til middag.

Fra : ThomasB

Dato : 05-03-06 01:07

Melanie skrev:
> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper
> at spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Må jeg foreslå burka?

http://www.michiganradio.org/images/burka.jpg

Fra : Melanie

Dato : 05-03-06 08:18

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Melanie skrev:
>>
> Må jeg foreslå burka?
>
> http://www.michiganradio.org/images/burka.jpg

Ha ha, den er god *G* men så for jeg da slet ikke jobbet.

Mvh Melanie

Fra : ThomasB

Dato : 05-03-06 13:37

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse

> Ha ha, den er god *G* men så for jeg da slet ikke jobbet.

Det gør du da heller ikke med den hvidløgsdunst.

Hvis du kommer i burka og ikke får jobbet, så kan du sagsøge dem for
diskrimination.

Fra : John

Dato : 05-03-06 01:35

Melanie skrev:
> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

http://cph.ing.dk/tema/iss/baggrund/eva/us-suit-pics.html

Held og lykke med jobsamtalen :)

Mvh

John

Fra : Lyrik

Dato : 05-03-06 02:39

> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?
+++++++++++++++++++++++++++++
Tag en stor cigar i munden og blæs straks røg ind i lokalet.

Hilsen
Jens

Fra : kim jensen

Dato : 05-03-06 08:48

> +++++++++++++++++++++++++++++

Jeg har også hørt at et par rigtigt store sjusser godt med sprut i fjerner
en del af den "dårlige" ånde
og man bliver også godt afslappet

Spøg til side, persille skulle fjerne en del af den dårlige lugt. Jeg er
selv arbejdsgiver og jeg har aldrig i mine overvejelser i en ansættelse
fravalgt nogle medarbejdere fordi de lugter af hvidløg.

Held og lykke med jobsamtalen.

Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 05-03-06 09:55

Hej Melanie
Det er muligvis for sent med "mit gode råd" i forhold til din pludselige
jobsamtale som jeg håber gik fint trods dit problem.
Skulle du en anden gang stå med samme problem tilrådes du at skylle munden i
et glas lunkent vand tilsat ca.10 ml.brintoverilte 3% opløsning og herefter
drikke noget meget varmt kammillete. Kamilleblomst fås iøvrigt også i
koncentreret dråber og få stykker af dem på et stykke huggetsukker gør alså
underværker - prøv bare, behandlingen er ganske effektiv.
Held og Lykke med det.

Venlig hilsen

Poul-Erik

Fra : Melanie

Dato : 05-03-06 10:35

"Poul-Erik Hansen" <peh@FJERNmknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alså
> underværker - prøv bare, behandlingen er ganske effektiv.

Hej Poul-Erik

Tak for dit gode råd. Jeg vil straks prøve det. *S*
Min jobsamtale er kl. 12 så jeg kan nå at bruge dit råd nu.

Mvh Melanie

Fra : ct

Dato : 05-03-06 12:22

til en anden gang: vi har nogle piller herhjemme som hedder klorofyl eller
noget i den dur. De består bl.a. af persille og andre gode grønne ting, der
fjerner sårlig ånde - det er specielt velegnet til hvidløg! Et par stykker
af dem og stanken er væk nogle timer efter. Helt perfekt er det at tage dem
samme aften man har svælget i hvidløgene

claus

Fra : BamBam

Dato : 05-03-06 13:59

> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Mundspray, stærke halspastiller og en god parfume.

Munden bliver ren og frisk, hvis du tygger friske persille-kviste - selv
dårlig hvidløgsånde forsvinder. Persille indeholder nemlig enzymer der
nedbryder den dårlige lugt.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-03-06 14:14

BamBam wrote:

> Mundspray, stærke halspastiller og en god parfume.

Glemmer ikke ikke tøjet?

Fra : Henning Lund

Dato : 05-03-06 15:07

Henning Lund wrote:

> Glemmer ikke ikke tøjet?

Måske skulle der stå: Glemmer i ikke tøjet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-06 15:32

Henning Lund skrev:

>Måske skulle der stå: Glemmer i ikke tøjet.

Skal så være, »Glemmer I ikke tøjet.«, hvis man skal være
pedantisk og opføre sig ubehøvlet og påpeje fejl.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-03-06 16:59

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Skal så være, »Glemmer I ikke tøjet.«, hvis man skal være
> pedantisk og opføre sig ubehøvlet og påpeje fejl.

Ja det er sq ikke til at have folk nu om dage!

Fra : michael

Dato : 05-03-06 23:30

Nu var det jo ligesom hans egen fejl, han rettede, mr. Netbetjent...

/michael

Fra : Henning Lund

Dato : 06-03-06 08:41

michael wrote:
> Nu var det jo ligesom hans egen fejl, han rettede, mr.
> Netbetjent...

Derfor satte Knud også en smiley efter hans kommentar.

Fra : BA

Dato : 05-03-06 20:03

Hej

Man lugter ikke kun ud af munden, det er fra hele kroppen.

For nogle år siden havde vi fundet ud af at bage hvidløg - det smager
henrivende - og vi havde spist mindst ½ løg hver især søndag aften. Næste
dag, da jeg stod af bussen efter arbejde, sagde buschaufføren (som jeg
kender godt): "Nå, I hyggede jer nok med hvidløg i går!"

--
Venlig hilsen
Birgitte A.

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

Fra : Michael D Clarke

Dato : 05-03-06 09:40

fishermans friends....den stærke. Den skal nok give pebbermynte duft og
dræbe alt andet ;)

Fra : Too Old

Dato : 05-03-06 15:43

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> wrote in news:440a109c$0$243$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Det var da en mærkelig dag at blive indkaldt til jobsamtale.
Kan virksomheden ikke vente til mandag?

Fra : Holst

Dato : 05-03-06 15:47

Too Old wrote:

> Det var da en mærkelig dag at blive indkaldt til jobsamtale.
> Kan virksomheden ikke vente til mandag?

Det kan jo være, at når hele menighedsrådet alligevel er samlet sådan en
søndag, så er det også det rette tidspunkt at holde samtaler med
ansøgerne til kirkesangertjansen ... Og der er sikkert andre, der også
har gode grunde til at afholde en jobsamtale på en søndag.

Fra : Ditte

Dato : 05-03-06 17:23

> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Hvordan gik det med jobsamtalen?
Håber du fik styr på hvidløgslugten.

Hilsen Ditte
Bare en anelse nysgerrig

Fra : Melanie

Dato : 05-03-06 22:12

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Melanie
>
> Hvordan gik det med jobsamtalen?
> Håber du fik styr på hvidløgslugten.
>
> Hilsen Ditte
> Bare en anelse nysgerrig

Hej Ditte og andre

Jo tak, brintoverilte 3% blandet op i vand og brugt som mundskyld virkede
helt perfekt!
Samtalen gik fint. Jeg får svar en af dagene.
Jeg bor på Bornholm og det var en samtale om noget inden for turistbranchen.
Hende jeg skulle snakke med var her kun i weekenden nu, da hun normalt bor i
Kbh! Derfor kort varsel.
Tak for hjælpen.
Mvh Melanie

Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 06-03-06 15:33

Hej Melanie.

- Det glæder mig at mit råd også hjalp dig. Forklaringen er rent faktisk
den at det er hvidløgsvæsken som binder/limer sig fast i mund og svældet og
selv om du skyller munden i vand afvises dette ligesom vand på olie.
Brintoverilte er et opløsningsmiddel, som i beskeden grad ikke skadet,
hverken mundhule/svæld eller tænder - ja dine tænder bliver-som
bekendt -bare hvidere, hvilket er meget populært for rygere med tendens til
gule tænder.
Tændernes emalie kan kun beskadiges at en mere koncentreret opløsning - så
derfor kun 3%
Brintoverilte opløser alså hvidløgsvædskens "limhinde" og dermed er
lugtgenerne forsvundet. Kammilleteen lindre og renser mundhulen for de
urenheder som opløsningsprocessen har igangsat - giver en frisk ånde - og
forhåbentligt også dig jobbet.på dim skønne ø.
Forsat held og lykke

Venlig hilsen
Poul-Erik

Fra : Inger

Dato : 05-03-06 19:21

Melanie wrote:
> [...]
> jobsamtale i morgen formiddag. Hvad kan jeg gøre? Ved at det hjælper at
> spise persille, men jeg har ikke noget. Hvad kan jeg ellers gøre?

Jeg har hørt at det skulle hjælpe at tygge på nogle mandler...
Inger

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-03-06 10:23

On Sun, 05 Mar 2006 19:21:01 +0100, Inger <no@emailToMe.org> wr

>Jeg har hørt at det skulle hjælpe at tygge på nogle mandler...
>Inger

Ens egne mandler ?
mvh Ebbe