Pris på cykelledsagelse, 3km
Fra : Leif Neland

Dato : 26-02-06 10:11

Knægten, 3. klasse, skal følges hjem fra klubben, krydse farlig vej og køre
på vej med lastbiler uden cykelsti.
Han er ikke helt cykelsikker, kan ihvertfald ikke koncentrere sig om både at
holde øje og balance på een gang...

Der er 3 km.

Hvad er en rimelig pris at betale f.ex. en 7.klasser for det?

Leif

Fra : Steen Suder

Dato : 26-02-06 12:35

Leif Neland wrote:

> [...]
> Han er ikke helt cykelsikker, kan ihvertfald ikke koncentrere sig om
> både at holde øje og balance på een gang...

Bør han cykle dér, hvis balancen på en cykel er et problem?

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Nick

Dato : 26-02-06 12:57

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Bør han cykle dér, hvis balancen på en cykel er et problem?

Noget kunne tyde på, at farmand allerede har overvejet dét, og at der ingen
anden umiddelbar løsning foreligger. Ellers ville han nok ikke spørge som
han gør.

/Nick

Fra : Steen Suder

Dato : 26-02-06 17:51

Nick wrote:

> [...]
>
> Noget kunne tyde på, at farmand allerede har overvejet dét, og at der
> ingen anden umiddelbar løsning foreligger. Ellers ville han nok ikke

Tjah... man kan blive overrasket - det jævnligt i denne gruppe.

--
Steen Suder

Fra : Sabina H.

Dato : 26-02-06 13:00

Leif Neland wrote:
> [...]
> både at holde øje og balance på een gang...
>
> Der er 3 km.
>
> Hvad er en rimelig pris at betale f.ex. en 7.klasser for det?

jeg vil vurdere normal babysitterpris for det... hvilket kan være mellem 25
og 50 kr i timen, afhængig af hvad der ellers skal gøres på turen og hvilket
område man bor i.....

hvad ville du selv vurdere var en rimelig pris?
har du spurgt en 7. klasseselev om prisætningen?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 26-02-06 13:05

On 26/02/06 10:11, in article 440170ae$0$15791$14726298@news.sunsite.dk,
"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> [...]
> holde øje og balance på een gang...
>
> Der er 3 km.
>
> Hvad er en rimelig pris at betale f.ex. en 7.klasser for det?

Et sted ml. 25-40.- vil jeg mene - alt efter om den store alligevel skal den
vej, eller om de har ekstra kørsel mv.

Charlotte

Fra : ThomasB

Dato : 26-02-06 15:32

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at holde øje og balance på een gang...
>
> Der er 3 km.
>
> Hvad er en rimelig pris at betale f.ex. en 7.klasser for det?

Mellem 400-800 kr /md.

Fra : Argh

Dato : 27-02-06 17:19

Det er jo et kæmpeansvar du ligger på 7. klasserens skulder! Personligt vil
jeg anbefale en Taxa hvis du altså ikke selv har tid til at hente! Jeg ville
ikke gøre det for penge, tænk nu hvis....

/Aa

Fra : Holst

Dato : 27-02-06 17:39

Leif Neland wrote:

> [...]
> på vej med lastbiler uden cykelsti.
> Han er ikke helt cykelsikker, kan ihvertfald ikke koncentrere sig om både at

Hvorfor ikke lade ham gå?

Da jeg i sin tid gik i skole, gik jeg de 2 km til og fra skole hver dag
helt fra 1. klasse. Vi var helt sikkert også overlevet det, hvis der
havde været 3 km.

Indtil han har ordentlig styr på sin cykel, bør I helt undlade at køre
med ham på befærdede veje.

> Hvad er en rimelig pris at betale f.ex. en 7.klasser for det?

Enig med de andre, men jeg synes, det er en forkert løsning.

Fra : Leif Neland

Dato : 27-02-06 19:02

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke lade ham gå?
>
> Indtil han har ordentlig styr på sin cykel, bør I helt undlade at køre med
> ham på befærdede veje.

Hvis kan ikke cykler, lærer han det ikke.
Jeg cyklede med ham i efteråret, og der gik det da pænt fremad.
Han har boet i USA, hvor det er uhørt at cykle.
Delvist fordi det var et meget bakket kvarter, dels er der ikke cykelstier.

Leif

Fra : Holst

Dato : 27-02-06 21:08

Leif Neland wrote:

> Hvis kan ikke cykler, lærer han det ikke.

Det er rigtigt. Men indtil han både kan styre og holde balancen
samtidig, så vil nogle mindre befærdede veje (eller endnu bedre
cykelstier) være at foretrække som træningsområde.