NEDsæt mordstraf vedr SMÅbørn
Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 19:23

NEDsæt mordstraf vedr SMÅbørn

Forestil du har trådt en mafiaboss slemt over tæerne og du får valget
mellem - ikke knytnæve i mave eller kæbe, men - din ældste eller
yngste søn dræbes.

Du har en12 årig og en ½ årig og en ung hengiven kone der kan få mange
flere børn.

Jeg tror alle vil foretrække at beholde det barn, der er investeret
mest kærlighed i.

Mange vil nægte at de har favorit og visse mødre foretrækker den mest
hjælpeløse, men hvis fængselspladser er mangelvare og skal bruges mest
på de værste forbrydere, så er der logik i at straffe mord på en
voksen mere end på et barn (men en opbrugt olding ku nok give
strafnedsættelse)

Straf følger ligheds-idealer og skal være lette at administrere, så vi
påstår at mord på prins Frederik vil politiet ikke investere mere i at
opklare end på en nyankommen tuneser, men det er da heldigvis løgn.

På bogudsalg købte jeg politimuseum-betjent Poul Fjeldgårds gode bog "Gamle
Danske Kriminalsager" for jeg bor nær museet og kender forfatteren.

Han går for meget op i om mordere har skændet liget, opløst det i
syre og lignende - mord er mord - og museet elsker Dagmar Overby "englemagersken"
fra Vesterbro-slum , som i 1921 dødsdømtes (men benåededes til
livstidsfængsel) for at have aflivet en hel eller halv snes småbørn,
der var sat i pleje hos hende af især enlige mødre der ikke havde
kunne få abort og vel nok lønnede frøken Overby for aflivning, altid
med engangsbeløb, ikke med løbende betaling til at holde barnet i
live.

Det var en hård tid og Overby var grim og lige kommet ind med
firetoget fra det mørke Jylland og ku næppe få andet job end dette af
Strindberg velbeskrevne "englemagerske"-job. Nogle stak nål ind i
kraniet på den bløde nyfødte.

Sympati med uuddannede grove uskikkelige mødre - her ex-mor, hun havde
mistet eget barn som start på karrieren og er nok af smarte bagmand
brugt som stråmand for alternativ-abort geschæft.

Sympati med nuttede, spæde Jesus-barn-halvguder er sentimental.

Anti-pati mod englemagersker var extrem, men burde klog
størst-mulig-lykke-for-flest politik ikke gå efter beskyttelse af
ældre børn mere end efter nyfødte og især nyfødte, der ikke holdes af
af nogen i samfundet.

Vi vil helst ikke anerkende at nogen holdes mindre af end andre, men
jeg har solgt rugebørn, og sat mig ind i adoption fra ulande og har
ofte haft besøg af fremskridts-jyder der i Thailand har fået ulovlig
adoption.

På det fri marked er det dyrere at få et sundt spædbarn end et sygt -
big surprise.

Vi straffer ikke abort idag. Dengang vi gjorde, var der extremt mange
tiltalefrafald og mødre der "kommer til at ligge deres nyfødte ihjel"
får i værste fald behandlingsdom og fødselsdepressions-diagnose.

Forestil dig at du som kaptajn på Titanic skal vælge mellem at give
adgang til den fulde redningsbåd til en olding, der nok dør næste år,
og en normal voksen - du vil lade den gamle drukne.

Tidligste politi-institutioner har haft gennemsigtighed mht at rige
familieoverhoveder forsikrede andre rige familieoverhoveder
solidarisk, ligesom skibsejere forsikrede hinanden solidarisk.

Andelstanken om magt efter hoveder, ej høveder, er ikke i høj kurs i
Arla idag.

Lad os lovgive ærligt og ikke hyklerisk - virkelighedsfjern idealisme
er facade og vil blive modarbejdet af domspraksis, dvs være skadelig.
Dommere holder ofte mere af mennesker end af ideologi, der som
Glistrup og Schlüter siger "er noget bras".

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-03-06 09:34

> NEDsæt mordstraf vedr SMÅbørn

GÅ TIL TIL EN LÆGE TÅBE!!

Fra : Holst

Dato : 03-03-06 10:04

Poul Nielsen wrote:

> GÅ TIL TIL EN LÆGE TÅBE!!

Gå du ned til den lokale computerbutik og få repareret dit tastatur. En
af dine taster sidder fast.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 11:51

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> wrote in message

> Gå du ned til den lokale computerbutik og få repareret dit tastatur.
> En af dine taster sidder fast.

Nyt tastatur købte jeg netop i Zytech for 125 kr, men at man i
ophidselse "stammer" og gentager ord, må vel være fordi min trådstart
ramte nogle væsentlige fortrængninger hos Poul Nielsen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 11:34

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> GÅ TIL TIL EN LÆGE TÅBE!!

Oh, tak for dit forsøg på at rådgive mig, du venlige meddebatør - du
gør tråden offtopic men det kan vi måske i fællesskab ændre på.

Har du et diagnoseforslag.?

Læger er til sygdomme dvs fysisk.kemisk målelige vævsfejl, ikke?

HAR JEG KRÆFT, INFEKTION, BENBRUD ELLER HVA' ?

I metaforernes kongerige kan vi godt
kalde det sygdom, at du skriver "til til" i stedet for "til" , men lad
os nu være seriøse og samfundsgavnlige , vennesæle debatører, der går
efter bold ej mand.

"Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde, som ved, at
hun er velklædt, nogensinde blevet forkølet? Nietzsche
"All sorts of bodily diseases are produced by half-used minds.
George Bernard Shaw

" Cancer is caused by fear of malignant tumors. George Carlin,
Brain Droppings,1997

Den sorg, der ikke får afløb i tårer, for andre organer til at
græde. Grete Roulund

If you be sick, your own thoughts make you sick. Ben
Jonson

Lidelser kan føre til større livsintensitet. Nietzsche

Life is a disease; and the only difference between one man and
another is the stage of the disease at which he lives.
George Bernard Shaw

Pain is the outcome of sin. Buddha (B.C.
568-488Indian - Founder of Buddhism

Selvom sygdommen let kan kureres, ligger frygten for pesten så
dybt i os, at vi overreagerer, når vi hører om den.
Rolf Haugaard Nielsen, Illustreret Videnskab nr. 4/96.

Show him death, and he'll be content with fever.
Persian Proverb

Thinking is the most unhealthy thing in the world, and people die of
it just as they die of any other disease. Oscar Wilde

Modet vokser, når sårene læges. LatinsOrdsprog+Nietzsche

The worst diseases of mankind have arisen form the struggle against
diseases. Nietzsche

When a man is ill, his very goodness is sickly.Nietzsche

"Det væsentlige immunforsvar svækkes, vi bliver mere frygtsomme og
passive og livskvaliteten svækkes mærkbart" Knud Erik Heller "Stress -
det biologiske grundlag" 2003

Der er to ting, man kan interessere sig for her i livet. Den ene er
sygdommen. Den anden er kuren. Lars Von Trier SOM FÅR
MILLIONER OG KUNSTNERSTATUS KUN FOR AT PRALE AF SIT STORE
LYKKEPILLEFORBRUG

De syge har vi fået, for at vi kan lære ydmyghed og kærlighed.
Bodelschwing/Biblen

Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

I raske mennnesker aner ikke, hvilken salighed epileptikeren
gennembæves et sekund før anfaldet. Dostojeski 1821-81

Jeg holder meget af at bilde mig ind, at vore sygdomme undertiden
helbreder os, dvs. at ondet, når det går over til en krise, er noget
nødvendigt, for at man kan generhverve sit legemes normale tilstand.
[Skrevet mens v.G. var (ifølge kritikere) sindsyg, et år før han
begik selvmord] Vincent van Gogh

Man helbredes kun for en lidelse, hvis man har gennemlevet den.
Marcel Proust

Sygdom er hverken grusomhed eller straf, men ene og alene en
rettesnor, et værktøj vor egen sjæl betjener sig af for at gøre os
opmærksom på vore fejl, for at holde os tilbage for større fejl, og
derved hindre os i at anrette mere skade - og bringe os tilbage til
sandhedens og lysets vej, fra hvilken vi aldrig skulle have været
kommet bort. Edward Bach

Sygdom er ingen hindring; tværtimod, den gør mennesket til tænker
Platon

Sygdom gør sundhed behagelig og god, sult mæthed, træthed hvile.
Heraklit

The love of truth has its reward in heaven and even on earth.
Nietzsche

There is nothing the body suffers, that the soul may not profit by.
Meredith (1828-1909)Novelist and Poet

The mere will to health is a prejudice, a cowardice, and perhaps an
instance of the subtlest barbarism and unprogressiveness. Nietzsche

Pain makes man think. Thought makes man wise. Wisdom makes life
endurable. John Patrick

"I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger,
at han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask.
LÆGEN DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen
har en bestemt og udviklet forestilling om, hvad det er at være sund,
og efter denne prøver han et menneskes tilstand." skriver Søren
Kierkegaard i "Sygdommen til Døden"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-06 13:43

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> writes:

> GÅ TIL TIL EN LÆGE TÅBE!!

Bo elsker opmærksomhed, men det tror jeg du har fundet ud af.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 14:55

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Bo elsker opmærksomhed, men det tror jeg du har fundet ud af.

Måske jeg i den retning er en klon af gennemsnits-usenet-deltagere

Har man noget på hjerte , er det fair play at søge at få sine
budskaber læst - why not?

Der er kun kritisabel ekshibitionisme i at overdøve, hvilket er klart
umuligt via internetdebat.

Fra : foc

Dato : 17-03-06 12:31

Bo er et fjols der vil provokere og skriver en masse sygeligt vås. Det skal
alle nytilkommere lige lære. Han er det man kalder en "Troll". Og dem skal
man ikke fodre/svare. Så får han den opmærksomhed han søger.

Bloker ham i din nyhedslæser. Manden er syg.