Summasummarum på flere computere?
Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-03-06 20:01

Hey

Bruger Summa til min store glæde i min forretning, men det ville være
praktisk for mig om jeg kunne åbne det samme regnskab fra to forskellige
computere på samme netværk. Jf. www.stoneware.dk er det lovligt at bruge en
licens til to forskellige maskiner. Jeg bruger primært min stationære til at
føre regnskab på inde på kontoret, men ville gerne åbne det samme regnskab
på min bærbare ude i butikken. Hvordan gør man det?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 %
på alle Philips/Osram autopærer.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 15:00

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4409e3d4$0$198$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> til at føre regnskab på inde på kontoret, men ville gerne åbne det samme
> regnskab på min bærbare ude i butikken. Hvordan gør man det?

Hej
Det er ikke noget man lige gør, men det kan lade sig gøre.
Der er dog et relativt stort problem forbundet med det - hvis du bruger
begge pc'er til at oprette ordre på, SKAL du huske at opdatere regnskabet
HVER gang du skal oprette en ordre, ellers går der ikke længe før du står
med dublerede ordrer i regnskabet.

Nå men tilbage til spørgsmålet.
Ret i regdb HKCU\Software\Stone's Software\SummaPro\Start\Datamappe til den
sti dit nye Summa ligger på og vupti, så har ændret stien til Summa.

ADVARSEL !!! Gør kun ovenstående hvis du ved hvad jeg skriver.. (eller har
n*ss*r til at prøve sig frem).

Alternativt hvis du bruger Summa i butikken som kasseapperat, så har jeg et
udemærket alternativ. Men det må jeg ikke sige for så reklamerer jeg jo - og
det må man ikke i denne gruppe.

--
mvh Karsten Madsen
www.alsit.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapperat