Børnekørekort
Fra : Argh

Dato : 27-02-06 17:23

....ja ja jeg er så blevet udnævnt til at være ham der kan fabrikere kørekort
til ungerne i børnehaven når der har cyklet igennem en bane. Har I ikke
nogle tips til hvordan jeg gør? Findes der ikke nogle "skabeloner" på nettet
man kan bruge?

Tak for hjælpen
Aa

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-02-06 20:58

Argh wrote:

Heh. Underholdende brugernavn til situationen. Men er det virkelig så
personligt et emne at du har behov for at være anonym?

> ...ja ja jeg er så blevet udnævnt til at være ham der kan
> fabrikere kørekort til ungerne i børnehaven når der har cyklet
> igennem en bane. Har I ikke nogle tips til hvordan jeg gør?

Hvis du har energien og et digitalkamera, så der kan komme billeder af
ungerne selv på kortet, vil værdien stige voldsomt. Eventuelt kan du
skubbe aben videre til forældrene og blot lave et felt til billedet,
men det er lidt mere kedeligt.

Ellers vil jeg foreslå et billede af banen i baggrunden af kortet.
Prøv f.eks. at sænke kontrasten, øge lysstyrken og gør det rødtonet som
de rigtige kørekort. Det kan de fleste billedbehandlingsprogrammer
gøre.

Igen inspireret af rigtige kørekort, kunne du vise nogen køretøjer
under hinanden og indikere hvilke de har kørekort til. Klapvogn,
trehjuler, mooncar, cykel, knallert, motorcykel, bil, bus, lastbil,
lastbil med hænger, færge, propelfly, jetjager og rumfærge.

Sørg for at hvert kort bliver skrevet under af en voksen, så det bliver
mere personligt. Børnene gennemskuer hurtigt hvis det er alt for
masseproduceret. Underskriveren kunne være

Hvis børnehaven har en lamineringsmaskine, skal den selvfølgelig
bruges. Hvis de ikke har, bør de overveje at anskaffe en. De er ikke
særlig dyre.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/