Den rulende dyrlæge + sår nederst på rygge~
Fra : Søren LH

Dato : 28-02-06 22:27

Hej,

Dette er en opfølgning på mine indlæg "hvem bider min kat" 30/1 og "Den
rullende dyrlæge" 20/2.

Den rullende dyrlæge var idag og kigge på basses sår. Ifølge dyrlægen var
der betændelse i såret, derfor slikkede Basse det, så han har nu fået
penicillin + kløestillende indsprøjtning. Såret kunne ifølge dyrlægen stamme
fra at Basse havde revet sig på et rustent søm. Jeg kan her til aften se at
der er kommet skorpe på såret. Dyrlægen var ifølge min kone meget flink -
jeg var ikke selv hjemme. Basse var ikke ret flink, min kone er godt revet
på armene fra da hun skulle holde ham.

Og begge mine misser har øremider. Dyrlægen har ordineret at jeg skal rense
ørerne op med 20 - 30 vatpinde og derefter dryppe med fucidin. Jeg gruer for
det arbejde med at rense ørerne op - puha. Og jeg var ikke klar fucidin
kunne bruges mod øremider. Kan I bekræfte det? Min egen dyrlæge gav mig
noget til at dryppe i nakken, det var nu noget nemmere, og hun rensede i
øvrigt ørerne for mig (kattens ører selvfølgelig ).

Hold op hver er jeg efterhånden træt af den evindelige drypning af ører og
øjne på mine dyr. Jeg er lige blevet færdig med at dryppe øjne på min hund,
det stod først på en måneds tid, hvorefter hun fik skrabet øjnene da det
ikke hjalp, og så skulle de yderligere dryppes i 2 uger med antibiotika
efter operationen. Det er da ubegribeligt at dy ikke det meste af tiden kan
være i en normaltilstand hvor de bare er raske, sådan som mennesker normalt
er. Øv!

Mvh
Søren

Fra : Tina M.

Dato : 28-02-06 22:36

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> antibiotika efter operationen. Det er da ubegribeligt at dy ikke det meste
> af tiden kan være i en normaltilstand hvor de bare er raske, sådan som

Hej

Tog for et par måneder en lille hittemis til os - fyldt med
øremider.......adrrrrrr
Han fik hos dyrlægen en indsprøjtning mod disse mider, som så efterhånden
gik til - dette skulle gentages efter 21 dage, da der stadig kunne være æg.
Efter disse to behandlinger var hans ører rene og fine, og helt fri for
mider, og vi havde ikke besvær med drypning og så videre.

Mvh

Tina

Fra : Ma

Dato : 28-02-06 23:33

Nøjagtig samme behandling som nedenstående var mine killinger igennem for et
par år tilbage: 2 indsprøjtninger i nakken foretaget af dyrlæge og lidt af
præparatet dryppet i ørerne af dyrlægen. Alle øremiderne forsvandt og er
aldrig kommet tilbage - uden at jeg skulle foretage mig noget som helst selv
udover dyrlægebesøget.
Kender ikke navnet på præparatet, men det var i hvert fald ikke Frontline
(gives i øvrigt ikke indvortes).
/M

Fra : Tina M.

Dato : 01-03-06 06:57

"Ma" <crap@not.here.dk> skrev i en meddelelse
> Nøjagtig samme behandling som nedenstående var mine killinger igennem for
> et par år tilbage: 2 indsprøjtninger i nakken foretaget af dyrlæge og lidt
> af præparatet dryppet i ørerne af dyrlægen> /M

Mener, det hedder Dextoral - min fik det IKKE dryppet i ørerne.

Mvh

Tina

Fra : Ma

Dato : 01-03-06 18:19

Tina M. wrote:
> Mener, det hedder Dextoral - min fik det IKKE dryppet i ørerne.

Ja, det lyder fjernt bekendt. Nu var det ikke ligefrem store mængder de fik
i ørerne, men blot en enkelt lille dråbe, der blev gnedet ind i den øverste
del af øret. 99% endte indvortes i nakken. Nevertheless, det VAR effektivt
og skånsomt som behandling, det er det vigtigste.

/M

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-06 07:17

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

Og jeg var ikke klar fucidin
> kunne bruges mod øremider. Kan I bekræfte det? > Mvh
> Søren
>
> ---------------

hej søren!
du er da godt nok heldig hva`!

jeg har også tidligere fået fucidin mod øremider på en tidligere hund,
fucidin er bakteriehæmmende, og findes faktisk i mange salver til mange
formål.

håber i snart er ovenpå alle sammen...

mvh. marie

Fra : Leif Neland

Dato : 01-03-06 07:34

fam. Ager wrote:
> jeg har også tidligere fået fucidin mod øremider på en tidligere hund,
> fucidin er bakteriehæmmende, og findes faktisk i mange salver til
> mange formål.

En mide er da ikke en bakterie ??

Leif

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-06 08:11

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> En mide er da ikke en bakterie ??
>
> Leif
>
>------
nej, men i kølvandet på øremiderne kommer ofte infektioner, som følge af at
dyret kløer og kradser i ørende. derfor det bakteriehæmmende stof.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-06 17:57

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> nej, men i kølvandet på øremiderne kommer ofte infektioner, som følge af
> at dyret kløer og kradser i ørende. derfor det bakteriehæmmende stof.

Mærkeligt at dyrlægen så ikke har givet noget mod selve ørermiderne.

Mvh
Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 01-03-06 07:33

Søren LH wrote:
> Det er da ubegribeligt at
> dy ikke det meste af tiden kan være i en normaltilstand hvor de bare
> er raske, sådan som mennesker normalt er. Øv!

Er det "racedyr", der er fremavlet til at se "pæne" ud?

I naturen var de pæne men uhensigtsmæssige ører sikkert blevet avlet bort.

Leif

Fra : Tina M.

Dato : 01-03-06 07:44

> Er det "racedyr", der er fremavlet til at se "pæne" ud?
>
> I naturen var de pæne men uhensigtsmæssige ører sikkert blevet avlet bort.
>
> Leif

Hvad mener du lige med dine bemærkninger ?
ALLE katte kan få øremider, hvis de går ude !!

Tina

Fra : LH

Dato : 01-03-06 07:56

Det kan de søreme også hvis de går inde. Jeg har perserkatte - som er 100%
indekatte i kattegård. En af dem er lige blevet behandlet mod øremider. Så
selv hos indekatte er der ingen garanti for ikke at få det.
med venlig hilsen
LH

Fra : Tina M.

Dato : 01-03-06 08:43

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indekatte i kattegård. En af dem er lige blevet behandlet mod øremider. Så
> selv hos indekatte er der ingen garanti for ikke at få det.

Hivs de er i løbegård, så er de jo også ude

Mvh

Tina

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-06 17:56

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Er det "racedyr", der er fremavlet til at se "pæne" ud?

Det er ifølge den definition jeg er blevet belært om her i gruppen begge
huskatte. De har helt almindelige opretstående ører.

Min hund er et racedyr som er fremavlet til at bruges.

Fra : Sidsel

Dato : 01-03-06 10:06

Søren LH wrote:
<snip>

Jeg har oplevet både Fucidin behandlingen, men også 2*sprøjte i nakken.
Jeg synes Fucidin behandlingen er langsom og du kan risikere at den ikke
virker, derudover vil din kat jo i et stykke tid bagefter hade idéen om
at sidde hos dig fordi den forbinder det med at få vådt stads i ørene -
og det synes ikke engang mennesker er sjovt...

Man kan få noget der hedder Advocate som jeg mener slår både lopper og
øremider ihjel, det er lige til at dryppe i nakken. Og så kombinere med
ørerens så gunket kommer ud...

- Men jeg er ikke dyrlæge...

- Sidsel

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-06 17:54

"Sidsel" <sidsel@REMOVEmidgaardskatte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan få noget der hedder Advocate som jeg mener slår både lopper og
> øremider ihjel, det er lige til at dryppe i nakken. Og så kombinere med

Lige præcis, det var det som min egentlige dyrlæge gjorde engang. Jeg ringer
til hende i morgen og får ordineret noget af det. Eller kan det mon fås i
løssalg?

Mvh
Søren

Fra : Sidsel

Dato : 02-03-06 06:58

Søren LH wrote:

> Lige præcis, det var det som min egentlige dyrlæge gjorde engang. Jeg ringer
> til hende i morgen og får ordineret noget af det. Eller kan det mon fås i
> løssalg?

Hvis du tager et smut forbi din dyrlæge har hun det sikkert liggende. -
Min har ihvertfald, og så er du også ude over den årlige ormekur såvidt
jeg husker ;)

- Sidsel

Fra : Søren LH

Dato : 01-03-06 17:59

Jeg synes ikke den "rulende" dyrlæge var en større succes. Og apropos det
Ann Rudbæk. skrev er Basse og min kone nu uvenner. Hver gang min kone vil
klappe ham bliver hun revet.

Næste gang prøver jeg at tage Basse med til dyrlægen.

Mvh
Søren

Fra : Kate

Dato : 01-03-06 19:44

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in

> Jeg synes ikke den "rulende" dyrlæge var en større succes.

Indrømmet, jeg har også prøvet sådan en dyrlæge som kom hjem. Dengang
havde jeg 3 katte og ingen bil, min dyrlæge lå fjollet i forhold til
offentlig transport og jeg kunne ikke slæbe 3 transportkasser og at
sætte dem sammen 2 og 2 var ikke en mulighed med de 3.
Dyrlægen var egentlig udmærket til vaccinationer og småting (hun har
faktisk kastreret en kanin på mit køkkenbord), men 2 af mine 3 katte
gik fuldstændigt besærk over hende og jeg havde et hyr med at blive
gode venner med dem bagefter. Som tidligere beskrevet gik Sofie helt i
sort den sudste gang dyrlægen var på besøg. Jeg var så heldig at der
åbnede en dyrlæge lige overfor mit hus i den gade jeg boede i så ham
skiftede jeg så over til og benyttede indtil jeg sidste år flyttede
70km væk

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk