Køb af privat..
Fra : BT

Dato : 03-03-06 18:30

Hejsa..

Jeg sidder lige og spekulere lidt på, hvordan jeg skal dokumentere at jeg
har købt noget af en privat person...

Hvillke oplysniger skal der fremgå, ud over hvad der er købt, og beløb.

/Brian

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-06 22:34

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har købt noget af en privat person...
>
> Hvillke oplysniger skal der fremgå, ud over hvad der er købt, og beløb.

Køber og sælgers navn og adresse.

Mvh
TKJ

Fra : sunsite

Dato : 06-03-06 11:31

Hvilket leder til et andet spørgsmål: Mange steder får man blot en bon
(f.eks. hvis man køber mad og drikkevarer til videresalg).
Er det nok med bon'en eller skal man bede om faktura med køber og sælger
hver gang ? (Det er ikke sikkert at den 17-årige kassedame i Fakta er vant
til det...).

Ligeledes: Købte et videokamera til virksomheden, men fik kun skrevet mit
eget navn på regningen. Det er IKKE til privat brug, men til at filme
musik-events. Er det et problem hvis ikke mit firmaet står som køber ?

Mh,

P.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 12:25

"sunsite" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ligeledes: Købte et videokamera til virksomheden, men fik kun skrevet mit
> eget navn på regningen. Det er IKKE til privat brug, men til at filme
> musik-events. Er det et problem hvis ikke mit firmaet står som køber ?

Det kommer an på prisen på kameraet.

Fra : sunsite

Dato : 06-03-06 14:42

> Det kommer an på prisen på kameraet.

Prisen var 7.000 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 14:52

> Prisen var 7.000 kr.

Hmm, så ligger det nok ikke under skattevæsnets bagatelgrænse. Du skal nok
have en forstående skattemand, for at kunne overbevise ham om at det ikke er
til delvist privat forbrug, når det ikke står i firmaets navn. Men lad da
som udgangspunkt som ingenting og finder de det en dag frem ved et
torskegilde, så er der kun tre ting at gøre. Ank, ank og ank.

Altid huske, aldrig glemme, anke ude, anke hjemme.

/karsten

Fra : sunsite

Dato : 06-03-06 15:21

ok. Tak !