Problemer med at åbne .txt og .mdb filer f~
Fra : Carsten Fosvang

Dato : 01-03-06 18:35

Jeg har lavet et ASP, og forsøger at åbne filen i en browser men
browser kaldet går istå!

<%
Dim fso, f, filespec
filespec =
server.Mappath"/Fosvang_hjemmeside/_private/ministerier.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
f.Close
%>
hvis jeg åbner direkte på urlen går det fint.
kan nogen hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-03-06 19:44

"Carsten Fosvang" wrote

> Jeg har lavet et ASP, og forsøger at åbne filen i en browser men
> browser kaldet går istå!
>
> hvis jeg åbner direkte på urlen går det fint.
> kan nogen hjælpe?

Afinstaller Norton Antivirus?

- Peter

Fra : finn elmgaard

Dato : 01-03-06 20:06

"Carsten Fosvang" <fosvang@privat.dk> wrote in message
> [...]
> f.Close
> %>
> hvis jeg åbner direkte på urlen går det fint.

Hvad mener du med, at browser kaldet går i stå?
Bruger du f til noget, inden du lukker den?

mvh
Finn

Fra : terje

Dato : 01-03-06 20:20

Carsten Fosvang wrote:

> server.Mappath"/Fosvang_hjemmeside/_private/ministerier.txt")

Hvor er _(_?

terje

Fra : Carsten Fosvang

Dato : 01-03-06 20:56

Tak for svarene, jeg anvender Mcafee og tror ikke det giver
problemet.
F er pladsholder og bruges til Set f =
fso.OpenTextFile(filespec,1)
underscore i biblioteksnavnet er kun til at styre navnet.

jeg har hørt at der kan være prob. med biblioteksdeling ? kan det
være.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-06 23:06

Carsten Fosvang skrev:

> Tak for svarene, jeg anvender Mcafee og tror ikke det giver
> problemet.

Det er nu ikke sikkert - der er flere "Internet Security"-programmer der
kan lave bøvl i forhold til asp-udvikling.

> F er pladsholder og bruges til Set f =
> fso.OpenTextFile(filespec,1)

Ikke forstået - står følgende linje i din fil eller ej:

filespec =
server.Mappath"/Fosvang_hjemmeside/_private/ministerier.txt")

Hvis ja er der noget galt - der mangler en startparentes.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten Fosvang

Dato : 01-03-06 21:50

Jeg har også denne type fejlmeddelelse!

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Microsoft Jet-databasemotoren kan ikke åbne filen
"c:\inetpub\wwwroot\Fosvang_hjemmeside\guestbook\db\data.mdb".
Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller
du skal have tilladelse til at vise dataene.
/Fosvang_hjemmeside/guestbook/config.asp, line 37

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-06 23:02

Carsten Fosvang skrev:

> [...]
> Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller
> du skal have tilladelse til at vise dataene.

Har du databasen åben i Access på samme tid?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten Fosvang

Dato : 02-03-06 13:59

> Har du databasen åben i Access på samme tid?

nej det har jeg ikke

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-03-06 14:06

Carsten Fosvang <fosvang@privat.dk> wrote in news:4406ec09$0$15783$14726298
@news.sunsite.dk:

> nej det har jeg ikke

husker du at lukke forbindelsen efter brug?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk