Hvor gammel er man=
Fra : H. Jensen

Dato : 03-03-06 18:32

Hej

Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.stirling-brigde.dk
www.hot-newlife.dk

www.hundevennerne.dk

Fra : Holst

Dato : 03-03-06 18:53

H. Jensen wrote:

> Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
> på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Gammel nok.

Fra : Prikke

Dato : 03-03-06 19:04

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
> på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Mener, at da mine børn var små, skulle de (ifølge sundhedsplejersken) været
vænnet af med flaske omkring et års alderen.

Rikke

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-03-06 19:38

> [...]
>
> Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
> på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Kommer det ikke an på hvad der er i flasken. Selv vil jeg gerne have en
flaske øl at gå i seng på, får det dog ikke så tit...

Mine børn på halvandet får også en flaske, men den er der nu alm. komælk i.
Og det ser jeg ikke noget problem i - det er en del af deres godnat ritual,
de nyder det, drikker sjældent det hele og når de bliver passet af andre får
de den ikke. Så for dem er det bare en tryg vane, som de kan lide.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 03-03-06 23:15

H. Jensen wrote:
> Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
> på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Siden du spørger, må det være fordi at du synes at det er på tide at
ændre på den vane. I så fald er det nok på tide at gøre nu.

Et tip: hvis barnet har svært ved at lægge vanen fra sig, så erstat den
med en anden, bedre vane. F. eks. højtlæsning eller gemmeleg under dynen.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : H. Jensen

Dato : 04-03-06 05:55

www.hundevennerne.dk
"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Siden du spørger, må det være fordi at du synes at det er på tide at ændre
> på den vane. I så fald er det nok på tide at gøre nu.

Ja det synes jeg, men blev i tvivl om hun så kom til at "mangle" noget....
Hun er 1 år og et par måneder. I flasken bruger vi mælkeerstatning fra Nan,
men det må jo kunne laves om til KOmølk, hvis det er...

> Et tip: hvis barnet har svært ved at lægge vanen fra sig, så erstat den
> med en anden, bedre vane. F. eks. højtlæsning eller gemmeleg under dynen.

Nogle aftner når hun har spist meget aftensmad, så får hun den ikke. Jeg
synes ikke hun skal proppes lige inden hun skal i seng. Det skaber ingen
problemer! Men nogle gange vil hun meget gerne have den, men så det jo der,
jeg kan fylde den med komælk!

Heidi

Fra : Prikke

Dato : 04-03-06 08:05

> [...]
> synes ikke hun skal proppes lige inden hun skal i seng. Det skaber ingen
> problemer! Men nogle gange vil hun meget gerne have den, men så det jo

Da jeg skulle vænne mine fra flasken, puttede jeg, som du selv foreslår,
komælk i for efter et stykke tid at erstatte flasken med en tudekop og
derefter ingenting. Det er lykkedes, uden de store problemer, begge gange.

Rikke

Fra : Ivar

Dato : 06-03-06 23:23

Prikke skrev:

> Da jeg skulle vænne mine fra flasken, puttede jeg, som du selv foreslår,
> komælk i for efter et stykke tid at erstatte flasken med en tudekop og
> derefter ingenting. Det er lykkedes, uden de store problemer, begge gange.

Man kan også komme vand i den for at gøre den endnu mere uinteressant.
Det hjalp dog ikke på vores den ældste. Han var meget glad for sin
"godnat bajer" og blev ved indtil han 3-4 år gammel byttede
sutteflaskerne med en gokart. Lillebror gad ikke at sutte mere, da han
var 1-1/4 år, så det slutte fra dag til dag uden problemer. Ingen af de
to brugte sut. Lillesøster er 13 måneder og får flaske med letmælk.
Den er hun glad for, men slet ikke i samme grad som hendes ældste bror
var. Der er ikke lagt planer for at hun skal afvendes. Vi ser hvordan
det går. Vi ser det ikke som noget problem at bruger flaske.

Ivar Magnusson

--
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Nette

Dato : 04-03-06 14:17

"H. Jensen" skrev

> Hvor gammel er man, når man ikke længere skal have flaske til at gå i seng
> på? Skal lige gøres helt klart, at hun IKKE får den med i seng!

Nu kender jeg ikke "man".
Vores den yngste har drukket af glas, siden han var fire måneder, og det fik
vi langsomt kørt ind som den primære måde at indtage væske på.
Da han blev et år, gik vi over til komælk.
Han stoppede helt med flasken, da han var 10 måneder. De sidste 1½ måned
inden, havde han kun fået den et par gange om ugen. Han blev puttet kl. 20
om aftenen, vi spiste normalt kl. 18 og han havde ikke længere brug for at
falde i søvn med maven fyldt.

Nette