opera og magic wand
Fra : Søren

Dato : 04-03-06 20:30

kan man ikke sætte magic wand i opera, til kun at udfylde
brugernavn, password,altså uden den selv logger på

Søren

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-03-06 20:52

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> posting:

>kan man ikke sætte magic wand i opera, til kun at udfylde
>brugernavn, password,altså uden den selv logger på

Ikke mig bekendt. Du kan dog sandsynligvis nå at trykke Esc inden
afsendelse. Hvad ville du gerne opnå med det?

--
What is life, except excuse for death,

http://my.opera.com/community/customize/widgets/?show=new

Fra : Søren

Dato : 04-03-06 21:39

> Ikke mig bekendt. Du kan dog sandsynligvis nå at trykke Esc inden
> afsendelse. Hvad ville du gerne opnå med det?

det går galt med med min bank(nykredit),den tror det er første log på hver
gang.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 22:11

Søren skrev:

> det går galt med med min bank(nykredit),den tror det er første log på hver
> gang.

Går du 'udenom' banksidens egen navigation?

Jeg kender ikke Nykredits netbank, men hvis jeg åbner min Jyske
Netbankside og bruger browserens normale navigation (frem og
tilbage), i stedet for de ikoner som står på siden med "Ok" og
"Retur", så bliver jeg sendt tilbage til nogle helt forkerte
steder, og det hele bliver hurtigt forvirret.

Jeg tænkte om du var ude for noget lignende?

--
Bertel

Fra : Søren

Dato : 04-03-06 23:28

> [...]
> steder, og det hele bliver hurtigt forvirret.
>
> Jeg tænkte om du var ude for noget lignende?

Nej, det er ikke der det går galt, problemet er at der 2
"knapper" til at logge på, den rigtige og en man bruger ved første log
på(registrering). opera vælger bare den
til første log på hvergang.

Søren

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-03-06 23:55

> [...]

>"knapper" til at logge på, den rigtige og en man bruger ved første log
>på(registrering). opera vælger bare den til første log på hvergang.

Slet dine gamle banklogind-data fra Opera[1]. Gå dernæst hen til
bankens logindside. Skriv dit brugernavn samt kodeord og tryk på den
*rigtige* knap. Opera skulle nu gerne spørge dig om at huske dette
logind (og du siger naturligtvis ja). Nu logger du, via anvendelse
af Tryllestaven, fremover ind med den anden rigtige knap.

_____________
[1] For at slette: Ctrl+F12 -> Tryllestav/Wand-fanen: Tryk på
knappen for at komme til logind-data. Find serveren og klik på den.
Klik dernæst på slet-knappen

Fra : Søren

Dato : 05-03-06 13:04

"Christian Bohr-Halling" <nospam@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> logind (og du siger naturligtvis ja). Nu logger du, via anvendelse
> af Tryllestaven, fremover ind med den anden rigtige knap.

Nej, det hjalp desværre ikke, det virker nogen gange hvis jeg trykker stop
lige efter jeg har trykket på magic wand, men det er ikke optimalt.
må nok fortsætte med ie til banken .

Fra : Søren

Dato : 05-03-06 13:14

jeg kan indsætte brugernavn/pass i personlige data,så virker det, men er det
en god ide(sikkerhed).

Søren

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-03-06 15:54

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> posting:

>jeg kan indsætte brugernavn/pass i personlige data,så virker det, men er det
>en god ide(sikkerhed).

Det kommer an på adgangen til din computer. Disse data gemmes som
klartekst i dit Operaprofil-katalog (opera:about) i filen
opera6.ini.

Brugernavne og kodeord i Tryllestraven gemmes krypteret i filen
wand.dat, men enhver med adang til at køre din Opera kan jo også
nemt anvende disse (gå ind på en relevant side, og log ind lige som
du selv ville gøre). For at beskytte yderligere kan du angive en
hovedadgangskode til din Opera (Ctrl+F12 -> Avan -> Sikkerhed) og fx
sætte den til at blive efterspurgt ved hver anvendelse af de gemte
logind i Tryllestaven

Det hele kommer altså an på, hvem der har adgang til din computer,
din Opera og dennes filer.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-03-06 15:57

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> posting:

>Nej, det hjalp desværre ikke,

Syntes ellers, da jeg prøvede det samme i går på
<https://www.mitnykredit.dk/index.jsp>, at det virkede fint ud fra
de tilbagemeldinger, jeg fik (jeg er ikke kunde hos den bank).