Asus A7N8X-XE spørgsmål.
Fra : Carsten Gall

Dato : 24-02-06 12:49

Jeg har et spørgsmål til en eller flere af de skarpe hjerner herinde.

Først lige en lille forhistorie.

For ca 1 månedstid siden, frøs min computer, og jeg kunne ikke få den igang
igen.
forsøgte at læse windows ind igen, men den kom frem med diskerror, og efter
hånden som jeg forsøgte flere gange ville den ikke
starte overhovedet. I første omgang troede jeg det var harddisken der var
stået af, og købte en ny. Det ændrede intet.
Så tænkte jeg at det måtte være bundkortet, når end ikke blæseren på CPU'en
ville køre. Nyt bundkort indkøbt.
Ingen reaktion nogen steder, tilsyneladende et defekt bundkort - det blev
også byttet. Grafikkort, og ram blev testet i en anden computer og virkede,
det samme gjorde den første harddisk.
Nu har jeg så fået det byttede bundkort monteret, og tingene kører
tilsyneladende fint. Men nu kommer så mit spørgsmål.

Jeg kan på ingen måde få processeren til at køre med mere end 1250 Mhz og en
cpu frekvens på mere end 100, og det er trods alt en AMD xp 2800. Hvis jeg
hæver frekevensen går maskinen i sort.
På bundkortet er der et par jumpere til FSB hastigheden, men ingen
beskrivelse i manualen om det.
Så vidt jeg kan finde ud af så skulle min processer køre med en hastighed på
333 mhz.

Vil det hjælpe at flytte lidt på den ene jumper?? Eller skal jeg forvente at
CPU'en er blevet dårlig??

Håber at i kan finde hoved og hale i mine skriverier.

På forhånd Tak!

Carsten