Det er mig eller hunden....
Fra : uh

Dato : 04-03-06 16:03

......mon der er en som har optaget den sidste i serien, altså nr. 6 som
sendtes i torsdags? I så fald vil jeg meget gerne hvis jeg kan låne et
eksemplar
eller hvad vi nu kan finde ud af.
Mvh uh

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-03-06 22:10

Hvis du har set de andre, så har du også set denneher.

De er dybest set alle ens, alle hanhunde som lærdedominaen Vicoria
møder bliver kastreret, og ejerne er nogle slapsvanse der ikke burde
have haft hund.

Hilsen Kim

Fra : uh

Dato : 04-03-06 23:31

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kim. Jeg har allerede set udsendelsen, men vil gerne have den på bånd
eller DVD, så jeg kan se den igen, TV2 genudsender jo ikke så vidt jeg kan
se.

Mon ikke det er bedre at blive kastreret og få et godt forhold til den
familie man nu som hund er havnet i, frem for at blive skældt ud på hele
tiden? De familier vi har set, har i høj grad haft behov for sagkyndig
hjælp, og det har de fået, så hund og familie har fået det bedre efter
besøget af Victoria.

mvh uh

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-03-06 09:24

Victoria er mere ekcentriker end en dygtig hundetræner. Hun er i kraft
af sin lidt skæve type guf for et kamerahold, og hun kender også til
hundetræning. Men i næsten alle tilfælde som vi fik at se glemte hun
totalt at der er noget der hedder beskæftigelse og motivation. At en
husky ikke er noget der ligger og sover hele dagen, bortset fra to
gåture á 15 minutter dagligt. Deri lå mange problemers årsag, som
Victoria løste med kastration i stedet, altså den nemme, bekvemme
løsning i stedet for at løse det egentlige problem: At familierne
anskaffer sig en turbohund for udseendets skyld, og ikke gider
beskæftige den.

I øvrigt synes jeg serien begyndte at blive kedlig, fordi alle 6
afsnit grundlæggende handlede om det samme.
Det var ligesom dengang DR fyrede Flemming Leth, og der eftefølgende
kun blev lavet fuglehuse til hudløshed, for at fravænne seerne for
den populære serie.

Fra : Leyna

Dato : 06-03-06 10:15

On 5 Mar 2006 00:23:52 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>At familierne
>anskaffer sig en turbohund for udseendets skyld, og ikke gider
>beskæftige den.

Eller at familien slet ikke er klar over, at den skal beskæftiges!
Jeg var da glad for at de fik at vide at man IKKE køber en hvalp på 5
uger, men hvad angår motivation og aktivering giver jeg dig helt ret.
Det blev der aldrig oplyst om.

En anden ting der gik mig på, var at pigen ønskede sig en chi hua hua,
mens manden slet ikke kunne se sig selv med sådan en på den daglige
gå-tur. Dér kunne jeg godt have brugt lidt almen oplysning om valg af
hunderacer. Ikke kun for parrets skyld, men for den almene oplysning
til seerne. Man skal vælge race efter hvad man skal bruge hunden til,
og IKKE for hvordan den ser ud! Det synes jeg er en ret vigtig lektion
der helt blev sprunget over.

>I øvrigt synes jeg serien begyndte at blive kedlig, fordi alle 6
>afsnit grundlæggende handlede om det samme.

For mig at se, er det osse de samme fejl alle hunde ejerne har begået.
De tror at de anskaffer sig en pyntegenstand, som selv finder ud af
det med træning, opdragelse, aktivering og motion. *SUK*
Men det er nu nogle dejlige "køtere", så jeg ser det stadig ind
imellem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : BettinaP

Dato : 06-03-06 11:11

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> [...]
> til seerne. Man skal vælge race efter hvad man skal bruge hunden til,
> og IKKE for hvordan den ser ud! Det synes jeg er en ret vigtig lektion

helt enig, det er et sørgeligt kriterie at vælge hund udfra, og det er jo
dømt til at blive en katastrofe, hvis man købe en husky fordi "den var så
smuk med de her blå øjne".
trist. Og lige så træls, at det overhovedet ikke blev taget op som et
problem.

BettinaP

Fra : jopa

Dato : 06-03-06 12:01

Leyna skriblede bla:

> [...]
> det med træning, opdragelse, aktivering og motion. *SUK*
> Men det er nu nogle dejlige "køtere", så jeg ser det stadig ind

HUSK det er fjernsyn.
Indtil nu har der ikke været EN problemhund, men en masse familier der ikke
burde have hund.
Som straf for menneskernes uansvarlighed må hundene bøde med afklodsning
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 06-03-06 13:37

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Som straf for menneskernes uansvarlighed må hundene bøde med afklodsning

> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
> "Lad schæferhund komme til mig."

Dog forsømte hun ikke at nævne, at afklodsning af hunden specielt gør ondt
på manden... Vel John

Fra : jopa

Dato : 06-03-06 13:52

Winther skriblede bla:

> Dog forsømte hun ikke at nævne, at afklodsning af hunden specielt
> gør ondt på manden... Vel John

*LOL* nej det er rigtigt, men det virker som om det er gængs fremgangsmåde
for at løse alle problemer.
Ingen tvivl om at hun ved en del men i stedet for hjælp til hundene er det
jo egentlig menneskerne der får hjælp.
Hundene er der såmænd ikke så meget i vejen med udover manglende/dårlig
opdragelse.
Det meste kræver såmænd ikke mere end en fast hånd og burde kunne klares
uden afklodsning

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-03-06 14:28

On Mon, 6 Mar 2006 12:01:28 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Indtil nu har der ikke været EN problemhund, men en masse familier der ikke
>burde have hund.

Eller i hvert fald mennesker der skulle have sat sig ind i, hvad det
vil sige at ha' hund.

>Som straf for menneskernes uansvarlighed må hundene bøde med afklodsning

Hmmmm... ja sjovt nok er det som regel hannerne der er problemer
med... nøjagtigt lige som hos mennesker!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bente Andersen

Dato : 05-03-06 09:47

Jeg syntes det var den bedste af de 6 udsendelser. Den viser tydeligt, hvor
vigtigt det er, at hunden kender sin plads i familien. Så kan man mene om de
deltagende familier, hvad man vil. Men Victoria giver nogle rigtig gode
redskaber til at opdrage/forstå sin hund med.
Jeg har tilfældigvis optaget den og vil gerne brænde en DVD til dig.
Hvis du fjerner det 4. og sidste e i adr. kan ku maile til mig.
Bente

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-06 12:24

uh wrote:
> [...]
> eller DVD, så jeg kan se den igen, TV2 genudsender jo ikke så vidt jeg kan

Jeg burde have optaget den, harddiskoptageren burde i hvert fald have
været fast kodet til bla. det program.
Hvis jeg har optaget den, vil du have en k*** på dvd ?
Du kan sende en mail her: cbia SNAVELA mail PRIK sonofon PRIK dk

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-03-06 18:57

At en "erfaren hundetræner" som Victoria arbejder emdre med
symptombekæmpelse fremfor at afhjælpe det der er problemet fra
første færd er desværre noget der sker ofte.

Min ældste hund måtte kastreres på grund af en tumor i testiklerne.
Jeg er ikke begejstret for indgrebet, det har ikke ligefrem resulteret
i noget positivt.
menlige i den situation kan det jo ikke klares med adfærdserapi.

Hilsen kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 07-03-06 16:11

Kim Christensen wrote:
> [...]
> i noget positivt.
> menlige i den situation kan det jo ikke klares med adfærdserapi.

Hey!

Jeg ved nu ikke hvor erfaren hun er. Men det er jeg heller ikke - så jeg
kan kommentere uden at være hæmmet af indsigt. Man kan jo så i øvrigt
mene om hende hvad man vil

Forresten: De metoder hun bruger kan man jo læse om i stort set enhver
hundebog, og lære når man går til træning! Og så _er_ det jo blot
underholdning, og skal tages som sådant.

Men uanset hvad, så er problemet vel at du nogle gange har en familie
som ikke magter at håndtere en nomal hanhund - dvs. ikke neutraliseret.
En af grundene kan være at de simpelthen ikke emmer af den
tilstrækkelige mængde autoritet. En anden grund kan måske være at de
ikke vil ofre den fornødne mængde tid, energi og penge på projektet
(most likely). Og der er sikkert flere...

Med det som udgangspunkt er der vel tre muligheder: 1 - Neutraliser den,
2 - Find en ny familie til den, 3 - Skyd den.

Der er ingen tvivl om at den bedste løsning for alle parter er hvis
familien kan magte den normale hund. Men når de nu ikke kan det, så er
neutralisering jo nok den bedste løsning, selvom det er ærgeligt.

Mvh en ny-bagt beagle "ejer"... *puha*