søg i databasen
Fra : jeppe

Dato : 01-03-06 16:01

Jeg tænkte på om det er muligt at søge i sin database..
Databasen er en Microsoft Access..

Jeg menner søge på den måde at man fx laver en box med en knap..
så skriver man noget i boxen trykker søg - også kommer der det
frem man søger efter der er i databasen...

Gerne et lille eksempel eller måske et link eller noget...

På forhånd tak
mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 01-03-06 19:10

> Gerne et lille eksempel eller måske et link eller noget...

Hej.

Jeg mener at SQL strengen skal være som følger:

Select * from TBLDATA where FELT like '%STRENG%'

Venlig hilsen
Christian

Fra : finn elmgaard

Dato : 01-03-06 20:01

"jeppe" <marci@cssyd.dk> wrote in message
> [...]
> frem man søger efter der er i databasen...
>
> Gerne et lille eksempel eller måske et link eller noget...

Her kan du se, hvordan du laver dit indtastningsfelt og hvordan du overfører
søgeordet til den side, hvor du vil søge i databasen:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp

Her kan du, i eksempel 3, se hvordan du opbygger din SQL:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

Men for at præcisere Christians svar og eksemplet, så vær opmærksom på
følgende:
Det søgeord, du overfører, lægges i en variabel, der skal sammensættes med
SQL forespørgslen på følgende måde:

Streng= det du overfører fra din formular

strSQL = "Select * from TBLDATA where FELT like '%" & STRENG & "%' "

idet jeg forudsætter, at du søger i et databasefelt af typen Text (ikke tal
eller dato).

mvh
Finn