Firma med fri bil/MC i Tyskland ?
Fra : Anonym

Dato : 27-02-06 17:13

Kan jeg blive momsregistreret i Tyskland og opstarte et selskab med
begrænset hæftelse ligesom ApS er i DK og så lade selskabet stille
fri bil og fri MC til rådighed for aktionæren - mig
og må jeg køre med disse køretøjer i DK ? (har desværre endnu fast
bopæl i DK)

NEWS:dk.fritid.motorcykel,dk.videnskab.jura,dk.erhverv
FUT:dk.erhverv

Fra : Intet Navn

Dato : 27-02-06 18:42

"Anonym" <ijhygffrscdxzzxdxchvgvgh@tempemail.net> wrote in

> Kan jeg blive momsregistreret i Tyskland og opstarte et selskab med
> begr‘nset h‘ftelse ligesom ApS er i DK og s† lade selskabet stille
> fri bil og fri MC til r†dighed for aktion‘ren - mig
> bop‘l i DK)

Jeg synes det er et spændende spørgsmål - og selvom jeg glæder mig til at
se svaret, så tror jeg at odds for at få et svar (med referencer til de
relevante paragraffer) nok er større i news://dk.videnskab.jura..?!

/claus

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-02-06 19:35

Hvis svaret var "ja", tror det så ikke det havde stået med store typer på
forsiden af din avis?

Kort sagt, glem det med mindre bilen overvejende skal bruges i udlandet.

hilsen
Uffe

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-02-06 21:02

Anonym wrote:
> [...]
> bopæl i DK)
>

> NEWS:dk.fritid.motorcykel,dk.videnskab.jura,dk.erhverv

Ikke, hvis bilen hovedsagligt (km / tid) anvendes i DK. Og heldigvis for
det.

--

Hilsen Jan

Fra : Holst

Dato : 27-02-06 21:11

Anonym wrote:

> [...]
> fri bil og fri MC til rådighed for aktionæren - mig
> og må jeg køre med disse køretøjer i DK ? (har desværre endnu fast

Det er der vist umiddelbart intet i vejen for. Du vil dog givetvis blive
beskattet af bilen i et eller andet omfang.

Dog skal firmaet sørge for, at bilen er dansk indregistreret.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-02-06 21:36

Holst wrote:

> Det er der vist umiddelbart intet i vejen for. Du vil dog givetvis blive
> beskattet af bilen i et eller andet omfang.
>
> Dog skal firmaet sørge for, at bilen er dansk indregistreret.

Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg syntes jeg har hørt/læst at de er
meget strenge på det område, f.eks. med folk der på den ene eller anden
måde har bilen registreret i sverige men kører med den i DK.

Her tænker jeg bestemt på en generel sag jeg vistnok har læst: den går
ikke med udenlandske biler der f.eks. bliver *lånt* ud til danskere der
kører i den i DK. Det var ellers en "skide-smart fidus". Men jeg kan
desværre ikke huske kilden, beklager. Noget hvor "Skat" (fhv. told og
skat) vist blandede sig i.

Måske off-topic?:

Jeg kunne iøvrigt langt bedre lide det gamle navn: "Told og skat"
istedet for det intetsigende latterlige "skat", som kan betyde flere
ting (f.eks. det man siger til én man er nær), så det og lignende
ordspil skal skattefar fandme ikke have ros fra, fra min side af -
tværtimod er det komplet spild af penge med den navneforandring syntes
jeg...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-02-06 22:04

Martin Jørgensen skrev:

> Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg syntes jeg har hørt/læst at de er
> meget strenge på det område, f.eks. med folk der på den ene eller anden
> måde har bilen registreret i sverige men kører med den i DK.

Det lyder da meget korrekt det Holst skriver, bilen skal jo netop
indregistreres i Danmark.

Fra : Holst

Dato : 28-02-06 22:27

Martin Jørgensen wrote:

> Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg syntes jeg har hørt/læst at de er
> meget strenge på det område, f.eks. med folk der på den ene eller anden
> måde har bilen registreret i sverige men kører med den i DK.

Er det ikke også det, jeg siger?

Har du en tysk arbejdsgiver (eller har du selv eget firma i Tyskland),
men er bosiddende i Danmark, så er der da umiddelbart intet til hinder
for, at firmaet stiller en firmabil til din rådighed.

Det er dog nødt til at være en dansk indregistreret bil, som jeg også
skriver ovenfor, for du må ikke køre i en tysk indregistreret bil i Danmark.

> Jeg kunne iøvrigt langt bedre lide det gamle navn: "Told og skat"
> istedet for det intetsigende latterlige "skat", som kan betyde flere
> ting (f.eks. det man siger til én man er nær)

Skat er også dig nær ...

Fra : Jacob

Dato : 28-02-06 15:53

Anonym skrev:

> [...]
> bopæl i DK)
>

> NEWS:dk.fritid.motorcykel,dk.videnskab.jura,dk.erhverv

Nej

Jacob
Som mener spg er udenfor grp. emne område.