AdBlock og netbank - fungerende løsning
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-06 17:09

Hej gruppe. Jeg har længe ærgret mig over at AdBlock til Firefox
(<http://adblock.mozdev.org/>) ikke kunne lide min netbank - med
det resultat at Firefox gik ned hver gang jeg forsøgte at gå ind på
netbanken.

Problemet har været der længe, og selv om jeg i en periode godt
kunne benytte FF+Adblock på netbanken, har jeg de sidste par
måneder ikke kunnet få det til at virke.

Men - nu har jeg opdaget muligheden for at benytte whitelists i
Adblock, og når netbanken er lagt i AdBlocks whitelist, kører alt
uden problemer. Så hvis andre skulle have samme problem, er her en
kørevejledning til at få netbanksider til at fungere med
FF/AdBlock:

1: Slå Java-understøttelsen fra (med Web Developer: Disable => Java
- alternativt kan det gøres under Indstillinger => Indhold)

2: Besøg netbanksiden

3: Klik på Adblock-linket i statuslinjen og vælg Whitelist => Whole
Site (alternativ: Funktioner => AdBlock => Whitelist Whole Site)

4: Aktiver Java igen

5: Reload

Punkt 1/4 kan måske undgås hvis netbanken deler domæne med resten
af banken - men hvis loginsiden (med den problematiske java-applet)
er det første man møder på domænet, er det nødvendigt at koble java
fra for at holde liv i FF mens man hvidlister.

Det er muligt at man kan nøjes med at hvidliste selve javaappletten
- men da "min" netbank alligevel ikke indeholder reklamer jeg skal
blokere, har jeg ikke noget problem med at hvidliste hele sitet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-02-06 12:02

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> 3: Klik på Adblock-linket i statuslinjen og vælg Whitelist => Whole
> Site (alternativ: Funktioner => AdBlock => Whitelist Whole Site)

Hvilken version af AdBlock bruger du? Jeg bruger 0.5.2.056+, og jeg har
ikke (så vidt jeg kan se) mulighed for whitelist

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-06 12:20

Jesper Stocholm skrev:

>Hvilken version af AdBlock bruger du?

nu er det godt nok ikke mig der har givet løsningen med whitelist, men jeg
bruger Adblock 0.5.3.042 og den kan whiteliste, funktionen kom først i
0.5.3.040
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=10&application=firefox

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-06 22:25

Ivan V. Klattrup skrev:

> nu er det godt nok ikke mig der har givet løsningen med
> whitelist, men jeg bruger Adblock 0.5.3.042

Samme her.

--
Jens Gyldenkærne Clausen