problem med opgradering
Fra : Red

Dato : 24-02-06 03:24

Havde et GA-8SXGP liggende socket 478.

Købte så en Intel Celeron-D 320 2.4 ghz
Samt en Kingston 1gb 266 mhz 184 pins ddr ram stang

Begge brugt.

Nu har jeg så samlet maskinen og sætter strøm til og alt starter op som det
skal (lyder sådan og lys hvor der skal være lys osv) også sker der ellers
ikke noget på skærmen.

Ingen fejl bib - ingen ingenting.

Jeg har haft cpu, ram, gfx ude og i igen for at chekke om det nu sad helt
100% og det er ikke det. Har desuden haft 2 x 512mb ram i istedet for 1gb
kredsen for at se om det var rammen, men uden resultat.

Har nulstillet cmos - hjalp heller ikke.

Nogle ideér?

Fra : JK

Dato : 24-02-06 08:47

On Fri, 24 Feb 2006 03:24:21 +0100, "Red" <red_fjerndette@it.dk>
wrote:

>Havde et GA-8SXGP liggende socket 478.
>
>Købte så en Intel Celeron-D 320 2.4 ghz
>Samt en Kingston 1gb 266 mhz 184 pins ddr ram stang
>
>Begge brugt.

Det kan dit bundkort da ikke hedde !?

http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm#

> [...]
>kredsen for at se om det var rammen, men uden resultat.
>
>Har nulstillet cmos - hjalp heller ikke.

Find bundkortet hos gigabyte (aflæs navn printet på bundkortet), læs
om cpu support, og se om det understøtter 1 Gb stænger (det tror jeg
nemlig ikke). Prøv med en mindre ram stang (512 Mb).

mvh

John

Fra : Red

Dato : 24-02-06 12:43

Jeg har indtastet seriel nummeret på Gigabytes hjemmeside og bundkortet
understøtter celeron-d processorer op til 2.8ghz (og jeg har en 2.4ghz)

Bundkortet undersøtter kun op til 512mb ram kredse står der også - men det
skulle samtidig undersøtte optil 2gb ram og der er kun 2 ram slots?

Anyways jeg har jo testet med 2 x 512mb ram kredse som har været på det
bundkort før (hynix 400mhz pc3200)

Nogle alternative ideer?

<snip>

Fra : JK

Dato : 24-02-06 12:53

On Fri, 24 Feb 2006 12:43:01 +0100, "Red" <red_fjerndette@it.dk>
wrote:

> [...]
>skulle samtidig undersøtte optil 2gb ram og der er kun 2 ram slots?
>
>Anyways jeg har jo testet med 2 x 512mb ram kredse som har været på det

Det kan godt tænkes, at først nyere bios'er understøtter din cpu. Det
er jo problematisk at skulle opdatere bios, når skidtet ikke kører.
Kræver en ældre cpu til at gøre det med.

Nej, ellers har jeg ikke yderligere ideer. Ud over det almindelige:

- sikker på at powerswitch benene er lokaliseret rigtigt ?
- grafikkortet helt i bund ?

Men anyway: bundkort er nu billige. I forhold til dine nuværende
udgifter er det vel ikke så galt at købe et nyere bundkort.

mvh

John