Problemer med include
Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-02-06 22:57

Hej

Jeg har en side der er bygget op med bokse, som ligger lige under
hinanden, alle har samme bredde, så de ligger pænt under
hinanden.
Men mit problem opstår når jeg i Boks 3 som har en fast højde, og
overflow er sat til auto, men når jeg sætter et antal
<!--#include file="./2006/filnavn.asp"-->
under hinanden, det skal lige nævnes at de har hvert sit navn,
det går godt nok med de 5 første, men når jeg sætter nr 6. ind så
bliver der et mellemrum mellem boks 2 og boks 3 hvor jeg
includer.
jo flere include jeg sætter ind, jo større bliver afstanden.
Der er ingen head body eller lignende i includefilerne.

Det dumme spørgsmål er der begrænsninger på hvor mange include
man kan lave på en side, eller hvad går der galt.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-03-06 11:41

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Det dumme spørgsmål er der begrænsninger på hvor mange include
> man kan lave på en side, eller hvad går der galt.

Jeg har egentlig fået løst mit problem, det jeg includerede var en
række tabeller, og jeg havde på selve siden sat <table>
efterfulgt af en række include, og afsluttende med </table>
tdér osv lå i includefilerne.
Men nu har jeg lagt start og afslutning i hver enkelt includefil, så
er der ingen problemer mere.
Men det undrer mig alligevel.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-06 11:55

Per Rasmussen skrev:

> [...]
> tdér osv lå i includefilerne.
> Men nu har jeg lagt start og afslutning i hver enkelt
> includefil, så er der ingen problemer mere.

Hvis du lægger siden op, er det muligt at tage stilling til dit
spørgsmål.

En mulig årsag kan være en simpel valideringsfejl i html-koden -
når du inkluderer skal den færdige kode (den der sendes til
browseren) tjekkes for fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-03-06 12:47

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
-
> når du inkluderer skal den færdige kode (den der sendes til

Hej Jens
Det var også min første tanke at der var valideringsfejl, men det
har jeg tjekket. Og jeg er en af dem der går meget op i
validering.
Jeg kan ikke lægge noget eksempel tilgængeligt lige nu, men når
den tid kommer, så kan det være jeg laver en udgave med den fejl
jeg skrev om.