ASUS A8N-SLI og Spinpoint HD ????
Fra : Sven

Dato : 26-02-06 21:05

Hej.
Jeg har forsøgt flere gange nu at installere WindowsXP på min næsten nye
Samsung Spinpoint HD SATA2, men det vil ikke virke. Jeg har taget alle andre
HD'ere fra og booter fra WindowsXP CD'en (SP2), vælger at oprette et logisk
drev på Samsungen og vil installere WindowsXP der. Efter en formattering af
drevet, begynder den at kopiere filer fra CD'en til HD'en. Det går fint. Når
den er færdig med det, vil den genstarte, og så går det galt.
Lige efter post-skærmen skriver den "Styresystemet kunne ikke indlæses"
(eller sådan noget lign.) og så sker der ikke mere. Jeg har prøvet at sætte
en timeout-værdi i boot.ini for at se om den ville komme frem, men det gør
den ikke. Disken er sat aktiv til boot, og fejlmeddelsen er på dansk, så det
må være WindowsXP der kommer med meddelsen.

hvorfor kan Samsung og ASUS A8N-SLI ikke snakke sammen der?

Jeg har så prøvet at installere WindowsXP på min Maxtor 10 SATA HD (hvilket
går fint), og derefter ghoste den installation over på Samsungen, men der
sker det samme. Den når (tror jeg) ikke engang til boot.ini før den melder
fejl.

Hvad kan jeg prøve?

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 22:11

> Hvad kan jeg prøve?

Hej Sven.

Jeg ved ikke lige om jeg kan løse dit problem. Men jeg har selv haft lign.
problemer, bare med omvendte harddiske. Jeg kører på raid0 med 2 samsung
harddiske (asus a8n-e) - men har prøvet med 3 forskellige sata2 maxtor
diske, og disse vil ikke virke i windows i sata2mode. Nu sender firmaet mig
en seagate i stedet - så må vi se om det går bedre.

Det lyder for mig som om der er et eller andet bug i hele sata2 interfacet,
siden der er så meget bøvl med at få det til at funke.

Har du prøvet at koble din samsung til dit system, når det kører på din
maxtor.. Hvad siger windows til det ? kan den overhoved blive accepteret i
windows?

Hos mig var det sådan, at windows godt kunne se, at der var en harddisk, men
hvis jeg prøvede at initialisere den i diskhåndtering, døde systemet !

Hilsen Palle

Fra : Sven

Dato : 27-02-06 00:07

> Har du prøvet at koble din samsung til dit system, når det kører på din
> maxtor.. Hvad siger windows til det ? kan den overhoved blive accepteret i
> windows?

Ja, som ekstra harddisk kører den fint, rigtig fint endda, da den er klart
hurtigere end Maxtor diskene

> Det lyder for mig som om der er et eller andet bug i hele sata2
> interfacet, siden der er så meget bøvl med at få det til at funke.

Ja, det er nok der fejlen er, altså SATA2. Men selvom jeg jumper Samsung
disken efter manualen, så den burde opføre sig som en SATA1, så finder
BIOS'en den som en SATA 2, og så virker den ikke som bootdisk.

Sven

Fra : Svend

Dato : 26-02-06 22:33

Sven wrote:
> Hej.
Klip

> hvorfor kan Samsung og ASUS A8N-SLI ikke snakke sammen der?

Jeg kører selv med samsung og AN8-SLI, ingen problemmer der, min kollega
kørte uden raid i starten også uden problemmer.

--
Svend

Fra : Sven

Dato : 27-02-06 00:08

> Jeg kører selv med samsung og AN8-SLI, ingen problemmer der, min kollega
> kørte uden raid i starten også uden problemmer.

Jae, men hvilke samsung? Min er SATA 2, og jeg tror det er der problemet er,
ikke at det er en Samsung. Den kører også godt nok, når først Windows er
bootet op, den vil bare ikke selv være bootdrev.

Sven

Fra : Svend

Dato : 28-02-06 16:25

Sven wrote:

> Jae, men hvilke samsung? Min er SATA 2, og jeg tror det er der problemet er,
> ikke at det er en Samsung. Den kører også godt nok, når først Windows er
> bootet op, den vil bare ikke selv være bootdrev.

250 gb sata 300

Fra : Svend

Dato : 27-03-06 18:13

Sven wrote:

> Jae, men hvilke samsung? Min er SATA 2, og jeg tror det er der problemet er,
> ikke at det er en Samsung. Den kører også godt nok, når først Windows er
> bootet op, den vil bare ikke selv være bootdrev.

Mine er også sata 2, selvom der ikke er noget der hedder det.

--
Svend

Fra : Ole Lønborg

Dato : 27-02-06 06:59

Svend skrev:

> Jeg kører selv med samsung og AN8-SLI, ingen problemmer der, min kollega
> kørte uden raid i starten også uden problemmer.

Jeg kører også fint med A8N-SLI Premium og to Samsung Spinpoint SP2504C
(SATA-II-diske) uden problemer.

/Ole

Fra : michael bs

Dato : 28-02-06 11:43

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører også fint med A8N-SLI Premium og to Samsung Spinpoint SP2504C
> (SATA-II-diske) uden problemer.
>
> /Ole

Jeg kører Asus a8n32- sli - deluxe og Samsung Spinpoint SP2504C.

Maskinen er negen gange adskillige minutter om at starte og når jeg går ind
i logbogen bagefter skriver , at "der blev blev fundet en fejl på enheden
/device/harddisk 0/D under en paging handling". Jeg har ikke kunnet finde ud
af hvad det betyder, og maskinen kører da også helt normalt, når den er
startet.
Så jeg har også en irriterende bug med denne disk.

mvh Michael

Fra : Ejvind

Dato : 22-03-06 22:02

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse
> hvorfor kan Samsung og ASUS A8N-SLI ikke snakke sammen der?

Det er et kendt problem med sata2 og asus a8n-sli. Jeg har selv premium
udgaven og jeg kan heller ikke få den til det så jeg har i øjeblikket
windows på en ældrer 120 GB maxtor ata133. Jeg vil også meget gerne over på
sata2. Forleden læste jeg om nogen der sagde at det var lykkes for dem hvis
de lavede en fuld format og ikke kun en quickformat (som jeg selv plejer at
bruge). Nogen snakker også om at tage alt andet fra under install. Du kan
prøve at lege med de 2 ting. Giv gerne lyd fra dig i denne tråd hvis det
lykkes for dig ;)

/Ejvind