dømt til fælles forældremyndighed.
Fra : BamBam

Dato : 23-02-06 16:26

Jeg så på TV at det måske kan komme på tale med at forælder bliver dømt til
fælles forælder myndighed, ved skilsmisse, det har de gode erfaringer med i
Sverige, hvor stort set alle skilsmisser ender med fælles forældremyndighed.
Det betød bla. at flere forælder samarbejdet langt bedre omkring deres børn.

Jeg synes det er en rigtig god ide, jeg ser frem til det bliver vedtaget,
jeg er selv skilt, men har delt forældremyndighed med 2 af mine børn, hvor
den ene bor hos mig.
Har endnu et barn (3 ialt) med en anden kvinde, her har hun fået
forældremyndigheden da vi ikke boede sammen mere og hun har ikke været
særlig samarbejdsvillig, ved bla. ikke at oplyse mig at hun havet født før
jeg fik brev om faderskab fra statsamt 20 dage senere og kun at lade mig se
barnet en gang i en halv time, da barnet var en mdr. gammel men ellers ikke,
da jeg ikke havet krav på samvær med barnet inden for de første 4 mdr.

Så en ny lov på området vil være godt, som giver fædre flere rettigheder og
muligheder, andet end at være dømt til at betale.

BamBam
Sæddonor.

Fra : Nick

Dato : 24-02-06 19:15

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> Så en ny lov på området vil være godt, som giver fædre flere rettigheder
> og muligheder, andet end at være dømt til at betale.

Hørt!

Men iøvrigt er loven faktisk ganske okay (selvom den altid kan forbedres),
det er blot dommerne der ikke efterlever den.

/Nick