Mangler fordbindelse mellem Øllegaard Budd~
Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 28-02-06 11:10

I artiklen "Tre generationer på Odgård i Lyngs sogn" af Esben Graugaard

http://www.thistedmuseum.dk/historisk%20%C3%A5rbog/%C3%85rgang%201976/Graugaard,%20Esben%20%20%20Tre%20generationer%20p%C3%A5%20Odg%C3%A5rd%20i%20Lyngs%20sogn.pdf

kan man læse følgende:
Hans forældre var gårdejer Jens Jensen Graugaard til Gravgård
og Ane Jensdatter, hvis ene sæt oldeforældre var Øllegaard Budde
og hendes i bondestand fødte mand Christen Christensen, der blev ejer
af Øster Hindsels.

Er der en her i gruppen der kender Ana Jensdatter's forældre og
bedsteforældre så jeg kan få lukket dette hul.

Har følgende oplysninger:
Ane Jensdatter, visse steder også nævnt som Anna Jensdatter
Født 31. december 1759 i Lyngs Sogn
Døbt 15. januar 1760
Har oplysninger om at hendes forældre var:
Jens Larsen i Barslev og Mette Christiansdatter, men dette har jeg
ikke 100% bevis for.

Hun var gift med Jens Jensen Gravgaard
Født 5. juli 1759 i Lyngs Sogn
Døbt 8. juli 1759
Død i 1830

Øllegaard Mathiasdatter Budde
Født 1664 eller 1665 på Hindsels, Hvisbjerg Sogn
Død efter 1699
Datter af Mathias Budde til Hindsgavl
og Elisabeth Gersdorf til Øster Hindsels

Er der en eller anden der ud fra dette kan hjælpe mig med de to manglende
generationer, vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak for hjælpen.

Preben Gravgaard Kristensen