Massage for en begynder
Fra : Frank

Dato : 25-02-06 10:58

Hej gruppe (håber jeg rammer rigtigt),

Jeg overvejer at prøve kropsmassage som en form for afstressning.

Jeg er mindt i trediverne, mellemleder og nok lidt for stresset det
meste af tiden. Jeg har spændinger, øm ryg, lægge, nakke og
skuldrer. Derudover har jeg astma og en kronisk tarmsygdom.

Udover selve velværet ved massage og få løst op for nogle ømme
muskler, ser jeg det også som min mulighed for at tage den time ud af
kalenderen og sætte verden i stå, mens jeg kobler helt fra.

Men nu til mine egentlige spørgsmål:

Hvilken slags massage skal jeg søge efter?

Hvad skal man forvente det koster / hvor meget skal man gøre for et
ordentligt resultat? (vel 1 time, en gang hver 14. dag? Hver uge? Hver
måned?)

Hvordan finder jeg det rette sted? Nogen anbefalinger i området
omkring Esplanaden / Kgs. Nytorv?

Er der ellers nogen links til steder hvor en nybegynder udi dette kan
læse lidt? :)

På forhånd tak

Mvh
Frank

Fra : Michael D Clarke

Dato : 25-02-06 16:20

hvis dit firma har en ordning med FALK, så kan du bestille en "velværs"
massage varende en half time. Det kan du gøre hver uge....firma betaler.
Ellers find en privat massør, altså en med transportabel briks som tilbyder
massage til ca. 150,-kr.
Rådet er massage hver uge indtil du er løsnet op, derefter hver 14 dag eller
1 gang om måneden for at vedligeholde det.

MVH
Massøren Mike

Fra : Frank

Dato : 25-02-06 18:16

Hej Mike,

Michael D Clarke skrev:

> hvis dit firma har en ordning med FALK, så kan du bestille en "velværs"
> massage varende en half time. Det kan du gøre hver uge....firma betaler.

Desværre ønsker de ikke sådanne ordninger, selvom vi er et par
stykker eller 3 der har talt om at det kunne være godt med en
firmaordning - også selv om vi selv skal betale (vi er 30 ansatte i
firmaet).

> Ellers find en privat massør, altså en med transportabel briks som tilbyder
> massage til ca. 150,-kr.

Ja, men nu ønsker jeg ikke nødvendigvis en der kommer til firmaet,
men en i nærheden af min arbejdsplads - ikke mindst også for at komme
væk fra det stressende miljø.

> Rådet er massage hver uge indtil du er løsnet op, derefter hver 14 dag eller
> 1 gang om måneden for at vedligeholde det.

Tak for kommentarene.

Mvh
Frank

Fra : Marianne

Dato : 25-02-06 19:36

Hej

Jeg kan anbefale http://www.frederiksberg-sportsklinik.dk/. De er i hvert
fald gode og seriøse.

mvh
marianne

Fra : Stefanie

Dato : 27-02-06 14:29

"Frank" <smidud@gmail.com> wrote in message
[...]

Kære Frank.
Jeg kan anbefale fysiurgisk massage. Ind imellem når jeg trænger til en
pusterum får jeg en helkropssmassage, det tager ca. 1½-2 timer og koster
lidt under 300 (mener det er 275), men det er jo så i Jylland.
Min massør sagde dog at hvis det var for at komme af med nogle spændinger
plejede hun at sige til folk ca. 1 gang om måneden, men det er nok
forskelligt fra sted til sted.

Mvh. Stefanie - som elsker sit pusterum fra hverdagens stress og jag.

Fra : BA

Dato : 06-03-06 11:53

Hej

Jeg synes de priser I har nævnt lyder ret overkommelige, for ikke at sige
billige. Kan vi ikke få adresserne. Kender I nogle steder omkring Køge (evt
Roskilde)?

Jeg har forøvrigt fået "Kranio Sacral-massage" i forbindelse med stress,
hvilket også er godt (ikke stressen), men det var hos en, der kendte en, så
jeg tror, det muligvis var ......... Jeg gav da 250kr for 1 time.

--
Venlig hilsen
Birgitte A.

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse