Fredsforskning - kat og hund og
Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 16:39

"De er som hund og kat" men alle sådanne par jeg har set , har været
fine venner.

Hvad med mus og rovdyr?

På bogudsalg købte jeg en bog om mus som kæledyr, og lige om hjørnet
er der dyrehandel med hvide mus, og min
kones sværm af katte keder sig i den kolde vinter, så ville det ikke
være en interessant fredsforsknings-udfordring at lære dem TOLERANCE
OG RESPEKT overfor fellow mammals?

For ti år siden da kattene var killinger skød jeg med luftpistol
gråspurve og de brølte som løver over dette bytte

Havde de selv skulle fodre sig via selvjaget bytte og ikke bare slæbe
en rotte hjem nu og da - og aldrig være sulten
nok til at tage en bid - så havde de nok fået en helt anden og mindre
tam og vennesæl psyke

Jeg kan ikke lære kattene at lade vær at sove på mine papirer - kan
jeg lære dem ikke at dræbe en mus? Hunde kan vel lære alt?

Fra : OZ7PUS

Dato : 03-03-06 06:48

> [...]
>
> Jeg kan ikke lære kattene at lade vær at sove på mine papirer - kan jeg
> lære dem ikke at dræbe en mus? Hunde kan vel lære alt?

Katte kan nu lære meget specielt hvis der også er en hund i huset

Hos os er det katten der kan flest tricks bla sidde pænt give pote rulle
rundt spille død og gå pænt i snor :P

Hunden derimod kan/vil intet medmindre der er godbidder

OZ3BTO