Indrejse til københavn
Fra : Sven Hansen

Dato : 23-02-06 23:58

Hej NG
Hvor skal man søge " Indrejse til københavn" ? Jeg ved at Niels Hansen er
udrejst d. 31 oktober 1895 "udrejst til Kbh. fra Jyderup Vig sogn" Iflg Vig
sogneprotokol
fire år senere rejste hans bror "Christian Hansen" også til Kbh. 5 juni 1899
"udrejst til Kbh. fra Vig"

Mvh Sven Hansen
--
email sven@hansen.tdcadsl.dk
Mine Aner http://home19.inet.tele.dk/motorbaaden-else/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-02-06 00:21

Sven Hansen wrote:

> [...]
> sogneprotokol
> fire år senere rejste hans bror "Christian Hansen" også til Kbh. 5 juni 1899

københavns politi katoteket

when the Folkeregister was started in 1923

the cards were divided

dead people sent to landsarkivet
LAK has a film

and Københavns Stadsarkiv has a film of the living (in 1921) people's
cards http://www.ksa.kk.dk/

these cards are laid out in a strange order on the fiche and it takes a
lot of getting used to

at holde styr på, hvor folk flyttede hen, registrerede det københavnske
politi fra 1816 til 1923 alle byens borgere over 10 år. Registreringen
foregik i forbindelse med skiftedagen 1. maj og 1. november, og det var
husejernes ansvar, at beboerne i de enkelte ejendomme blev skrevet ind i
de omdelte mandtalsskemaer.<<

Københavns Stadsarkiv: Politiets mandtaller 1869-1899 ( mikrofilm )

all a bit technical to use

For at bruge politiets mandtaller er det, ligesom ved folketællingerne,
nødvendigt at kende adressen på den person, du gerne vil finde
oplysninger om.

see Krak to find politikrydset

Det er dog kun skemaerne for perioden 1869-1899, der er blevet afleveret
til Københavns Stadsarkiv. Skemaerne for den tidligere periode samt for
årene 1900-23 er kasseret af politiet. De sidste nåede dog at blive
filmet af mormonerne og kan ses hos dem.

København Politi - dødeblade. Titel:. Den dødes navn og løbenummer ...
findes på. Københavns Stadsarkiv. som ligger på Københavns rådhus ...

lots more
http://www.google.com/search?hl=en&q=K%C3%B8benhavns+Stadsarkiv++politi&btnG=Google+Search

Hugh W

Fra : Sven Hansen

Dato : 28-02-06 19:20

Hej Huges W. og tak for hjælpen

Opslag i Københavns Stadsarkiv: Politiets mandtaller 1869-1899 ( mikrofilm )

Hej jeg leder efter et par af min oldefars brødre, har efterhånden fundet ud
af at denne eneste chance for at finde dem er via Politiets Rigisterblade
1892-1923.

En venlig sjæl søges der kan hjælpe mig med et par opslag om

Christian Hansen & Niels Hansen

Christian Hansen

indrejst i Kbh 1895

Køn : Mand
Født : 05 Jul 1869 Jyderup Vig sogn.
Døbt : 29 Aug 1869 Vig Kirke
31 oktober 1895 udrejst til Kbh. fra Jyderup Vig sogn.

Niels Hansen

Indrejst i Kbh 1899

Køn : Mand

Født : 12 Feb 1867 Jyderup Vig sogn