Polypper
Fra : dktekno

Dato : 02-03-06 19:09

Jeg har i længere tid gået med en form for ondt i bihulerne og pandehulerne
samt haft en form for tilstoppet næse uden at det har været allergi eller
forkølelse.

Jeg har fået at vide at dette kan skyldes polypper.

Efter at have læst om disse polypper og hvordan de fjernes er jeg blevet
meget skræmt. Hvis ikke medicinsk behandling hjælper, så skal jeg opereres.
Dette skal gøres i fuld bedøvelse. Jeg har en ekstrem angst for at skulle
kaste op, og jeg har hørt at mange kaster op efter bedøvelse. Nogle klarer
sig fint og er friske lige efter, men hvad nu, hvis jeg er blandt dem, der
ikke gør, og skal kaste op resten af dagen?

Hvad gør man i sådanne tilfælde hos patienter der skal i bedøvelse og som
ikke har prøvet det før og som er skrækslagne for bivirkningerne ved det?

Fra : Nicole

Dato : 02-03-06 20:26

dktekno wrote:
> [...]
> ikke har prøvet det før og som er skrækslagne for bivirkningerne ved det?

Har selv fået fjernet mine polypper...

Er du angst for bedøvelsen, og SKAL du opereres, så få en god snak med
lægen. Måske du kunne få noget beroligende inden

Håber du bliver rask igen

Fra : mk

Dato : 02-03-06 21:41

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke har prøvet det før og som er skrækslagne for bivirkningerne ved det?

Det der med opkastning efter bedøvelse er (i dag) vist ved at være en
skrøne. Det var det ikke før i tiden, men i dag bruger man moderne
narkosemidler der er hurtigt ude af kroppen igen. De gange jeg og min
familie har været i narkose (indenfor de sidste 10-15 år) har ingen oplevet
opkastninger, end ikke kvalme.

mk

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 02-03-06 22:19

> [...]
> narkosemidler der er hurtigt ude af kroppen igen. De gange jeg og min
> familie har været i narkose (indenfor de sidste 10-15 år) har ingen oplevet

Well, vi skal nu ikke mere end 2 år tilbage da jeg brækkede ankel og
skulle en tur på stuen og have et par skuer i, hvor vit det var pga.
narkosen eller morfinen jeg efterfølgende fik skal jeg ikke kunne sige,
men måtte da hoste i en spand et par gange i løbet af de par dage jeg lå
der.

/Daniel.

Fra : Peter

Dato : 03-03-06 02:42

"Daniel W Johansen" <danielwj@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> narkosen eller morfinen jeg efterfølgende fik skal jeg ikke kunne sige,
> men måtte da hoste i en spand et par gange i løbet af de par dage jeg lå

Jeg troede de brugte en rygmarvsbedøvelse, når de "kun" er et ben der er
tale om.

Peter

Fra : mk

Dato : 03-03-06 07:57

> [...]
> narkosen eller morfinen jeg efterfølgende fik skal jeg ikke kunne sige,
> men måtte da hoste i en spand et par gange i løbet af de par dage jeg lå

Jeg havde det fint efter operationen men da smerterne senere kom til og jeg
fik morfin, ja så dukkede kvalmen op,

mk

Fra : ks

Dato : 03-03-06 15:22

> [...]
> narkosen eller morfinen jeg efterfølgende fik skal jeg ikke kunne sige,
> men måtte da hoste i en spand et par gange i løbet af de par dage jeg lå

fik for 3 års tid siden viklet mine testikler fri ved operation (de havde
drejet sig i pungen og det gør NASSEREN vil jeg bare sige), men efter OP var
jeg sulten og fik grønlangkål, men bedøvelsen gjorde, at der også skulle
tømmes spand et par gange... det er helt normalt at ørle efter bedøvelse...

mvh
kenneth (og ja, det hele blev reddet og virker perfekt....

Fra : EnjoyNews

Dato : 03-03-06 14:10

> [...]

> Dette skal gøres i fuld bedøvelse. Jeg har en ekstrem angst for at skulle
> kaste op, og jeg har hørt at mange kaster op efter bedøvelse.

Normalt giver man morfin i slutningen af en operation, hvor man så samtidig
"skruer ned" for selve narkosen, så man ikke vågner med smerter.. mange
gange er det ikke narkosen, men morfinen der gør én dårlig.

Jeg selv blev opereret 2 gange en måneds tid efter hinanden. Første gang fik
jeg morfin og jeg kastede meget op og havde kvalme en hel dag. Næste gang
fik jeg istedet Ketogan og havde slet ingen problemer, hverken kvalme eller
opkastninger.

Hvis du er meget nervøs, skal du få dig en lang snak med både lægen og
narkoselægen.. de vil hjælpe dig alt det de kan!

Held og lykke med det.
Kh Heidi