Nokia 6100++++
Fra : Telemand

Dato : 25-02-06 22:34

Hej.
Overvejer at forny "mor's" telefon, og hun kunne godt bruge en Nokia 6100,
men vil nok også gerne have en med kamera.
Hvad hedder den så?

Telemand

Fra : Thomas Andersen

Dato : 26-02-06 00:15

6100 fåes ikke med kamera (Eller den kan fåes med HS-1C Kamera Headset)
Så enten find en 6610i, som ligner den, ellers
gå på jagt efter en 6230, da de koster næsten det samme pt.
6230i er dog finere, men også en del dyrere,

Thomas

Fra : Telemand

Dato : 26-02-06 10:42

Så vil jeg spørge her:
Hvad er den umiddelbare forskel på 6230 og 6230i???
Telemand

Fra : 6400 - Anders

Dato : 26-02-06 11:09

Mere intern hukommelse.
Bedre kamera.
Større display.
Bedre lyd.

/A

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-02-06 19:30

6400 - Anders wrote:
> Mere intern hukommelse.
> Bedre kamera.
> Større display.
> Bedre lyd.
>
> /A

Og at 6230i har dårlige ordbog, mp3-afspiller, bøvl med standbytiden. Og
sikkert mere jeg lige har glemt i farten.

Søren

Fra : 6400 - Anders

Dato : 26-02-06 19:51

Det er da nogen problemer jeg ikke kender til, har en liggende foran mig...

Den kan sagtens holde strøm i en 2-3 uger. Ordbogen bruger jeg ikke, og mp3
afspilleren er også ganske god...

Hvor har du de udtalelser fra ?

/A

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4401f39b$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-02-06 21:37

6400 - Anders wrote:
> [...]
> mig...
> Den kan sagtens holde strøm i en 2-3 uger. Ordbogen bruger jeg ikke,
> og mp3 afspilleren er også ganske god...

Egne erfaringer blandet med mange andre utilfredse brugeres. Og hvis du ikke
bruger ordbogen, så kan du vel ikke vide, om den er halvvejs defekt? Og lad
nu være med at benægte, at disse problemer eksisterer, det kræver bare du
kigger tilbage i denne gruppe (blandt andet).

Søren

Fra : 6400 - Anders

Dato : 27-02-06 09:46

Du har nok bare fået en 'mandags model'. For jeg kan se at der flere herinde
(inkl. undertegnede) der er godt tilfreds med deres.

meddelelse news:4402116a$0$38639$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-06 21:38

On Sun, 26 Feb 2006 19:50:46 +0100, "6400 - Anders"
<dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er da nogen problemer jeg ikke kender til, har en liggende foran mig...
>
>Den kan sagtens holde strøm i en 2-3 uger.

Jeg har heller ikke problemer med at få den til at holde strøm

>Ordbogen bruger jeg ikke

Tja, så kan du jo ikke udtale dig om den. Men tro mig den er elendig.

>og mp3 afspilleren er også ganske god...

Den i 6230 er bedre.

>Hvor har du de udtalelser fra ?

jeg har både 6230 og 6230i og der er både gode og dårlige sider ved
begge.

Dårligere i 6230i
- Ordbogen er elendig. Nokia er bekendt med problemet, men hævder at
det skyldes at den nu understøtter mange flere sprog. Dårlig
undskyldning, da jeg har valgt dansk.
- MP3 afspilleren er forringet i forhold til 6230. Med den gamle kunne
man springe til næste nummer ved at trykke på <pil-ned>. På i'eren
skal man først vælge en grafisk knap og så trykke vælg.
- Man kan ikke længere sende en sms til en liste af brugere.
- Man kan ikke slette alle leveringsrapporter i indbakken.

bedre i 6230i:
- Lang bedre display. Det er ikke større, som en skriver, men
opløsningen er væsentligt højere - 208x208 mod 128x128
- Flere muligheder for at bestemme betydningen af de enkelte knapper.

Peter