rackmonterbar router der ikke koster en md~
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 25-02-06 10:50

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-02-06 11:38

On Sat, 25 Feb 2006 10:50:07 +0100, "Fidolinux.dk"
<fidolinux@FJERNfidolinux.dk> wrote:

> Hvor finder man [en rackmonterbar router der ikke koster en mdr. løn] ?

Har du ingen andre krav til den end at den skal kunne monteres i et
rack?

Anyway, prøv at se på eBay eller QXL.

-A

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 25-02-06 18:26

> Har du ingen andre krav til den end at den skal kunne monteres i et
> rack?

Den skal sidde på en ADSL linje, 20 mbit og helst indeholde firewall i samme
kasse hvis det kan lade sig gøre ;)

Fra : Steen Suder

Dato : 25-02-06 12:41

Fidolinux.dk wrote:

> Hvor finder man subject ?

Man kan f.eks. købe sådan en her:
<http://www.iwill.net/product_2.asp?p_id=19&sp=Y>

- Og så lægge en routerpakke på a la m0n0wall, pfSense eller en af de
fem millioner tilsvarende på den.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Henning Wangerin

Dato : 25-02-06 13:57

On Sat, 25 Feb 2006 12:41:07 +0100, Steen Suder wrote:

Hej Steen.

> Man kan f.eks. købe sådan en her:
> <http://www.iwill.net/product_2.asp?p_id=19&sp=Y>

Hvor køber man dem i dk eller bare eu?

> - Og så lægge en routerpakke på a la m0n0wall, pfSense eller en af de fem
> millioner tilsvarende på den.

Nemlig. En genial løsning. Bruger den selv i flere setups

/Henning

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-06 14:05

Henning Wangerin wrote:

> Hvor køber man dem i dk eller bare eu?

Under "Contact us" er der en "Where to buy".

Fra : Steen Suder

Dato : 25-02-06 16:22

Henning Wangerin wrote:

> On Sat, 25 Feb 2006 12:41:07 +0100, Steen Suder wrote:
>
> Hej Steen.

> Hvor køber man dem i dk eller bare eu?

Der var en biks i Norge, der solgte dem på et tidspunkt.
Derudover har jeg en lille håndfuld stående af dem.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Erik Semey

Dato : 26-02-06 23:04

Hej Steen

Je det virker da til at være noget at kigge på når wrap bliver for småt.

Jeg kan se det er Zitech som har dem herhjemme, kan du huske hvad du sådan
ca har givet for en 3 ports enhed ?

Mvh

Erik Varn Semey

Fra : Steen Suder

Dato : 27-02-06 17:33

Erik Semey wrote:

> Hej Steen
>
> Je det virker da til at være noget at kigge på når wrap bliver for
> småt.

WRAP er ellers ganske OK.

> Jeg kan se det er Zitech som har dem herhjemme, kan du huske hvad du
> sådan ca har givet for en 3 ports enhed ?

Zitech er ganske vist forhandler af Iwill, men de har ikke disse
produkter.

Jeg har selv købt dem hjem fra Taiwan.
Tråden bliver OT nu

<KLIP>

--
Steen Suder
- Der har nogle Iwill G304 i overskud

Fra : Thomas Demant

Dato : 25-02-06 14:52

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder man subject ?

Hvis eneste krav er, at den skal kunne skrues fast i et rack (ja, det ser
flottere ud, end at have en stående på en hylde eller oven på en anden
enhed - men er det nødvændigt), så er det da nærliggende at flå en normal
router ud af plastikkassen og bore et par hullet i et stykke metal (evt. en
blændplade, der allerede har rette mål) og så sætte den i der.
Hvis du i forvejen har en boremaskine, et 3 eller 5 mm. metalbor, en lille
fil og lidt tåldmodighed kan det gøres ret fint for ganske få penge. Oplagt
tidsfordriv de lange aftener, mens vi venter på sommer

--
Thomas

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-02-06 19:12

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> skrev i en meddelelse
> Koster de fleste lige lidt mere end jeg er villig til at hoste op med ;)

Hvis du tænker Cisco hedder det vist 1.000,- og opefter for brugt og
10.000,- og opefter for nyt...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Michal

Dato : 05-06-06 10:45

On Sun, 26 Feb 2006 19:11:55 +0100, Martin wrote:
> Hvis du tænker Cisco hedder det vist 1.000,- og opefter for brugt og
> 10.000,- og opefter for nyt...

Det er da ikke helt rigtigt. En 1811 [1] koster "kun" lidt over 8k, og
rackmount [2] kittet koster ca. 700,-.

Hvis man vil ha' lidt udvidbarhed koster 1841'eren [3] faktisk også
under 10k.

[1]
<http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:730610;c:36281>
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=193750>

[2]
<http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:832330;c:36281>

[3]
<http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:654923;c:36281>
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141846>

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Martin Kiefer

Dato : 05-06-06 23:55

"Michal" <usenet@spamwodzinskitrap.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 26 Feb 2006 19:11:55 +0100, Martin wrote:
>
> Det er da ikke helt rigtigt. En 1811 [1] koster "kun" lidt over 8k, og
> rackmount [2] kittet koster ca. 700,-.

Stadig tættere på de 10 end på 1...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk