Er panden færdig?
Fra : Lauridsen

Dato : 24-02-06 15:49

Hej
Jeg har en pande fra Scanpan som jeg har været rigtig glad for. Den er
efterhånden 4 år gammel og maden er begyndt at hænge fast når jeg steger.
Er der et godt trick til at få panden til at holde længere eller er den
færdig?

Mvh.
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-02-06 16:04

On Fri, 24 Feb 2006 15:48:48 +0100
"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> er efterhånden 4 år gammel og maden er begyndt at hænge fast når jeg
> steger. Er der et godt trick til at få panden til at holde længere

hæld en dl opvaskemaskine vask på panden sammen med et par cm vand og
lad det så stå og koge op ved høj varme (pas på det kan godt skumme
meget). Gentag et par gange og langt det meste skidt vil forsvinde
(eller det gør det i hvert fald typisk).

Fra : Ralph

Dato : 24-02-06 18:21

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterhånden 4 år gammel og maden er begyndt at hænge fast når jeg steger.
> Er der et godt trick til at få panden til at holde længere eller er den

Fordel 2-3 dl salt på panden og varm den GODT op 5-10 minutter fuld styrke,
sluk, lad panden stå på blusset, i hele forløbet rystes saltet igennem nogle
gange, kan gentages hvis saltet ser meget beskidt ud efter 1. omgang.

--
venligst
Ralph

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-02-06 19:48

On Fri, 24 Feb 2006 18:20:47 +0100
"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> styrke, sluk, lad panden stå på blusset, i hele forløbet rystes
> saltet igennem nogle gange, kan gentages hvis saltet ser meget

typisk måde at gøre det med støbejernspander hvor metallet er grovt. På
titanium pander virker dette desværre ikke så godt (og anbefales heller
ikke af scanpan som en god rensningsmetode).

Fra : Max

Dato : 24-02-06 20:22

Hej Lars

> steger. Er der et godt trick til at få panden til at holde længere
> eller er den færdig?

Gad vide om den er ved at være slidt op, det kunne jo tænkes,
ser den anderledes ud idag end da du købte den ?

Nå, men er den slidt, ja så kan du jo glæde dig over at en
ny ikke koster alverden i Bilka.

Mvh Max