EDGE kontra High speed data
Fra : Nicolai

Dato : 01-03-06 08:28

High speed data skulle give 30-50 kbit - hvad kan man forvente på EDGE?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk

Fra : Paw P Larsen

Dato : 01-03-06 10:52

Nicolai wrote:
> High speed data skulle give 30-50 kbit - hvad kan man forvente på EDGE?

Jeg får tæt på de maksimale 118 Kbit som Nokia 3230 kan på et
Telia-abonnement. Har ikke testet så meget med min Nokia 6020,
men den ligger i hvert fald på niveau på Nokia 3230 (og måske
hurtigere, da den understøtter op til 177 Kbit)

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-06 00:43

Hej

> [...]
> Telia-abonnement. Har ikke testet så meget med min Nokia 6020, men den
> ligger i hvert fald på niveau på Nokia 3230 (og måske hurtigere, da den
Men det findes jo ikke i Danmark?

Brian

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-03-06 08:57

Brian Olesen wrote:

> Men det findes jo ikke i Danmark?

Jo, Telia understøtter EDGE i Danmark.

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-06 12:43

Hej

> Jo, Telia understøtter EDGE i Danmark.
Hvordan? Jeg mener hverken tdc's eller Sonofons netværk har det?

Mvh. Brian

Fra : Nicolai

Dato : 04-03-06 13:37

> Hvordan? Jeg mener hverken tdc's eller Sonofons netværk har det?

Nej, men som han skriver, Telia har det? :)

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-06 14:20

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men som han skriver, Telia har det? :)

Ok og de har deres eget net? Cool nok så.

Brian

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-03-06 16:25

Brian Olesen wrote:

> Hvordan? Jeg mener hverken tdc's eller Sonofons netværk har det?

De har et netværk, der understøtter det. Jeg forstår ikke hvor du
vil hen med din fremhævning af TDC og Sonofon.

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-06 18:06

"Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> skrev i en meddelelse

> De har et netværk, der understøtter det. Jeg forstår ikke hvor du vil hen
> med din fremhævning af TDC og Sonofon.

Jeg vil bestemt ikke fremhæve nogle af de 2, men er det ikke dem, som ejer
de fysiske netværk i Danmark?
Nu jeg tænker efter er 3-mobil og Telia vel deres egne med egne sendemaster
osv?

Brian

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-03-06 19:30

Brian Olesen wrote:
> [...]
> de fysiske netværk i Danmark?
> Nu jeg tænker efter er 3-mobil og Telia vel deres egne med egne sendemaster

Orange (inden Telia opkøbte), Telia og 3 har/havde deres GSM- og
3-netværk med egne master. Så nej, TDC og Sonofon ejer ikke de
fysiske net i Danmark.

Det er i øvrigt muligt at se placeringen af sendere til
forskellige netværk på www.mastedatabasen.dk hvor det også vil
fremgå at der er en del flere net end ovenstående.

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-03-06 00:21

Hejsa

> [...]
> Danmark.
>
> Det er i øvrigt muligt at se placeringen af sendere til forskellige

Cool, tak for seriøs info!

Mvh. Brian

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 15-03-06 08:45

Brian Olesen wrote:
> Hvordan? Jeg mener hverken tdc's eller Sonofons netværk har det?

Efter sigende understøtter Sonofon faktisk Edge flere steder i Aalborg.
Bl.a. omkring deres HQ på Skelagervej, men også i Vejgaard mm.

/Peter

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-03-06 01:06

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i en meddelelse

> Efter sigende understøtter Sonofon faktisk Edge flere steder i Aalborg.
> Bl.a. omkring deres HQ på Skelagervej, men også i Vejgaard mm.

Spændende.
men de gør det dæleme ikke her i mit kvarter.

Brian