Arkivalier online - Er der problemer?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-02-06 12:43

Er der andre der oplever problemer med komme ind på Arkivalier Online?
Især søgning i Kirkebøger er en laaaaangstrakt affære.

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 25-02-06 13:31

Ingen problemer her.

Hverken med at logge ind eller søge siderne frem.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 13:36

On Sat, 25 Feb 2006 12:43:10 +0100, Erik M. Nielsen wrote:

> Er der andre der oplever problemer med komme ind på Arkivalier Online?
> Især søgning i Kirkebøger er en laaaaangstrakt affære.

Landsarkivar skrev i sit referat af det seneste brugermøde på LAV:

"Arkivalieronline har nu kørt i nogle år. Det forventes, at alle kirkebøger
og alle folketællinger indtil 1892 vil være tilgængelige på
arkivalieronline fra september 2006, og fra marts 2006 vil hastigheden på
arkivalieronlines servere blive væsentligt forøget".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 25-02-06 15:28

Nogle kirkebøger er svære at få frem end andre og kan tage utrolig lang
tid - hvis det lykkes - at få.

Lige nu kigger jeg på Fredericia Michaelis 1814-1831 som er besværiglig -
kigger jeg derimod i en af de andre kommer billed frem utrolig hurtigt.

Hvad der gør det, ved jeg ikke - men der er forskel.

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 25-02-06 19:46

I aftes tog det lang tid med de enkelte sider i folketællinger for slet
ikke at tale om når der skulle forstørres. Ved 9tiden i morges gik det
ganske stærkt med de samme sider. Mon ikke det har noget at gøre med,
hvor mange der er på:

Med venlig hilsen
Anni Skov Christensen

Fra : sew

Dato : 26-02-06 12:11

Ja, jeg kan slet ikke komme ind overhoved

--
Med venlig hilsen / Best regards / Cordiali saluti
Birgit

Fra : tove schöwing

Dato : 19-04-06 17:29

Hej
Når jeg har valgt amt og de andre to så er jeg inde hvor jeg kan se årstal
og hvornår de er fødte, men så kan jeg heller ikke komme længere.
jeg kan ikke komme ind på det årstal jeg vil søge på og det kunne jo være
meget smart hvis det kunne lade sig gøre.
Med venlig hilsen
Tove Schöwing

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 19-04-06 22:32

Hvad er dit problem helt konkret?

Når du vælger en kirkebog, skal der komme et vindue op, som forbereder
filoverførslen.
Her vælger du "Åbn".
Dernæst et nyt vindue, hvor du bliver bedt om at vælge, hvilket program der
skal anvendes.
Du vælger Java - måske skal du have din version opdateret på java.com (fra
Download Now)
Så skulle det gerne køre (evt. efter en genstart af maskineriet), især når
du en af de flg. gange markerer, at du ønsker dette program anvendt hver
gang.

En lille ulempe er, at den genstarter java, hver gang man åbner en ny
kirkebog, og det tager en mindre evighed (på min halvgamle pc); men det er
til at leve med.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Joan Jensen

Dato : 23-04-06 17:55

Hvad gør man så, når det ikke sker. Jeg har JAVA installeret, men den
kommer med et fint skilt som siger:

Vil du gemme denne fil - ViewImage.aspx

Uanset om jeg gemmer den og prøver igen, så kommer samme besked. Det
har været sådan for mig i rigtig lang tid, uanset hvilken kirkebog og
uanset årstal jeg prøver.

Mvh

Joan Jensen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 23-04-06 18:49

der et svar i arkivet

ViewImage.aspx group:dk.*

http://groups.google.com/groups/search?q=ViewImage.aspx++group%3Adk.*&start=0&scoring=d&

Hugh W

Fra : Joan Jensen

Dato : 23-04-06 19:11

Tusinde tak for hjælpen - nu virker det.

Mvh Joan

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 19-04-06 22:32