Athlon64 RAM timings
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-02-06 18:28

Dumt spørgsmål, men vil blot være sikker.

Idag 4x512MB CL3 klodser som grundet Athlon64 strenge timings krav kører
ved DDR333.

Dem kan jeg nemt udskifte til 2x1GB CL3 modulter og så opnå DDR400?

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-02-06 01:05

Bjarke Andersen wrote:
> Idag 4x512MB CL3 klodser som grundet Athlon64 strenge timings krav kører
> ved DDR333.
> Dem kan jeg nemt udskifte til 2x1GB CL3 modulter og så opnå DDR400?

Ja, det skulle der ikke være problemer i.. men, kan du ikke manuelt
tvinge den op i DDR400 med dine 4x512? det kan godt give
stabilitetsproblemer, men man kan jo altid prøve ;)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-02-06 21:41

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> crashed Echelon writing

> Ja, det skulle der ikke være problemer i.. men, kan du ikke manuelt
> tvinge den op i DDR400 med dine 4x512? det kan godt give
> stabilitetsproblemer, men man kan jo altid prøve ;)

Been there done that, og jow jeg kunne få den op i en hastighed syntes dog
aldrig det blev heeeeelt så stabilt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jeppe Kjær

Dato : 02-03-06 20:31

Jeg har lige bygget en ny maskine med bl.a. bundkort MSI k8n diamond plus,
da jeg skulle vælge ram valgte jeg Kingston KHX3200ULK/1G dual ram 4 X 512
mb. Jeg valgte dem pga af den hurtige CAS Latency 2-2-2-5. Det var en noget
dyrere løsning en at købe 2 X 1024 med en dårligere CAS Latency, MEN de vil
KUN køre med 333 mhz. Er de fordi det er 512mb moduler ? Jeg har stadig
returret, vil jeg få mere ud af at returnere dem og købe 2 X 1024 Dual med
en dårligere CAS Latency ?
Hilsen
Jeppe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-06 20:38

"Jeppe Kjær" <klubIPklamme@hotmail.com(fjernIP)> crashed Echelon writing

> [...]
> moduler ? Jeg har stadig returret, vil jeg få mere ud af at returnere
> dem og købe 2 X 1024 Dual med en dårligere CAS Latency ?

Ved ikke med MSI men Asus har på deres deres A8N boards lavet det sådan at
den tvinger hastigheden til 333Mhz når man bruger alle slots, uanset
timings. Derfor skal man ind og sætte dem manuelt hvis man anvender ram som
kan klare AMDs krav.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-06 20:40

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> sådan at den tvinger hastigheden til 333Mhz når man bruger alle slots,
> uanset timings. Derfor skal man ind og sætte dem manuelt hvis man

Skal lige siges at det er en nyere BIOS version Asus valgte dette 1015
svjv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jeppe Kjær

Dato : 03-03-06 06:12

Maskinen vil kun køre 400 mhz når der sidder 1 klods i, ellers er det 333
mhz. Jeg kan ikke finde ud af at sætte rammene manuelt op i bios, men hvis
der er nogen som kan guide mig vil min weekend være reddet.
Jeppe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-03-06 20:45

> Maskinen vil kun køre 400 mhz når der sidder 1 klods i, ellers er det
> 333 mhz. Jeg kan ikke finde ud af at sætte rammene manuelt op i bios,
> men hvis der er nogen som kan guide mig vil min weekend være reddet.

Tjek settings i bios når der kun sidder ét modul i automode og sæt dem til
det manuelt med alle fire klodser.

--
Bjarke Andersen