Tilskud til legeplads i landsby
Fra : jones_net

Dato : 27-02-06 20:02

Hejsa

Som medlem af den lokale borgerforening i en lille Landsby i Østjylland, har
jeg påtaget mig opgaven at finde ud af, hvor man kan få tilskud til
opsætning af en legeplads på en offentlig plads i byen.

Er der nogen her, som har prøvet lignende, eller som har nogle idéer?
Det eneste sted som umddelbart falder mig ind er Tuborg-Fondet, men da vi
tidligere har fået penge dér, er det ikke sikkert, at det er så let at få
flere lige foreløbigt... De vil nok ikke bygge hele byen op

/J

Fra : Søren Mors

Dato : 28-02-06 12:59

jones_net wrote:
> [...]
> tidligere har fået penge dér, er det ikke sikkert, at det er så let at få
> flere lige foreløbigt... De vil nok ikke bygge hele byen op

Hvad med kommunen, det er vel egentligt noget de burde stå for.

Søren Mors

Fra : Jette Vangsgaard

Dato : 01-03-06 14:25

Vi har i vores kommune en landsby-fond hvor man kan søge om midler til
sådanne ting. Vi byggede her i vores lille landsby en legeplads for nogle år
siden. Vi samlede penge ind privat, vi lagde selv arbejdskraft til og så
søgte vi om resten af pengene i kommunens landsby-fond. Jeg ved at ikke alle
kommuner har en sådan landsby politik som vores, men mon ikke der er noget
lignende.
Jeg ville da helt sikkert ringe ind og høre på borgmesterkontoret og måske
teknisk forvaltning i første omgang.
Med venlig hilsen Jette