chili upload og skriv til db
Fra : Thomas Mejer

Dato : 25-02-06 17:45

Hej alle

Jeg er nybegynder i ASP og er løbet ind i et problem. Jeg forsøger at
lave en upload-funktion på et b-one webhotel. Jeg vil gerne uploade en
fil og samtidig skrive filnavnet til en database. Jeg får desværre
denne fejlmeddelelse som jeg ikke kan finde en løsning på:

Error Type:
Chili.Upload.1 (0x80004005)
Form does not contain a file element.

Min script ser således ud:

Response.Expires = 0
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
fbase.SizeLimit = 100000
logo =
Right(fbase.SourceFileName,len(fbase.SourceFileName)-InstrRev(fbase.SourceFileName,
"\"))
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/test/img/logos/" & logo)

sql = "INSERT INTO fil VALUES ('" & logo & "') WHERE afdeling = '" &
request.Form("afdeling") & "'"
set db = conn.execute(sql)

Min forms enctype er "multipart/form-data" og jeg har kun et felt
udover det hvor man vælger hvilken fil der skal uploades.

Jeg kan godt uploade filen hvis jeg undlader at forsøge at skrive
noget til databasen.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

----
Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-02-06 20:27

Thomas Mejer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> udover det hvor man vælger hvilken fil der skal uploades.
>
> Jeg kan godt uploade filen hvis jeg undlader at forsøge at skrive

Man tilgår form-felter lidt anderledes, når det er sammen med Chili.Upload-komponenten.
Så skal du bruge:
fbase.FormData("afdeling")

Du kan fx se mere her:
http://swforum.sun.com/jive/thread.jspa?forumID=116&threadID=21965