Flyderinge i havnebassiner
Fra : Henrik Leth

Dato : 24-02-06 06:28

Havnen i Udbyhøj forlanger at flyderinge skal benytte slæbestedet og
havnebassinet. Jeg har sagt, at havnen er den eneste i landet der
forlanger dette - har jeg ret?

Du kan læse mere om sagen her: www.brakvand.dk

Henrik Leth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-06 09:28

Henrik Leth wrote:

> Havnen i Udbyhøj forlanger at flyderinge skal benytte slæbestedet og
> havnebassinet.

Den regel ka' I bare ignorere, for flyderinge er ikke en båd, så den kan
li'som et surfbrædt, kano, kajak, badering og lignende helt lovligt
søsættes fra enhver strand.

Det handler vel bare om, at havnen opkræver betaling for bruge af
slæbestedet, og jo flere de kan tvinge til at bruge det, jo flere penge
tjener havnen.

Reglerne omkring slæbesteder er iøvrigt baseret på, at man ikke ønsker,
at folk med store offroadere og bådtrailere ødelægger naturen, ved at de
søsætter deres motorbåde fra strandene.

Men da en flydering kan bæres af en person, som bare kan gå ud i vandet
med den, så kan havnen ikke kræve, at den skal bruge slæbestedet, og de
kan ikke få politiet til at hjælpe til med at håndhæve deres regel.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 10:09

"Henrik Leth" <leth@post4.tele.dk> wrote in message
>Havnen i Udbyhøj forlanger at flyderinge skal benytte slæbestedet og
>havnebassinet.

Nu kan du da vist snart ikke koge mere suppe på den gamle selvdøde høne

/Alex

Fra : Henrik Leth

Dato : 26-02-06 07:22

Hej Alex,

Desværre er den ikke død - gid den var! . Problemet er, at
bestyrelsen for havnen fastholder det tåbelige krav om brug af
slæbestedet. Vi skal selvfølgelig helst undgå flere konflikter og
håndgemen. Derfor skal der findes en holdbar løsning, da vi alle har
de samme rettigheder til at færdes og fiske i vores farvande.

Henrik L

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-02-06 10:12

Henrik Leth wrote:

> [...]
> håndgemen. Derfor skal der findes en holdbar løsning, da vi alle har
> de samme rettigheder til at færdes og fiske i vores farvande.

I skal da bare være et par stykker sammen, når I går ned til stranden og
søsætter Jeres badedyr, og hvis der kommer nogle og forulemper Jer, så
skal I straks ringe til politiet, læg politiets nummer ind i mobilen, som
et short-cut...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 14:04

"Henrik Leth" <leth@post4.tele.dk> wrote in message

>Desværre er den ikke død - gid den var! . Problemet er, at
>bestyrelsen for havnen fastholder det tåbelige krav om brug af
>slæbestedet.

Problemer er vel ret beset, at bestyrelsen efterhånden var blevet trætte af
gentagne provokationer fra nogle få "lystfiskere".
Konflikten går i al sin enkelthed på at holde disse provokerende individer
væk fra havnen, og dermed blev resten af landets flyderingsfiskere
gidseltaget.

Kunne I ikke bare fise et andet sted hen og fiske, i stedet for absolut at
ville have ret for enhver pris, og dermed blive ved med at hælde benzin på
et bål, der uden jeres provokationer ville brænde ud ganske hurtigt.

/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-02-06 16:00

Alex Linaa wrote:

> Problemer er vel ret beset, at bestyrelsen efterhånden var blevet trætte af
> gentagne provokationer fra nogle få "lystfiskere".

Nåhhh... er det nu blevet til provokationer, at der er nogle lystfiskere
som har påpeget og fået sat focus på det omfattende ulovlige
fritidsfiskeri, der foregår i Randers Fjord.

Jeg synes dælme det er smadder provokerende, at der er nogle associale
fritidsfiskere, som tror, at de ejer havet og de fisk der lever deri, og
som mener, at de har kan lave deres egne regler, og skide højt og flot på
fiskerilovgivningen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 19:07

On Mon, 27 Feb 2006 15:59:53 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Nåhhh... er det nu blevet til provokationer, at der er nogle lystfiskere
>som har påpeget og fået sat focus på det omfattende ulovlige
>fritidsfiskeri, der foregår i Randers Fjord.

Der var ikke tale om "fokus", men slet og ret provokationer på værste
gadedrengefacon. Jo, jeg har også set udsendelæsen på TV2 Østjylland.

> [...]
>som mener, at de har kan lave deres egne regler, og skide højt og flot på

Jeg havde helt glemt at du også tilhører denne klike af såkaldte
sportsfiskere, der har et så unuanceret syn på verden at der kun er
"dem og os", og alle der fisker med garn pr. definition er asociale og
forbrydere.
Det er sådan nogle typer som dig og Henrik der ødelægger det for alle
vi andre, ved et oppiske en hadsk stemning derude ved vandet, som slet
ikke har hold i virkeligheden. Det eneste I opnår er at lægge
lystfiskere for had, ved jeres sære vendettaagtige hetz.

/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-02-06 20:48

Alex Linaa wrote:

> Der var ikke tale om "fokus", men slet og ret provokationer på værste
> gadedrengefacon. Jo, jeg har også set udsendelæsen på TV2 Østjylland.

Ja... uha-da, tænk at nogen kan tillade sig at påpege, at sådan nogle
pæne mennesker overtræder fiskerilovgivningen.

Det er tilsyneladne sådan, at nogle fritidsfiskerne i deres
grundsubstands er li'som rockerne, hvis man blander sig i deres lyssky
forretninger, så bliver der promte svaret igen med trusler og vold.

Og i nogle af de mindre havne, er der tilsyneladne så stor enighed om
disrespekt for fiskerilovgivningen, at der næsten er tale om organiseret
kriminalitet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 10:46

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Ja... uha-da, tænk at nogen kan tillade sig at påpege, at sådan nogle pæne
> mennesker overtræder fiskerilovgivningen.

Det var nu ikke lige det man så i den udsendelse på TV2, men derimod en gang
mudderkastning der ikke var nogen af parterne værdig.

> Det er tilsyneladne sådan, at nogle fritidsfiskerne i deres grundsubstands
> er li'som rockerne, hvis man blander sig i deres lyssky forretninger, så
> bliver der promte svaret igen med trusler og vold.

Du minder mig om de sindsyge mennesker der for øjeblikket brænder flag og
ambassader af.
Fordi én dansker har tegnet et billede som de ikke kan lide, så skal alle
danskere da lige straffes.

Det er sgu ikke underligt at krige opstår i verden.

/Alex

Fra : Christian jacobsen

Dato : 01-03-06 14:49

Manden er uligevægtig , og ingen der betaler for fritidsfisketegnet må kalde
sig lystfisker , fordi de allesammen er krimminelle , Hør nu på
lystfiskernes selvudnævnte Imam NIELS RIES EBBESEN , OG DARG UD I VERDEN
OG ØDELÆG GARN OG RUSER.
Prøv iøvrigt at se udsendelserne fra Annimal_planet fra kl.17.00 , og se
hvor mange ænder ,måger og svaner der bliver viklet ind i fiskesnøre der er
knækket af efter bundbid af lystfiskere..
Med venlig hilsen
Christian jacobsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-06 15:49

Christian jacobsen wrote:

> Prøv iøvrigt at se udsendelserne fra Annimal_planet fra kl.17.00 , og se
> hvor mange ænder ,måger og svaner der bliver viklet ind i fiskesnøre der er
> knækket af efter bundbid af lystfiskere..

- og så mangler der bare en udsendelse, som viser hvor mange svømmefugle
der bliver fanget og dræbt i ruser og garn...
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/doede_dyr/_dykand_i_ruse-01.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 19:07

On Wed, 01 Mar 2006 15:48:39 +0100, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>- og så mangler der bare en udsendelse, som viser hvor mange svømmefugle
>der bliver fanget og dræbt i ruser og garn...

Og?

Det ene problem hverken fjerner eller ophæver det andet, så hvor vil
du hen?
Er det den sædvanlige børnehaveargumentation med at "vores" problemer
ikke skal løses før de andre har løst "deres" problemer?

Fra : Christian jacobsen

Dato : 02-03-06 07:51

Ogh så vidt jeg husker er det noget mere humant at drukne som at sulte
ihjel.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-03-06 11:26

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv iøvrigt at se udsendelserne fra Annimal_planet fra kl.17.00 , og se
> hvor mange ænder ,måger og svaner der bliver viklet ind i fiskesnøre der
> er knækket af efter bundbid af lystfiskere..

Det har jeg meget, MEGET svært ved at tage alvorligt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 16-03-06 15:09

Jeg mente det ellers alvorligt , for jeg mener selv at en druknet dykand dør
noget hurtigere ,end et dyr der ikke kan få noget at spise på grund af en
slugt krog . Jeg er også en af dem med et ben på hver side , men fisker kun
med garn et par gange om året , for at få et par af de flade , og kun fordi
jeg ikke gider sidde i timevis og se på et bundforfang.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-06 20:03

Christian jacobsen wrote:

> Jeg mente det ellers alvorligt , for jeg mener selv at en druknet...

Det jeg mente med det, var at jeg nægter at tro at det er et særligt udbredt
problem at fugle vikler sig ind i liner der er sat til i forbindelse med
bundhug... ikke at forveksle med fugle og dyr der vikler sig ind i line der
ligger på land.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-03-06 11:33

> [...]
> sportsfiskere, der har et så unuanceret syn på verden at der kun er
> "dem og os", og alle der fisker med garn pr. definition er asociale og

Uden at tage stilling til hvem der tilhører hvilken gruppe, kan jeg
konstatere at den type lystfiskere desværre eksisterer. Jeg har et ben i
begge lejre, idet jeg fisker lidt med åleruser og skrubbegarn om sommeren.
Det sker endda jeg sætter en krogline ... men det meste af tiden foregår
i et par waders langs Falsters kyster. Jeg har intet problem med
fritidsfiskere, og de har intet problem med mig. Simpelthen fordi vi
accepterer hinanden. Bevares, grove overtrædelser af reglerne om fiskeri med
garn kunne da tænkes at blive anmeldt, som f.eks. en gang i Sakskøbing
Fjord, hvor vi (Sakskøbing Sportsfiskerforening), lavede en massiv udsætning
af havørred. Desværre var der en fritidsfisker der havde fået nys om
udsætningen og spærret hele fjorden af ved udmundingen ... selv sejlrenden
havde han sat garn i! Det kostede en klækkelig bøde, samt konsfiskering af
to containerfulde ørredgarn til en anseelig sum penge. Så kan han lære det!
Men ellers ser jeg det ikke som min hellige pligt at overvåge folk der
sætter garn.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Leth

Dato : 27-02-06 20:43

Hej Alex,
Jeg er faktisk på god fod med de fleste. Det var jeg også i Udbyhøj
i sommer, indtil jeg en dag pludselig blev stillet over for et krav om,
"at du skal fremover benytte slædestedet"..... Garn? Jo, jeg havde et
par gange i løbet af sæsonen, gerne før solopgang sejlet ind i
uafmærkede, ulovligt satte garn, som jeg efterfølgende havde tilladt
mig at anmelde.... Dette har åbenbart været for hård kost for de
gæve Udbyhøjfolk, eller nogle stykker af dem. Efter mere en ti års
fordragelighed, kom der pludselig andre boller på suppen....

Henrik Leth
www.brakvand.dk