Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
"God kunde"
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 22:53

Kender i nogle banker der vil optage et kundepar med følgende nøgletal:

lån hos diverse: 400.000 kr.
Pantebrev i hus: 260.000 kr.
realkredit: 932.000 kr.

Parret har en samlet bruttoløn på 48.000 kr. pr. måned og er ikke
registreret som dårlig betaler.

Mvh.
Bjarne

Fra : Anita

Dato : 03-03-06 23:33

"Bjarne"
> Kender i nogle banker der vil optage et kundepar med følgende nøgletal:

Det vil jeg da tro, at de fleste banker vil, hvis I ellers ikke har
misligholdt jeres gæld - og måske lidt afhængig af hvad den 'diverse'-gæld
går ud på.

Vælg et par stykker ud, lav en aftale med dem og hør hvad de kan tilbyde jer
:)

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 08:39

Diverse er den straf vi betaler for at have været for dumme... forbrugslån
osv. Alle lån bliver betalt rettidigt.
Vi har ikke nogen friværdi i vores hus, ikke noget særligt i hvert fald...
det er købt jan. 05

Fra : KT

Dato : 04-03-06 08:56

Hvad er problemet? En samlet gæld på ca. 1,5 mio er da ikke noget særligt -
så hvorfor skulle der vær bankmæssige prblemer i det? Er der noget du ikke
fortæller?

Knud

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 04-03-06 10:14

Undskyld jeg bruger din tråd Bjarne, men jeg har lige et par
tillægsspørgsmål her i debatten, nu hvor den begynder at dreje sig over
på,
hvor meget man kan sidde for.

Min hustru og jeg har lige solgt vores hus i storbyen, og købt en grund på
"landet". På denne grund skal der selvfølgelig stå et hus, og dette har vi
valgt. Problemet er nu, at huset er "steget" hos byggefirmaet siden vi
skrev
under med kr. 100.000. Fordi jeg enten har været for naiv, eller sælgeren
har været for smart, en af delene.

Undervejs skal lige forklares, at det viste sig, at der var blød bund på
jorden, så der skal ekstrafunderes for kr. 65.000, og der var afsat kr.
75.000 i kontrakten til køb af køkken og skabe og badeværelsmiljø hos HTH,
hvilket ifølge sælgeren var rigeligt. Dette har vist sig bestemt ikke at
være rigeligt, da regningen fra HTH kom til at lyde på 150.000, dvs.
dobbelt
op.

Nu er problemet at vi skal ud og låne 1,7 mio hos realkreditinstituttet,
og
jeg går med konstant ondt i maven og gruer for samtalen med banken.

Vi er et ægtepar i start 30'erne med en samlet bruttoindkomst på kr.
51.000 - 55.000 om måneden

Mit spørgsmål er, hvor hårdt kommer vi til at sidde i det ?????

Med venlig hilsen

Lars Kristian Jensen

Fra : Michael

Dato : 04-03-06 10:42

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> nøgletal:

> tilbyde

> Den har indtil videre sparet mig for at få 4648 spam-mails.

Et fastforrentet 5%-lån på 1.7 mill over 30 år koster ca. 10.000 om måneden
brutto. Så kan I jo lægge budget og regne alle andre udgifter med.
Umiddelbart kan det vel lade sig gøre, men der bliver nok ikke voldsomt
meget at rutte med desværre. Hvis I har anden gæld derudover i 1-200.000
kroners klassen, bliver det nok umuligt at låne så mange penge.

Sagde de virkelig at 75K var nok til køkken og bad? Det lyder som om de
nærmest har løjet jer op i hovedet. Ofte koster køkkenet alene 75K eller
mere.

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 04-03-06 14:55

> [...]
> meget at rutte med desværre. Hvis I har anden gæld derudover i 1-200.000
> kroners klassen, bliver det nok umuligt at låne så mange penge.

Vi har gudskelov ikke andet gæld, men årsagen til at vi solgte vores hus
for
at flytte "langt" væk var for at kunne sidde lidt sjovere i det. Så det
bliver nok nogenlunde det samme som vi er vant til.

> Sagde de virkelig at 75K var nok til køkken og bad? Det lyder som om de
> nærmest har løjet jer op i hovedet. Ofte koster køkkenet alene 75K eller
> mere.
Ja de sagde at 75K var rigeligt til det, og jeg vidste jo ikke bedre, så
jeg
hoppede på med begge ben.

tak for svarene

Lars Kristian Jensen

Fra : Anita

Dato : 04-03-06 11:16

"Lars Kristian Jensen" skrev

> Problemet er nu, at huset er "steget" hos byggefirmaet siden vi
> skrev
> under med kr. 100.000. Fordi jeg enten har været for naiv, eller sælgeren
> har været for smart, en af delene.

Æv!

> Nu er problemet at vi skal ud og låne 1,7 mio hos realkreditinstituttet,
> og
> jeg går med konstant ondt i maven og gruer for samtalen med banken.

Nå man bygger selv, kan man ikke låne i kreditforeningen før huset står
klar. Man laver istedet nogle byggelån i banken. Jeg ved ikke hvor dyrt den
slags er. Problemet med at bygge et dyrt hus på landet, kan blive, at det
måske ikke kan sælges til den pris I har givet.

> Vi er et ægtepar i start 30'erne med en samlet bruttoindkomst på kr.
> 51.000 - 55.000 om måneden
>
> Mit spørgsmål er, hvor hårdt kommer vi til at sidde i det ?????

Vi har købt hus for 1.750.000 - hvoraf 1.400.000 er belånt i
kreditforeningen. Vi tjener også omkring 55.000 brutto og sidder ikke hårdt
i det. Vi har et lille sommerhus også (belånt for omkring 200.000). Men vi
har heller ingen børn (endnu).

Vores samlede udgifter på huset er 13.000 kr. incl. forbrug. Dog uden
vedligeholdelse.

Spørg gerne igen, hvis der er andet jeg måske kan svare på eller uddybe.

Venligst Anita

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 04-03-06 15:00

er nu, at huset er "steget" hos byggefirmaet siden vi

> Æv!

Hehe ja det er rigtigt meget ÆV. Jeg var også ved at sige til firmaet, at nu
havde de fået det første afdrag på kr. 90.000 og nu smutter vi altså. Jeg
var rasende.

> [...]
> den slags er. Problemet med at bygge et dyrt hus på landet, kan blive, at
> det måske ikke kan sælges til den pris I har givet.

Vi får omkring 1,3 mio ud omkring den 15. april, som skal betale nogle af de
første afdrag. Og ja vi har overvejet om vi får pengene igen, når vi sælger,
men det skulle forhåbentligt gerne være om rigtigt mange år, og til den tid
skulle det gerne være steget lidt. Og en anden positiv ting er, at der er
rigtigt mange udstykninger i kommunen lige for tiden.

> [...]
> vedligeholdelse.
>
> Spørg gerne igen, hvis der er andet jeg måske kan svare på eller uddybe.

Okay, vi kommer jo til at skulle låne det samme som jer sådan mere eller
mindre bare med et udelukkende rk lån. Så bliver det nok ikke så slemt jeg
hader bare uforudsete udgifter, jeg skal op i banken her den 16. marts, så
må vi se om vi bliver totalt afvist

Tak for svarene

Lars Kristian Jensen

Fra : Barfly.

Dato : 04-03-06 15:28

> [...]
> hader bare uforudsete udgifter, jeg skal op i banken her den 16. marts, så

Husk at der også skal anlægges have ca. kr 100.000 oven i (hvis du ikke har
det med)

Well,-vi har realkreditudgifter for ca kr 8500,- dertil kommer
ejendomsskatter.

Vores samlede faste udgifter løber op i ca kr 20000 pr md,-for at have to
børn og en ny bil (kr ca 200.000), samt en gammel (på 10 år),-da vores løn
udgør kr 35000 efter skat har vi ca kr 15000 tilbage til mad og ballade (som
udgør ca kr 10000 hvis man ikke skejer for meget ud og køber fornuftigt
ind,-så er der kr 5000 til opsparing (ferie, forbedringer etc..),-så jeg kan
kun sige det er ALT andet en netop boligudgifer som stille og roligt
stiger,-forsikring,børnepasning,benzin,ny bil,mad etc...

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 04-03-06 16:09

at der også skal anlægges have ca. kr 100.000 oven i (hvis du ikke
> har det med)

Hehe, jo tak, det har vi indregnet i budgettet.

> [...]
> etc..),-så jeg kan kun sige det er ALT andet en netop boligudgifer som
> stille og roligt stiger,-forsikring,børnepasning,benzin,ny bil,mad etc...

Ja det er klart, at der er andre udgifter end lige boligudgifter, men
boligudgifterne er jo rimeligt faste udgifter, hvor andre udgifter kan
variere, så som forsikringer, billån (når de er færdigbetalt),
daginstitution etc.

Tak for jeres svar.

Vi regner også med at få udgifter for kr. 20.000 fast om måneden. Vi har dog
lidt lavere madbudget, vi bruger max 1000,00 kr. om ugen til mad og diverse.

Lars Kristian Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 16:20

nej intet bliver fortiet.
spørgsmålet var om i tror på at en bank vil overtage vort samlede
engagement. altså også de 400.000 forbrugslån uden sikkerhed...

Fra : KT

Dato : 04-03-06 16:47

HVad skulle der være til hinder for det?
I har jo et hus som sikkerhed for det meste - med det realkreditlån er det
forhåbentlig over 1 mio værd.
Det bedste at gøre, er at præsentere et par banker for situationen og få dem
til at give et tilbud - men jeg ser da ikke umiddelbare faresignaler i Jeres
situation, hvis alle oplysninger er kendte.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 17:00

værdien af huset er vel omkring 1,3 mio.

Jeg er glad for jeres positive tilbagemeldinger og vil arrangere et par
møder med nogle banker...
kan I anbefale nogle?

Bjarne

Fra : KT

Dato : 04-03-06 17:21

Der er sådan set ikke nogen banker som er bedre eller dårligere end andre.
Det det handler om er en bankrådgiver, som man har en god kemi med - og det
kan man jo kun finde ud af ved at møde et par stykker.