Blodtrykssænkende medicin
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 23-02-06 11:24

Mojn !!

Er der nogen af Jer, der får "Norvasc" som blodtryksregulerende
medicin?
Giver det uønskede bivirkninger, f. eks. div. hævelser?
Hvilken anden type (navn) får I ellers ?
Er det noget I er tilfredse med ?
Jeg får det i forbindelse med en ballonudvidelse
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-02-06 13:43

On 23 Feb 2006 10:24:12 GMT, Hans Mikkelsen
<bkfoto3@UYCP3mail.dk> (slet UYCP3) wrote:

> [...]
>Hvilken anden type (navn) får I ellers ?
>Er det noget I er tilfredse med ?
>Jeg får det i forbindelse med en ballonudvidelse

Jeg får APROVEL, højeste dosis 300 mgr/dg,
mærker ingen bivirkninger.
mvh Ebbe

Fra : Gamle

Dato : 23-02-06 14:27

"Hans Mikkelsen (slet UYCP3)" <bkfoto3@UYCP3mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mojn !!
>
> Er der nogen af Jer, der får "Norvasc" som blodtryksregulerende
> medicin?
> Giver det uønskede bivirkninger, f. eks. div. hævelser?

Hej.

Du kan læse om Norvasc her http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/norvasc.htm
Jeg får Selo-Zok 100 mg og har ingen bivirkninger.
Men det er jo forskellige typer. Og man må gå ud fra, at lægen giver det
rigtige middel.

Mvh.
Torben

Fra : js

Dato : 23-02-06 16:04

> [...]
> Jeg får Selo-Zok 100 mg og har ingen bivirkninger.
> Men det er jo forskellige typer. Og man må gå ud fra, at lægen giver det

Det kan man overhovedet ikke regne med.
Man reager meget forskellig på medicin.
Selo sok er der rigtig mange der ikke kan tåle, men mange læger starter
desværre med den.

Min kone blev meget syg af den og efter 3 indlæggelse med bl a, læge
ambulance stoppede de med det
Jørgen O

Fra : Gamle

Dato : 23-02-06 18:38

"js" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man overhovedet ikke regne med.
> Man reager meget forskellig på medicin.
> Selo sok er der rigtig mange der ikke kan tåle, men mange læger starter
> desværre med den.

Jeg fik Selo-Zok ordineret af hjertemedicinsk afdeling på Skejby.
Afventer nu en 3-dobbelt bypass operation og derfor mener lægerne, at
Selo-Zok er det bedste til mig. Og jeg har ingen bivirkninger overhovedet.
Har så til gengæld for ca. 3 år siden fået ordineret Norvasc.
Jeg fik en rystetur af den anden verden og måtte have fat i lægen, som
derefter gav mig propranolol som ikke gav mig bivirkninger.
Så ja, det er meget individuelt hvilket middel der er bedst for den enkelte.
Men bl.a. Norvasc er gode efter en ballonudvidelse, da de, iflg netdoktor,
smidiggør pulsårene.
Jeg får også Simvastatin som har sænket mit kolesteroltal fra 5,1 til 3,2 på
bare en måned. Fordelingen af det gode og det onde kolesterol har hele tiden
været meget fint.

Mvh.
Torben