Kattekilling købes
Fra : LH

Dato : 01-03-06 16:45

Er der nogen der har en sund og rask kattekilling til salg. Gerne racekat,
blandet race gør ikke noget. Jeg står bare i den situation at jeg efter at
have mistet min elskede perserkat gerne vil have en afløser og lidt liv i
huset. Den må ikke være over 12 uger! Har kun mulighed for at hente den på
sjælland /Lolland/Falster. Katten vil få et dejligt hjem som kælekat.

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Kate

Dato : 01-03-06 16:59

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in

> Den må ikke være over 12 uger!

Så er jeg bange for at det ikke er her du får meget hjælp. Vi anbefaler
at katte ikke kommer fra deres mor før de er 12 uger. De kan godt
udvikle sig normalt selvom de kommer tidligere hjemmefra, men
sandsynligheden for det modsatte er meget stor.

Hvorfor mener du ikke den må være over 12 uger? Min yngste var lige
omkring 15 uger da han flyttede ind og dejligere kat findes nok ikke,
han er en glad og velfungerende 4årig og meget kælen.
Jeg fik en kat på 10 uger for herrens mange år siden og han fungerede
helt klart ikke normalt, han havde mange sprogproblemer med de andre
katte og havde også svært ved at begå sig mellem mennesker. Uden at
vide hvor anderledes han ville have været hvis han havde fået et par
uger mere hos sin mor, så tror jeg det ville have gjort underværker for
ham.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : LH

Dato : 01-03-06 17:47

Forkert formuleret... jeg ved godt kattene skal være 12 uger (har haft katte
i mange år) og vil absolut ikke have en der er under 12 uger. Jeg vil bare
gerne have én der kun lige er de 12 uger (om den er 13 er jo ok!), så jeg
selv kan præge den så meget som muligt.
Jeg ønsker ikke så mange drøje hug, da jeg står i en meget svær periode i
mit liv, da jeg har mistet 3 katte siden nytår. Ønsker bare sådan liv i
huset og en dejlig uldtot til at få humøret op igen.

Fra : Tina M.

Dato : 01-03-06 18:46

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit liv, da jeg har mistet 3 katte siden nytår. Ønsker bare sådan liv i
> huset og en dejlig uldtot til at få humøret op igen.

Uha, 3 katte siden nytår - det lyder ikke rart
Hvad er der dog sket med dine kære katte ?

Mvh

Tina

Fra : LH

Dato : 01-03-06 19:12

PKD bla

Fra : Kate

Dato : 01-03-06 19:37

"Tina M." <virker@ikke.dk> wrote in

> Uha, 3 katte siden nytår - det lyder ikke rart

Orv, den overså jeg. Nej, det kan bestemt ikke være sjovt ;-(

Fra : Kate

Dato : 01-03-06 19:36

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in

> Forkert formuleret... jeg ved godt kattene skal være 12 uger

Okay, det var godt. Det lød bare lige som et af den type indlæg hvor
man tror at hvis man får den meget ung så kan man præge den selv. Det
synes jeg jo er forkert, for hvis den har fået en god start så er det
ikke (i mine øjne) vigtigt om den er 14 eller 16 uger, den skal såmænd
nok være i stand til at falde godt til

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-03-06 23:50

<klip Jeg vil bare
> gerne have én der kun lige er de 12 uger (om den er 13 er jo ok!), så jeg
> selv kan præge den så meget som muligt.
</klip>

Rettelse: katte kan ikke "præges" - hvis du vil have et kæledyr du kan
"præge" så leder du efter en hund :)

Katte er deres egne, og vil du vide hvordan en kats sind bliver, må du vente
til den er vosken. Måske skulle du vælge en voksen kat, finde én med en
personlighed som passer dig :)

Prøv at besøge de forskellige kattehjem og se hvad der er pt.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor - nu med plejekillinger

Fra : LH

Dato : 02-03-06 06:43

Nu har jeg haft katte i 30 år, så jo til en vis grad kan man "præge" en kat.
Det er sværere at få uvaner væk fra en voksen kat end det er fra en killing
bl.a

Lene
"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4406252c$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-03-06 18:02

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> [...]

> kan godt udvikle sig normalt selvom de kommer tidligere hjemmefra,
> men sandsynligheden for det modsatte er meget stor.

Du har nok ret i de fleste tilfælde, men det gælder altså ikke
100%. Jeg har haft en hunkat der fik en fødselsdepression der medførte
at hun ikke ville kiendes ved killingerne da mælkehormonerne klingede
af omkring de 6-8 uger.

Alle 5 killinger blev dog alligevel til nogle rigtig dejlige katte,
takket være en aldrende kastreret hankat, der fuldstændigt adopterede
dem. De kunne heldigvis spise selv på det tidspunkt, men enhver
færdighed derudover er noget de har lært fra fremmede. Det var til
tider nærmest surrealistisk, som for eksempel de dage hvor han kom
hjem med en halvdød mus, og legede "fang den" med en flok killinger
han ikke havde den mindste aktie i.

Jeg har ham iøvrigt endnu, så hvis der er nogen der står i den
ulykkelige situation at de har en flok killinger der har mistet deres
mor, vil jeg gerne se om det virker med en surrougatmor.

// Wegge

Fra : Kate

Dato : 01-03-06 19:39

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in

> Du har nok ret i de fleste tilfælde, men det gælder altså ikke
> 100%.

Det synes jeg nu også at jeg skriver i mit indlæg.
Citat:
De kan godt udvikle sig normalt selvom de kommer tidligere hjemmefra,
men sandsynligheden for det modsatte er meget stor.
Citat slut, fra mit eget indlæg.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-03-06 21:58

> [...]

> De kan godt udvikle sig normalt selvom de kommer tidligere hjemmefra,
> men sandsynligheden for det modsatte er meget stor.

Du skal heller ikke opfatte det som andet end en uddybning af din
hovedregel. Jeg beklager hvis det kom til at se anderledes ud.

// Wegge

Fra : Tina M.

Dato : 01-03-06 17:47

> [...]
> huset. Den må ikke være over 12 uger! Har kun mulighed for at hente den på
> sjælland /Lolland/Falster. Katten vil få et dejligt hjem som kælekat.

Hvad må killingen koste ?
Har snart killinger (perser m. stamtavle) på trapperne - de skal
selvfølgelig neutraliseres, hvis de skal ud som kælekatte.

Fra : LH

Dato : 01-03-06 18:13

Prisen er ikke et afgørende, dog selvfølgelig er jeg ikke millionær. Men
allerhelst ville jeg gerne have en misling nu og ikke vente 2-3 måneder på
den, hvis der nu var nogen der havde én. Skulle nogen have én - racekat
eller ej, så mail gerne privat til mig.

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-03-06 17:57

Det gør mig ondt for dig, at du har mistet så mange katte på så kort tid. Du
kan være med til at udrydde PKD og samtidig sikre dig mod at miste endnu en
kat til sygdommen ved at købe din killing fra et PKD testet katteri, der
kan fremvise negative PKD attester på begge killingens forældre.

Held og lykke herfra!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : LH

Dato : 05-03-06 18:06

Det ved jeg godt! Af skade bliver man klog -er der ikke noget om det!

LH