Mini atx Bundkort
Fra : skibber

Dato : 22-02-06 23:04

Hej.

Nogle der kan anbefale et mini Atx bundkort soket 478 hvor alfa og omega er
at det kan sættet op i acpi til auto start ved
RTC Alarm Date
RTC Alarm Hours
RTC Alarm Minute
RTC Alarm Second

Har et Asrock P4V88 full atx og skal bruge et mini
men syntes ikke at kunne finde et mini der kan det samme.

Skibber

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-02-06 23:09

"skibber" <skibber@notmail.com> wrote:

> [...]
>RTC Alarm Second
>
>Har et Asrock P4V88 full atx og skal bruge et mini
>men syntes ikke at kunne finde et mini der kan det samme.

Alle maskiner jeg har haft fingrene i de senere år, kan det nummer. Så
det burde ikke være vanskeligt at finde et...

Men find selv et bundkort som passer rimeligt til dine behov, og check
så manualen på fabrikantens site at den understøtter auto start....

<mlr>

Fra : skibber

Dato : 23-02-06 11:32

On 22-02-2006 23:08:44, Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
>Men find selv et bundkort som passer rimeligt til dine behov, og check
>så manualen på fabrikantens site at den understøtter auto start....

Jo jeg har kikket på forskellige bundkort hentet manuals men lige de
funktioner springer de let og elegant over, alt andet er flot beskrevet.

Fra : JK

Dato : 23-02-06 09:14

On Wed, 22 Feb 2006 23:04:21 +0100, "skibber" <skibber@notmail.com>
wrote:

> [...]
>RTC Alarm Second
>
>Har et Asrock P4V88 full atx og skal bruge et mini
>men syntes ikke at kunne finde et mini der kan det samme.

Hedder det ikke Micro atx ?

Det der er lidt midre end det, hedder flex atx. Eller mini itx, der
mindre endnu.

Du går ind på edbpriser.dk

Hardware, bundkort: søg avanceret, kryds af socket 478 og micro-atx

så kommer der bunker.

Asus kan man anbefale. Men Gigabyte plejer også at være god til
'silent standby' og wake-up.
Chipset Intel 865(G) kan man godt anbefale.

mvh

John

Fra : skibber

Dato : 23-02-06 11:40

On 23-02-2006 09:13:40, JK wrote:

> [...]
>
>Asus kan man anbefale. Men Gigabyte plejer også at være god til
>'silent standby' og wake-up.
>Chipset Intel 865(G) kan man godt anbefale.

Hej John.
Jeg har kikket på mange af de bundkort der findes og trampet manualer igennen
men de springer alle over hvor det kommer til det jeg skal bruge.

Bruger selv Asus bundkort i mine andre maskiner og de kører uden problemer
men det jeg er igang med er en lidt anderledes opgave.

Kikker lige lidt på Gigabyte igen,måske er der lidt mere at finde i deres
manualen især lige på det punkt,som er det vigtigste for mig.

Skibber

Fra : JK

Dato : 23-02-06 13:08

On Thu, 23 Feb 2006 11:39:36 +0100, "skibber" <skibber@notmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Kikker lige lidt på Gigabyte igen,måske er der lidt mere at finde i deres
>manualen især lige på det punkt,som er det vigtigste for mig.

Power settings (bios setup) plejer at være dårligt beskrevne i manual.
Jeg bruger blot 'silent standby' meget, da jeg er træt af at vente på
'cold boot' og vil gå til og fra maskinen derhjemme.

Abit var verdensmester i det, men de har ikke noget m-atx til 478. Nu
bruger jeg et gigabyte (socket 939).

ECS har jeg ialfald aldrig set god acpi funktion på !

Er bange for at du må tage en chance og købe skidtet. 14 dages
returret har du, hvis du passer på original-emballagen.

mvh

John

Fra : skibber

Dato : 23-02-06 14:31

On 23-02-2006 13:07:49, JK wrote:

> [...]
>
>Er bange for at du må tage en chance og købe skidtet. 14 dages
>returret har du, hvis du passer på original-emballagen.

Jeg fandt et Gigabyte GA-8IP900 MK på deres hjemmeside der er det hele,men en
søgning her hjemme gav ikke noget resultat udover en masse snak om Kingston
ram,så nu er så spørgsmålet hvem hulen ligger inde med sådan et.

Fra : skibber

Dato : 23-02-06 11:46

On 22-02-2006 23:04:24, "skibber" wrote:
> [...]
>
>Nogle der kan anbefale et mini Atx bundkort soket 478 hvor alfa og omega er
>at det kan sættet op i acpi til auto start ved

Det skal erstatte et mATX Factor 244+244

Skibber