Gammel mobil og mms
Fra : Steen F.

Dato : 04-03-06 23:00

Hejsa

Findes der en hjemmeside hvorfra man kan sende mms billeder til mobilnumre?

Jeg har nemlig en gammel mobiltlf. som ikke kan vise billeder og heller ikke
har noget kamera, men vil gerne sende et billede til én af mine venner som
har en telefon der kan modtage disse ting.

MVH Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 23:35

Steen F. skrev:

> Jeg har nemlig en gammel mobiltlf. som ikke kan vise billeder
> og heller ikke har noget kamera, men vil gerne sende et
> billede til én af mine venner som har en telefon der kan
> modtage disse ting.

Hvis hans mobil er moderne, kan den modtage e-mails - også dem
med vedhæftede filer. Er det ikke en mulighed?

Billledet kan også lægges ud på en hjemmeside og mobilhentes
derfra hvis man har GPRS (datatrafik) sat op..

--
Bertel

Fra : Steen F.

Dato : 05-03-06 01:16

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvis hans mobil er moderne, kan den modtage e-mails - også dem
> med vedhæftede filer. Er det ikke en mulighed?

Ah ja. Det kan måske være løsningen. Jeg ved bare ikke hvordan jeg sender en
e-mail til en mobiltelefon...

MVH Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-06 02:04

Steen F. skrev:

>Ah ja. Det kan måske være løsningen. Jeg ved bare ikke hvordan jeg sender en
>e-mail til en mobiltelefon...

Du sender bare en mail til modtagerens alm. mailadresse og denne
skal så bare hente den med sin telefon.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 11:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du sender bare en mail til modtagerens alm. mailadresse og denne
> skal så bare hente den med sin telefon.

Nemlig. Eneste problem består i at modtageren måske har sat sit
normale program op til at slette mails fra serveren. Så kan
mobilen ikke få fat i dem når de er hentet med computeren. Det
kan så klares med at man først sender en sms med "Husk at hente
mails med mobilen. Der er et billede på vej!", og derefter sender
mailen.

--
Bertel

Fra : Per Bau

Dato : 04-03-06 23:44

"Steen F." skrev i en meddelelse
> Findes der en hjemmeside hvorfra man kan sende mms billeder til
> mobilnumre?

Det kommer lidt an på hvor du har abb. har du hos tdcmobil eller duet kan du
sende herfra
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/spil_sjov/billedbeskeder/foto/index.jsp

Andre udbydere har muligvis noget tilsvarende.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Jens - Et barn man ikke kan nå.

Fra : Steen F.

Dato : 05-03-06 01:16

Per Bau wrote:
> [...]
> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/spil_sjov/billedbeskeder/foto/index.jsp
>
> Andre udbydere har muligvis noget tilsvarende.

Okay, jeg har Telmore...
MVH Steen