Kan ikke se EDBPriser
Fra : Peter Andreasen

Dato : 03-03-06 13:12

På min arbejdsPC kan jeg pludseligt hverken se EDBPriser.dk eller
Spilpriser.dk. Men godt f.eks. DVDPriser.dk og alle mulige andre sider. Jeg
kan godt derhjemme. Jeg har prøvet at sætte alle indstillinger i Explorer
til at spørge (- inden ActiveX osv) eller bare tillade. Men lige meget
hjælper det. Den melder "Siden kan ikke vises".

Nogen ideer? Windows Firewall er slået fra, men vi har en firmawall. Men da
jeg kan se alle mulige andre sider er det vel næppe den? Er der noget helt
specielt ved de to sider?

Vh

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-06 13:21

Peter Andreasen skrev:

> På min arbejdsPC kan jeg pludseligt hverken se EDBPriser.dk
> eller Spilpriser.dk. Men godt f.eks. DVDPriser.dk og alle
> mulige andre sider.

Kan det tænkes at din arbejdsplads blokerer for sitet (hvis de nu
har set at du bruger din tid dér).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 03-03-06 13:39

> Kan det tænkes at din arbejdsplads blokerer for sitet (hvis de nu
> har set at du bruger din tid dér).

- jeg tvivler meget, meget stærkt. Det er ikke meget jeg ser på den side og
min arbejdsplads har slet ikke hverken ressourcer, politik eller ønske om at
begrænse adgang til hjemmesider.

Vh

Peter

Fra : Peter Andreasen

Dato : 06-03-06 08:40

Jeg har checket andre maskiner her (- sammen med vores EDB-ansvarlige) og
ingen kan se EDB-priser eller DVD-priser. Men HIFI-priser er ok....

Er det ikke mystisk?

Vh

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-03-06 09:52

Peter Andreasen skrev:

> Jeg har checket andre maskiner her (- sammen med vores
> EDB-ansvarlige) og ingen kan se EDB-priser eller DVD-priser.
> Men HIFI-priser er ok....
>
> Er det ikke mystisk?

Jo. Har I nogen form for proxy mellem arbejdsstationerne og
internettet?

I kan evt. prøve at sætte Ethereal til at logge et forsøg på at
besøge edbpriser - så kan I se mere om hvor det går galt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 07-03-06 13:32

> [...]
>
> I kan evt. prøve at sætte Ethereal til at logge et forsøg på at
> besøge edbpriser - så kan I se mere om hvor det går galt.

Og i dag virker det. Så selv om jeg så ikke får mysteriet opklaret, tak for
hjælpen.

Vh

Peter